Polska bramą dla Chin

Pierwszy chiński pociąg kontenerowy pod marką "China Railway Express" wjechał wczoraj do terminalu przeładunkowego Grupy PKP CARGO w Warszawie.

Pierwszy chiński pociąg kontenerowy pod marką "China Railway Express" wjechał wczoraj do terminalu przeładunkowego Grupy PKP CARGO w Warszawie.

Podczas wydarzenia obecni byli przewodniczący Chińskiej Republiki Ludowej Xi Jinping, prezydent Polski Andrzej Duda oraz minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.

- Jesteśmy zdeterminowani wykorzystać potencjał transportowy Polski, która jest przyjazną bramą na tradycyjnych euro-azjatyckich szlakach handlowych i transportowych. Już dziś z Polski i do Polski regularnie kursują pociągi kontenerowe z i do Chin - powiedział minister Andrzej Adamczyk.

Pociąg do Warszawy jechał z Chengdu, ponaddziesięciomilionowej metropolii w prowincji Syczuan w Środkowych Chinach. Skład złożony z 22 nowoczesnych 80-stopowych sześcioosiowych platform kontenerowych typu Sggrs prowadziła zmodernizowana lokomotywa EU07. Na każdy z takich wagonów można załadować dwa kontenery 40-stopowe, najczęściej wykorzystywane w transporcie towarów koleją z Chin. Wśród przewożonych artykułów były między innymi elektronika i części samochodowe.

Reklama

- Inicjatywa "Jeden Pas, Jeden Szlak" idealnie wpisuje się w polskie priorytety rozwoju transportu i handlu z Chinami. Będziemy aktywnie w niej uczestniczyć - podkreślił minister Adamczyk.

- Już dziś oferujemy nowoczesną sieć transportu do dyspozycji i nadal realizujemy duże inwestycje transportowe, w tym także obsługę transportowych centrów logistycznych. W tym zakresie oferujemy duże pole do współpracy partnerom chińskim - dodał A. Adamczyk.

Jak podkreślił prezes zarządu PKP S.A. Mirosław Pawłowski, polskie kolejnictwo ma swoje istotne osiągnięcia.

- Spółka PKP Cargo, na terenie której dziś gościmy, jest drugim przewoźnikiem w Europie pod względem masy przewożonych ładunków. Dynamicznie rozwijamy nasze linie kolejowe, terminale i tabor oraz jesteśmy zdeterminowani, aby kontynuować realizację wyzwań cywilizacyjnych - wskazał M. Pawłowski.

Transport intermodalny jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się segmentów kolejowych przewozów towarowych w Polsce. Już teraz praktycznie wszystkie kontenery przywożone koleją do Europy z Chin przejeżdżają przez centrum logistyczne w Małaszewiczach, leżące koło granicy polsko-białoruskiej. To strategicznie położony obiekt, należący do Grupy PKP CARGO. Tam następuje przeładunek na wagony normalnotorowe, którymi kontenery mogą bezpośrednio dojechać np. do Niemiec, Holandii, Czech lub Austrii.

Grupa PKP CARGO zajmuje się kompleksową obsługą takich połączeń w Europie od granicy polsko-białoruskiej. Spółki z Grupy zapewniają pełną obsługę w zakresie przewozu, przeładunku, składowania, kwestii celnych i innych formalności. Obecnie Grupa PKP CARGO obsługuje około 20 takich połączeń tygodniowo.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »