Przesyłki pocztowe do odbioru na stacjach paliw PKN ORLEN

Poczta Polska z największą siecią placówek nadawczo-odbiorczych w kraju i operator Stacja z Paczką podpisali strategiczną umowę na odbiór przesyłek Poczty Polskiej na stacjach paliw należących do partnera projektu, firmy PKN ORLEN. Dla klientów operujących w segmencie e-commerce oznacza to dostęp do przesyłek 7 dni w tygodniu oraz finalnie możliwość doręczenia e-zakupów w 24 godziny od nadania.

Połączenie potencjału rynkowego oraz logistycznego operatorów - zwłaszcza w kontekście oferty dla sektora e-commerce - otwiera perspektywę współpracy Poczty Polskiej i Stacji z Paczką z największymi, światowymi graczami sprzedaży internetowej.

Już w kwietniu 2015 roku klienci biznesowi Poczty Polskiej będą mogli nadawać przesyłki z możliwością ich odbioru na około 900 stacjach paliw ORLEN, które stanowią równomiernie rozmieszczoną w kraju sieć punktów odbiorczych. Wkrótce usługa będzie również dostępna dla klientów indywidualnych Poczty Polskiej wysyłających paczki za pośrednictwem aplikacji Elektroniczny Nadawca bezpośrednio w placówkach pocztowych. Do końca 2015 roku sieć odbioru przesyłek nadawanych Pocztą Polską w ramach Stacji z Paczką obejmować będzie łącznie około 1100 stacji paliw ORLEN.

Reklama

Jak podkreśla Damian Puczyński, prezes zarządu Dazumi Sp. z o.o., operatora Stacji z Paczką, konsolidacja rynku KEP, jego rozwój i wzrost nie zawsze musi realizować się w drodze przejęć.

- Nasze doświadczenia biznesowe pokazują, że równie atrakcyjną opcją - tak dla firm z sektora kurierskiego, jak i samych klientów - może być współpraca operatorów, a nie rynkowa rywalizacja. Zwłaszcza, jeżeli każdy z partnerów może wnieść wartość dodaną względem tego, co oferują z osobna. Kluczem do sukcesu jest z pewnością kompatybilność oraz komplementarność usług rozszerzających ofertę każdej ze stron i szukanie takich płaszczyzn współpracy, dzięki którym będziemy mogli zaoferować naszym klientom najlepsze rozwiązania na krajowym i międzynarodowym rynku kurierskim - mówi.

Połączone możliwości rynkowe Poczty Polskiej i Stacji z Paczką - pod względem: skali, zasięgu działania, osiąganych wolumenów przesyłek w przeliczeniu na jeden punkt nadawczo-odbiorczy oraz całodobowej obsługi paczek w niemal 18 proc. placówek - otwierają perspektywę współpracy z największymi, światowymi graczami sprzedaży internetowej, jak Amazon czy Zalando.

Już dziś usługą Stacja z Paczką zainteresowani są najwięksi klienci biznesowi w tej części Europy, a potencjał biznesowy, technologiczny i logistyczny operatora w pełni pozwala na współpracę z kluczowymi podmiotami z rynku e-commerce. Z kolei połączenie sił Stacji z Paczką i Poczty Polskiej w tym zakresie tworzy nowe, znacznie większe możliwości i kierunki rozwoju dla każdego z operatorów.

- Poczta Polska ma rozpoznawalną markę, wielomilionową rzeszę lojalnych klientów, doświadczenie branżowe oraz infrastrukturę. Z kolei Stacja z Paczką dysponuje strategicznie rozplanowaną - tak terytorialnie, jak i liczebnie - siecią całodobowych punktów nadawania i odbioru przesyłek na stacjach paliw PKN ORLEN, które stanowią doskonałe uzupełnienie sieci placówek Poczty Polskiej. Tym samym połączone siły i potencjał rynkowy Poczty Polskiej oraz Stacji z Paczką pozwalają zakładać, że wspólnie realizowane usługi przyczynią się w perspektywie długofalowej do trójstronnych korzyści - zarówno dla samych operatorów, jak też ich klientów - zaznacza Janusz Wojtas, członek zarządu Poczty Polskiej odpowiedzialny za sprzedaż i marketing.

Marek Balawejder, dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży detalicznej PKN ORLEN podkreśla z kolei, że zmiana trendów konsumenckich sprawia, że systematycznie poszukujemy nowych kierunków rozwoju w oparciu o potencjał sprzedażowo-usługowy naszych stacji paliw. - Możliwość obsługi klientów Stacji z Paczką, która rozszerza współpracę o kolejnych partnerów z wielkim potencjałem nadawczo-odbiorczym pozwala liczyć na generowanie systematycznie rosnących przychodów sprzedaży pozapaliwowej. Ten kierunek doskonale wpisuje się w założenia strategiczne PKN ORLEN w odniesieniu do rozwoju segmentu detalu w kierunku obiektów wielofunkcyjnych, uniwersalnych i przyjaznych klientowi - wyjaśnia.

Pobierz darmowy program do rozliczeń PIT

Dowiedz się więcej na temat: Orlen | przesyłka | Poczta Polska | przesyłki pocztowe | paczka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »