Narodziny globalnego lidera: Natura &Co i Avon łączą siły

Spółka Natura &Co ogłasza, że dokonuje nabycia Avon Products, Inc. (w transakcji obejmującej nabycie wszystkich udziałów), tym samym tworząc czwartą co do wielkości grupę kosmetyczną na świecie.

Połączenie firm prowadzi do utworzenia wielomarkowej i wielokanałowej grupy kosmetycznej z bezpośrednim kontaktem z konsumentami. Grupa będzie zajmowała wiodącą pozycję poprzez sieć ponad 6,3 milionów konsultantów i przedstawicieli Avon i Natura. Na całym świecie grupa będzie miała 3200 sklepów, a w wyniku połączenia obecność cyfrowa marek zostanie także wzmocniona.

Połączona grupa ma - zgodnie z szacunkami - przynosić roczny przychód brutto na poziomie ponad 10 miliardów dolarów, zatrudniać ponad 40 000 partnerów i działać na terenie 100 krajów.

Reklama

Poszerzona grupa dotrze z produktami kosmetycznymi do ponad 200 milionów klientów na całym świecie. Dodanie marki Avon do portfela już obejmującego Natura, The Body Shop i Aesop pozwoli firmie Natura &Co na wejście na nowe rynki.

Spółka Natura &Co spodziewa się, że połączenie firm doprowadzi do docelowych synergii szacowanych na poziomie 150 do 250 milionów dolarów rocznie. Część tej kwoty zostanie ponownie zainwestowana w działalność w celu usprawnienia możliwości w zakresie sprzedaży społecznościowej i cyfrowej, badania i rozwój oraz inne inicjatywy, co ma doprowadzić do dalszego zwiększania zasięgu geograficznego całej grupy.

- Zawsze spoglądaliśmy na Avon z szacunkiem i podziwem. Dzisiejsza transakcja prowadzi do utworzenia potęgi w branży sprzedaży bezpośrednio do konsumentów. Sprzedaż bezpośrednia była siecią społecznościową zanim to słowo w ogóle powstało. Pojawienie się technologii i globalizacji tylko pomnożyło możliwości połączenia się z klientami w wartościowe sposoby. Wraz z Avon zintensyfikujemy nasze pionierskie dążenia w zakresie wnoszenia wartości społecznej, środowiskowej i gospodarczej do naszej ciągle rosnącej sieci - skomentował Luiz Seabra, współzałożyciel marki Natura.

- Połączenie marek to początek nowego, ciekawego rozdziału w 130-letniej historii Avon. Decyzja jest dowodem postępów naszych dążeń do otwarcia marki Avon. Jesteśmy przekonani, że dzięki temu będziemy mogli znacznie przyspieszyć realizację naszej strategii i przeprowadzić dalszą ekspansję w kanale internetowym. W ciągu minionego roku rozpoczęliśmy transformację mającą na celu wzmocnienie konkurencyjności Avon. Wraz z Natura będziemy mieli większy dostęp do innowacji i portfela produktów, lepszą platformę cyfrową i e-handlu oraz usprawnione dane i narzędzia dla przedstawicieli, co doprowadzi do wzrostu i większej wartości dla udziałowców. Ponadto dzięki wsparciu Natura będziemy mogli nadal inwestować w przełomowe technologie usprawniające nasze możliwości cyfrowe i produktywność przedstawicieli - dodał Jan Zijderveld, główny dyrektor wykonawczy Avon.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »