Rafalska o e-zwolnieniach: Duże wyzwanie, poważna reforma

Wdrożenie elektronicznych zwolnień to duże wyzwanie i poważna reforma. Starannie się przygotowaliśmy, ale nie wszystkie czynniki mogą doskonale zagrać - powiedziała w piątek szefowa MRPiPS Elżbieta Rafalska.

Od 1 grudnia br. w całej Polsce lekarze będą mogli wystawiać zwolnienia tylko w formie elektronicznej, papierowe będą wykorzystywane wyłącznie w wyjątkowych sytuacjach, np. w razie awarii systemu.

Minister rodziny, pracy i polityki społecznej, pytana na antenie Radia Zet o oceny, że wdrożenie e-zwolnień będzie "fiaskiem i końcem propagandy sukcesu" powiedziała, że nikt nie mówi jeszcze o sukcesie.

- Nikt nie ogłosił żadnego sukcesu. Ja z pewnymi obawami też oczywiście czekam na 1 grudnia i nie ma się co temu dziwić. To duże wyzwanie, poważna reforma - powiedziała.

Reklama

- ZUS, realizując do tej pory szereg reform, ani razu mnie nie zawiódł. Za dotychczasowymi efektami, bo mamy już ponad 50 proc. elektronicznie wystawianych zwolnień lekarskich, stoi naprawdę gigantyczna praca u podstaw, dziesiątki tysięcy prowadzonych szkoleń - dodała.

Podkreśliła, że strona rządowa bardzo starannie przygotowała się do reformy. - Za wdrożenie odpowiada ZUS. Minister zdrowia (Łukasz Szumowski - PAP) włączył się w rozwiązania takie jak asystent medyczny, który może wspierać w technicznym przygotowaniu wypisania zwolnień. Finansujemy również zakup sprzętu komputerowego i oprogramowania oraz doszkalanie" - dodała.

- Nie stworzymy żadnej sytuacji, w której pacjent mógłby się obawiać o ważność zwolnień lekarskich. Mamy przygotowany plan alternatywny, gdyby coś się wydarzyło 1 grudnia. (...) To jest reforma, to jest zmiana; (...) nie wszystkie czynniki mogą doskonale zagrać - wskazała.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »