Prawie pół miliona kary dla Telekomunikacji Cyfrowej od UOKiK

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na Telekomunikację Cyfrową karę w wysokości prawie pół miliona złotych. UOKiK otrzymał na firmę kilkaset skarg.

Prezes Urzędu Marek Niechciał wyjaśnia, że przedstawiciele spółki wprowadzali konsumentów w błąd twierdząc, że reprezentują ich dotychczasowego operatora i proponują obniżenie abonamentu i nowy telefon. W rzeczywistości zawierana była nowa umowa z Telekomunikacją Cyfrową, a niższy abonament obowiązywał jedynie przez dwa miesiące. UOKiK stwierdził też, że kurierzy przynoszący umowy ponaglali klientów, żeby Ci podpisali umowę bez czytania, a następnie zabierali wszystkie dokumenty.

Marek Niechciał radzi konsumentom zachowanie ostrożności podczas zawierania umów i sprawdzanie, czy rzeczywiście dzwoni do nich przedstawiciel ich operatora. Prezes UOKiK-u podkreśla, że podczas postępowania nie znaleziono żadnych okoliczności łagodzących. Spółka nie zmieniła swoich działań, pomimo skarg konsumentów.

Reklama

Nałożona kara nie jest ostateczna. Firma może się od niej odwołać do sądu.

IAR/PAP
Dowiedz się więcej na temat: UOKiK
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »