Wojna cenowa na rynku abonentów

Na koniec czerwca w Polsce było 51,7 mln abonentów i użytkowników telefonii komórkowej podał - GUS. Zdaniem analityków nadal mamy do czynienia z wojna cenową na rynku usług telekomunikacyjnych.

Liczba abonentów i użytkowników (usługi z przedpłatą) telefonii komórkowej wyniosła na koniec czerwca 51,7 mln i była o 9,6% niższa niż w końcu czerwca 2016 roku i 5,7% niższa niż w końcu grudnia - podał GUS w raporcie.

Liczba abonentów wyniosła 33,3 mln, a liczba użytkowników - 18,4 mln. W porównaniu z czerwcem 2016 roku liczba abonentów wzrosła o 9,1%, natomiast liczba użytkowników zmniejszyła się o 30,9%. Na 100 mieszkańców w końcu czerwca przypadało 134,5 abonentów i użytkowników wobec 148,8 przed rokiem oraz 142,5 w końcu grudnia.

Reklama

GUS podał ponadto, że w I półroczu sprzedaż wyrobów i usług pocztowych i telekomunikacyjnych ogółem (obejmująca wpływy za usługi pocztowe oraz za usługi telekomunikacyjne) była o 4,1% wyższa niż przed rokiem.

.......................

Tymczasem w II kwartale w Polsce przeniesiono 460,236 tys. telefonicznych numerów w sieciach komórkowych - podał UKE w komunikacie.

Bilansy poszczególnych operatorów:

- Orange Polska był ujemny ( -20,013 tys.)

- Polkomtel miał bilans ujemny (-36,487 tys.).

- T-MOBILE Polska miał również bilans ujemny (-25).

- P4 miał bilans dodatni (19,023 tys.).

- Netia odnotowała bilans dodatni (2,993 tys.).

...........................

Orange Polska nadal obserwuje presję cenową ze strony konkurentów na rynku usług komórkowych, zarówno w przypadku ofert przedpłaconych jak i abonamentowych - poinformowali przedstawiciele spółki.

- Niektórzy z naszych konkurentów są bardzo agresywni w zakresie w segmencie prepaid, nawet w przypadku zestawów startowych. Z kolei w segmencie abonamentowym T-Mobile Polska pozostaje agresywne, podczas gdy my jesteśmy ostrożni - uważamy, że w obecnym otoczeniu rynkowym, szczególnie biorąc pod uwagę nowe regulacje roamingu w UE, nie ma miejsca w Polsce na wojnę cenową w branży telekomunikacyjnej - powiedział podczas telekonferencji prezes Jean-Francois Fallacher.

Pytany o silny spadek liczby świadczonych usług komórkowych prepaid (strata 837 tys. w drugim kwartale) Fallacher odpowiedział, że jest to nadal efekt konieczności rejestracji numerów telefonicznych, wprowadzonej w ubiegłym roku.

- Nie widzimy żadnych negatywnych trendów w naszej bazie aktywnych klientów prepaid - dodał.

Przedstawiciele zarządu Orange Polska poinformowali, że podczas aktualizacji strategii zaplanowanej na 4 września mogą odnieść się m.in. do planu dalszego ograniczania kosztów działalności grupy oraz do dodatkowych nakładów inwestycyjnych związanych z "przekształceniem biznesu". - Nadal chcemy ograniczać koszty i jest to jedna z rzeczy, o których chcemy opowiedzieć podczas aktualizacji strategii 4 września - zapowiedział Jean-Francois Fallacher.

Orange Polska renegocjuje umowy handlowe z innymi operatorami komórkowymi w Europie ze względu na zniesienie opłat roamingowych w Unii Europejskiej, które nastąpiło 15 czerwca.

- Przyglądamy się wpływowi nowych regulacji roamingu w UE. Renegocjujemy w związku z tymi zmianami stawki hurtowe z innymi operatorami, ale w tej chwili ze względu na trwające rozmowy nie możemy powiedzieć na ten temat nic więcej - zapowiedział prezes.

Według wcześniejszych zapowiedzi zarządu Orange Polska, zniesienie opłat roamingowych obniży zysk EBITDA grupy w 2017 r. o ok. 50 mln zł.Członek zarządu Orange Polska oczekuje, że płatność kary nałożonej na operatora przez Komisję Europejską w 2011 roku może przełożyć się na koniec 2018 roku.

Orange Polska opublikował w tym tygodniu wyniki za drugi kwartał 2017 roku. Orange Polska w drugim kwartale 2017 roku wypracował 812 mln zł raportowanego zysku EBITDA wobec 773,4 mln zł oczekiwanych przez analityków. Rok wcześniej zysk wyniósł 824 mln zł.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: telefonia komórkowa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »