Prawie pół miliona kary dla Telekomunikacji Cyfrowej od UOKiK
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na Telekomunikację Cyfrową karę w wysokości prawie pół miliona złotych. UOKiK otrzymał na firmę kilkaset skarg.
Prezes Urzędu Marek Niechciał wyjaśnia, że przedstawiciele spółki wprowadzali konsumentów w błąd twierdząc, że reprezentują ich dotychczasowego operatora i proponują obniżenie abonamentu i nowy telefon. W rzeczywistości zawierana była nowa umowa z Telekomunikacją Cyfrową, a niższy abonament obowiązywał jedynie przez dwa miesiące. UOKiK stwierdził też, że kurierzy przynoszący umowy ponaglali klientów, żeby Ci podpisali umowę bez czytania, a następnie zabierali wszystkie dokumenty.
Marek Niechciał radzi konsumentom zachowanie ostrożności podczas zawierania umów i sprawdzanie, czy rzeczywiście dzwoni do nich przedstawiciel ich operatora. Prezes UOKiK-u podkreśla, że podczas postępowania nie znaleziono żadnych okoliczności łagodzących. Spółka nie zmieniła swoich działań, pomimo skarg konsumentów.
Nałożona kara nie jest ostateczna. Firma może się od niej odwołać do sądu.