ZUS otworzył nową lokalizację Centrum Obsługi Telefonicznej w Jaśle

Powstają dwa nowe punkty Centrum Obsługi Telefonicznej klientów Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Pierwszy otwarto w piątek w Jaśle. Dzięki temu spadnie oczekiwanie na połączenie z infolinią ZUS - mówi rzecznik prasowy ZUS Wojciech Andrusiewicz.

Powstają dwa nowe punkty Centrum Obsługi Telefonicznej klientów Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Pierwszy otwarto w piątek w Jaśle. Dzięki temu spadnie oczekiwanie na połączenie z infolinią ZUS - mówi rzecznik prasowy ZUS Wojciech Andrusiewicz.

ZUS spodziewa się zwiększenia ruchu w swoich placówkach i na infolinii ze względu na wchodzący 1 października obniżony wiek emerytalny - 60 lat dla kobiet i 65 dla mężczyzn. Wnioski emerytalne będzie można składać już od 1 września. ZUS wyliczył, że do końca roku prawo do obniżonej emerytury uzyska 330 tys. osób.

Telefon infolinii COT ZUS to warszawski numer 22 560 16 00. W nowym punkcie w Jaśle będzie pracować 58 konsultantów - 37 osób to nowi pracownicy szkoleni przez kilka miesięcy. Celem nowych inwestycji jest skrócenie czasu oczekiwania na połączenie i liczby przypadających na jednego pracownika COT połączeń - poinformował PAP Andrusiewicz.

Reklama

Jak podał, do tej pory Centrum obsługiwało średnio ok. 3 mln osób rocznie - każdy z 239 konsultantów obsługiwał blisko 13 tys. osób w roku. Po uruchomieniu nowych dwóch punktów liczba połączeń może sięgnąć nawet 400 tys. średnio miesięcznie. - Zdecydowanie ma też spaść czas oczekiwania na obsługę infolinii - powiedział rzecznik.

Podkreślił, że w czasie wprowadzania nowych rozwiązań dotyczących emerytur lub opłacania składek, czy przed ostatecznym terminem składania dokumentów czas oczekiwania na połączenie z konsultantem wydłużał się do kilkunastu minut. Połączeń było tak wiele, że nie udawało się ich szybciej obsłużyć.

Rzecznik zaznaczył, że wybór Jasła to realizacja polityki Zakładu, by centra obsługi lokować w mniejszych miastach, szczególnie tam, gdzie jest większe bezrobocie - by wesprzeć lokalny rynek pracy. Druga nowa lokalizacja, to Nowy Sącz (małopolskie) - zostanie otwarta w najbliższych miesiącach.

COT działał do tej pory w czterech punktach: Węgrowie, Mińsku Mazowieckim (mazowieckie) Grudziądzu (kujawsko-pomorskie) i Miastku (pomorskie). Klient dzwoniący na numer infolinii ZUS 22 560 16 00 przekierowywany jest do jednego z punktów.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: ZUS | Wojciech Andrusiewicz
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »