Ponad 16 mln Polaków korzysta z e-bankowości

Liczba aktywnych użytkowników bankowości internetowej po raz pierwszy przekroczyła 16 mln osób. Jednocześnie aż 6 mln z nich korzysta też z aplikacji mobilnych - wynika z najnowszych danych Związku Banków Polskich.

Coraz więcej Polaków przekonuje się do tego, że z usług bankowych dużo łatwiej taniej i wygodniej korzysta się poprzez serwis internetowy niż składając wizyty w placówkach. Tym bardziej, że można w ten sposób załatwić już niemal wszystko co oferuje bank, od przelewów po zaciąganie kredytów, a do tego przez e-konto można kupić dodatkowe usługi np. ubezpieczenia.

W ciągu ostatnich 7 lat liczba użytkowników bankowości internetowej w Polsce wzrosło prawie dwukrotnie. W 2010 roku było to niewiele ponad 9 milionów, a na koniec pierwszego kwartału 16,2 mln osób co najmniej raz w miesiącu logowało się do bankowości elektronicznej. Aktywny klient e-bankowości wykonywał 6 przelewów miesięcznie.

Reklama

Z danych zgromadzonych przez ZBP na koniec marca wynika też, że liczba klientów posiadających bankową aplikację mobilną i korzystających z niej co najmniej raz w miesiącu wynosiła 6,27 mln. Tym samym jest to nieco ponad 38 proc. liczby wszystkich aktywnych klientów bankowości internetowej.

Do aplikacji mobilnych zachęca też możliwość korzystania z BLIK-a ( krajowy standard płatności mobilnych telefonem). W pierwszym kwartale Polacy zrealizowali tą drogą ponad 14 milionów transakcji. W ostatnim czasie wśród funkcji jakie oferuje BLIK, na popularności zyskują zwłaszcza przelewy na numer telefonu, realizowane w czasie rzeczywistym, bez konieczności używania numeru rachunku. Dobrze sprawdzają się zwłaszcza w drobnych rozliczeniach np. za wspólne zakupy, składki między znajomym itp.

Pod względem korzystania z bankowości elektronicznej Polska plasuje się w środku stawki europejskiej. Nowoczesne formy bankowości najbardziej popularne są w krajach skandynawskich, a najmniej w Rumunii i Bułgarii, bo w tych krajach korzysta z niej zaledwie kilkanaście procent ludności.

Jednocześnie pod względem innowacji technologicznych w sektorze bankowym, nowoczesnych form płatności mobilnych jesteśmy w ścisłej czołówce.

Jednocześnie jednak badania pokazują, że użytkownicy bankowości elektronicznej niewystarczająco poważnie podchodzą do zachowania zasad bezpieczeństwa, m.in. zbyt rzadko zmieniamy hasła do serwisu albo ustanawiają zbyt łatwe hasła, nie wszyscy korzystają z programów antywirusowych na komputerach i smartfonach.

Monika Krześniak- Sajewicz

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: BLIK | bank
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »