Platformy e-commerce alternatywą dla zakupów w galeriach handlowych

Specjalnie zaprojektowane platformy internetowe sprzedające ubrania polskich projektantów przyczyniają się do popularyzacji niezależnej mody. Również w Polsce za pośrednictwem portali internetowych konsumenci coraz chętniej kupują ubrania młodych projektantów.

Eksperci przekonują, że moda jest obecnie najprężniej rozwijającą się częścią rynku e-commerce na świecie oraz w Polsce. Polacy coraz chętniej dokonują zakupów przez internet, ceniąc sobie jakość, szybkość i wygodę. Jak podaje firma Gemius, sklepy internetowe z branży modowej odwiedza co miesiąc 6-7 mln polskich internautów.

- W platformach e-commerce najlepiej sprzedają się produkty, które można kupić, nie mierząc ich. Zwrotu można dokonać w ciągu 14 dni, dlatego klienci kupują tak naprawdę wszystkie kategorie produktów, mierzą je w domu, jeżeli coś się nie zgadza, coś im się nie podoba, to po prostu to zwracają - mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Michał Juda, współzałożyciel platformy SHOWROOM, sprzedającej ubrania polskich projektantów.

Reklama

Platformy e-commerce stały się alternatywą dla zakupów w popularnych sklepach sieciowych. Prezentowane w ekskluzywnych sklepach internetowych produkty są zaprojektowane z dbałością o potrzeby klienta, a ich cena jest proporcjonalna do jakości.

- Kiedy patrzymy na statystyki Polska versus Zachód, okazuje się, że jeszcze mamy dużo do nadrobienia. Nadal bardzo dużo osób nie kupuje przez internet, ale na pewno wkrótce spróbuje i się do tego przekona. Mamy zestaw swoich kryteriów, które projektanci muszą spełnić. Dotyczą one zarówno marki, produktów, zdjęć, opisów i możliwości produkcyjnych projektantów - tłumaczy Juda.

Największą popularnością cieszą się elementy garderoby, które można kupić bez mierzenia: T-shirty, sukienki oraz tuniki.

Stabilny wzrost rynku e-commerce w Polsce Sprzedaż w internecie jest kanałem rynku handlu detalicznego w Polsce, który z roku na rok stabilnie zwiększa swoją wartość, co pokazują szacunki PMR zaprezentowane w najnowszym raporcie: "Handel internetowy w Polsce 2014. Analiza i prognoza rozwoju rynku e-commerce na lata 2014-2019". Warto zaznaczyć, że prognozy dla tego rynku są także bardzo obiecujące i mówią o podwojeniu jego wartości w przeciągu pięciu lat. E-handel jest obecnie tym kanałem rynku detalicznego, który notuje stabilną dynamikę wzrostu i według naszych prognoz osiągnie wartość ponad 27 mld zł na koniec bieżącego roku. Co więcej, na wartość rynku nie wpływają znacząco negatywne informacje na temat kondycji gospodarki czy konsumpcji indywidualnej. Dynamika tego rynku e-commerce jest wynikiem z jednej strony dojrzewającego rynku, który w wielu segmentach jest daleki od poziomu nasycenia, a z drugiej strony stopniowo obniżającej się atrakcyjności zakupów internetowych w związku ze zmniejszającą się różnicą cenową pomiędzy ofertą internetową a stacjonarną. Wzrost dynamiki w najbliższych latach będzie związany z dynamicznym rozwojem sklepów dużych graczy oraz ogólnie prognozowaną lepszą kondycją gospodarki. Warto też wspomnieć, że na rynku istnieje wiele trendów i usług ściśle powiązanych z tym kanałem, które nie występują nigdzie indziej. Proponowane są rozwiązania w postaci szybkiego odbioru produktów, czy sposobu odbioru (punkty typu drive through przy sklepach spożywczych), a także ułatwienia w płatnościach, czy procesie reklamacyjnym. Głównym i pozytywnym trendem na omawianym rynku są zmiany w zakresie technologii informatycznej oraz przyzwyczajeń konsumentów, które sprawiają, że z roku na rok rośnie liczba osób stale korzystających z internetu i dokonujących zakupów w tym kanale sprzedaży. Co więcej, oprócz tego, że osoby młode wchodząc na rynek w pełni potrafią i używają nowoczesnych narzędzi, także osoby starsze starają się zapoznać z ich obsługą. Warto także wspomnieć, że dostęp do internetu staje się powszechny dzięki popularyzacji smartfonów czy tabletów, a także dzięki darmowym sposobom na korzystanie z internetu. Oprócz darmowych hotspotów, których w Polsce jest około 2 000, istnieje także możliwość korzystania z operatora Aero2 poprzez sieć GSM. Choć transfer przez takie urządzania nie jest znaczący, to zezwala on na podstawowe korzystanie z internetu w sposób wystarczający na dokonywanie transakcji zakupowych. Wraz z rozwojem infrastruktury, a także powszechnością stosowania urządzeń z dostępem do internetu przez polskich konsumentów, rośnie także liczba osób kupujących w internecie, co pokazują zarówno dane GUS, jak i potwierdza badanie konsumenckie przeprowadzone przez PMR na potrzeby raportu na temat handlu detalicznego w tym kanale dystrybucji. źródło najnowszym raporcie firmy PMR pt.: "Handel internetowy w Polsce 2014. Analiza i prognoza rozwoju rynku e-commerce na lata 2014-2019"

Źródło informacji

Newseria Biznes
Dowiedz się więcej na temat: galerie | e-handel | platformy | e-biznes | e-commerce | centra handlowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »