LOT chce 6 milionów złotych odszkodowania

6 mln zł domaga się LOT od Państwowej Agencji Żeglugi Powietrznej z tytułu strat spowodowanych opóźnieniami samolotów niezawinionymi przez przewoźnika - informuje "Rzeczpospolita".

"W poprzednim sezonie zimowym średnia miesięczna punktualność naszych rejsów sięgała 95 proc. W sezonie letnim (kwiecień-październik) ten wskaźnik był nawet o kilkanaście punktów procentowych niższy. A w trzech czwartych przypadków opóźnienia wynikały z czynników niezależnych od LOT, głównie ograniczeń ze strony kontroli ruchu powietrznego" - mówi Małgorzata Kozieł, rzeczniczka LOT.

Jakie są powody opóźnień w Polsce? "Zbyt mało jest kontrolerów, którzy w związku z tym są przepracowani. Brak wystarczających szkoleń przy wdrażaniu nowego systemu nawigacyjnego Pegasus 21, który nie spełnia wielu ważnych funkcji" - wylicza Janusz Janiszewski, prezes Związku Zawodowego Kontrolerów Ruchu Lotniczego.

Reklama

Ruch lotniczy w Polsce rośnie dzisiaj najszybciej w Europie. W roku 2003 było to 7,1 mln pasażerów, w 2013 już prawie 25 mln. Na dodatek ruch samolotów nad Polską zwiększył się jeszcze o 10 proc. po zestrzeleniu malezyjskiej maszyny nad wschodnią Ukrainą. Więcej w "Rzeczpospolitej". PAP

_ _ _ _ _

LOT rozpycha się na lotnisku Chopina w Warszawie. Państwowy przewoźnik utworzył tam nowe stanowiska odprawy. Są one przeznaczone dla klientów biznesowych oraz dla rodzin z dziećmi. Dziś skorzystali z nich pierwsi podróżni.

To kolejny pomysł na przyciągnięcie nowych klientów. Firma cały czas realizuje plan ratunkowy, którego elementem jest redukcja kosztów i jednocześnie wypracowywanie coraz większego zysku. Jak mówi Michał Leman z LOT - u, nowe rozwiązania sprawią, że pasażer tuż po wejściu do hali odlotów będzie czuł duży komfort. Szybko zostanie skierowany przez pracownika do najkrótszej kolejki. Stanowiska zostały tak zaaranżowane, by oczekiwanie na załatwienie formalności odbywało się w komfortowych warunkach. Dodatkowe stanowiska odprawy przygotowano także dla rodzin z dziećmi.

Przewoźnik zapowiada też duże zmiany po otwarciu wyremontowanego terminalu na lotnisku Chopina. Tak zwany terminal pierwszy będzie otwarty dla pasażerów wiosną przyszłego roku. Prawdopodobnie część linii przeniesie się do nowo otwartej hali W związku z tym LOT będzie miał więcej miejsca w terminalu numer dwa.

Oznacza to między innymi więcej stanowisk odpraw.

W 2012 roku polski przewoźnik był na skraju bankructwa. LOT uratowała pomoc publiczna. Dwa lata temu firma otrzymała od skarbu państwa 400 milionów złotych. Pieniądze zostały przeznaczone na spłatę bieżącego zadłużenia. Kilka dni temu zapadła decyzja o wypłacie drugiej transzy w wysokości 127 milionów złotych, która posłuży na dokończenie reform w spółce.

IAR

PAP/IAR
Dowiedz się więcej na temat: 'Rzeczpospolita | 6 milionów | PLL LOT | "Rzeczpospolita
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »