Wielka Brytania: Kara dla banku za zwodzenie klientów

Brytyjski Urząd Kontroli Praktyk Finansowych ukarał wielki bank Lloyds rekordową grzywną w wysokości 28 milionów funtów. Powodem był system przyznawania premii, który zachęcał pracowników, aby sprzedawali klientom niepotrzebne im inwestycje i ubezpieczenia.

Urząd odkrył takie praktyki w oddziałach banków Lloyds, TSB, Halifax i Bank of Scotland, należących do grupy Lloydsa.

Aby dostać premię czy wręcz utrzymać się w pracy, agenci sprzedaży i doradcy finansowi nakłaniali klientów do wykupywania niewiele wartych polis oszczędnościowych i innych produktów inwestycyjnych, ubezpieczeń kredytów i ubezpieczeń od poważnych chorób.

W swoim orzeczeniu Urząd Kontroli Praktyk Finansowych stwierdza między innymi: "W jednym przypadku doradca sprzedał polisy sobie samemu, żonie i koledze, aby uniknąć przeniesienia na niższe stanowisko".

Reklama

Dyrektor urzędu, Tracey McDermott powiedziała, że klienci mają prawo oczekiwać lepszego traktowania przez główne światowe instytucje bankowe.

Bank Lloyds TSB został już 10 lat temu ukarany za podobne forsowanie sprzedaży swoim klientom niekorzystnych inwestycji i dlatego obecna grzywna została podwyższona o 10 proc.

IAR/PAP
Dowiedz się więcej na temat: bank | Wielka Brytania | Lloyds
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »