Wypożyczalnie aut zrezygnowały z nieuczciwych praktyk

Komisja Europejska informuje, że główne wypożyczalnie samochodów w Unii zmieniły praktyki handlowe i gwarantują lepszą ochronę konsumentów. Chodzi o Avis, Europcar, Enterprise, Hertz, oraz Sixt, na które przypada dwie trzecie prywatnie wynajmowanych aut we Wspólnocie.

Komisja poinformowała, że ponad dwa tysiące skarg na wypożyczalnie samochodów wpłynęło do europejskich centrów konsumenckich. Dotyczyły głównie niepełnych informacji podawanych podczas rezerwacji przez internet i ukrytych kosztów.

Ostatecznie cena za wynajem była wyższa po doliczeniu dodatkowych opłat o czym na stronach internetowych nie informowano. Po interwencji Komisji i krajowych urzędów ochrony konsumentów, czołowe wypożyczalnie zmieniły nieuczciwe praktyki i zobowiązały się do przygotowania precyzyjnych i zrozumiałych umów, oraz informowania o wszystkich opłatach.

Na przykład o oponach zimowych jeśli w kraju wynajmu samochodu są one obowiązkowe. Podawane muszą być też jasne zasady dotyczące między innymi kaucji, czy anulowania rezerwacji, oraz warunki podstawowego ubezpieczenia wliczonego w cenę. W przypadku szkody, konsumenci otrzymają uzasadnienie przed pobraniem płatności przez wypożyczalnie i będą mieli możliwość jej zakwestionowania przed uiszczeniem opłaty.

Pobierz darmowy: PIT 2016

IAR/PAP
Dowiedz się więcej na temat: praktyki | nieuczciwe praktyki | wypożyczalnia | Komisja Europejska
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »