Reklama

Konkurs Herosi na Starcie 2021. Grupa Eurocash wspiera polską przedsiębiorczość

Jaki jest stan przedsiębiorczości w Polsce? Ma się całkiem dobrze! Potwierdza to dziewiąta edycja raportu z badania Global Entrepreneurship Monitor Polska 2020. Zgodnie z danymi aż 78 proc. Polaków uważa, że założenie własnej firmy jest dobrym sposobem na zrobienie kariery oraz dostrzega biznesowe okazje dookoła. Grupa Eurocash swoimi działaniami od lat wspiera polską przedsiębiorczość. Na pomoc mogą liczyć także ci, którzy dopiero rozpoczynają przygodę z własnym biznesem.

Przedsiębiorstwa w Polsce

Z analizy danych jasno wynika, że na przestrzeni ostatnich lat liczba przedsiębiorstw w Polsce systematycznie rośnie. Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce, przeprowadzony przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, bazuje nie tylko na dostępnych danych statystycznych GUS, ale także na badaniach przeprowadzonych na potrzeby dokumentu. Co z niego wynika? W 2018 roku liczba przedsiębiorstw przekroczyła 2,1 mln, a zdecydowana większość z nich (99,8 proc.) to sektor mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw (MSP). Najliczniejsza grupa to firmy z sektora usług (52,1 proc.), a co czwarta firma działa w sektorze handlu. Liczną grupą są także przedsiębiorstwa z branży budowlanej (14,1 proc.), przemysłowej (10,3 proc.)

Reklama

Jednak dobry klimat dla przedsiębiorczości nie gwarantuje sukcesu. We wspomnianym na początku raporcie z badania GEM Polska 2020, aż 46 proc. badanych nie decyduje się na rozpoczęcie działalności z obawy przed porażką. Co zrobić, aby to zmienić?

Wsparcie dla przedsiębiorców

Rozwój sektora MSP postanowiła wesprzeć grupa Grupa Eurocash, która zgodnie ze swoją misją od lat angażuje się w rozwój polskiej przedsiębiorczości. Firma dba o właścicieli niezależnych biznesów i dąży do tego, by byli oni konkurencyjni na rynku. Na wsparcie mogą liczyć także młodzi ludzie stawiający pierwsze kroki w biznesie. Konkurs Herosi na Starcie jest przeznaczony dla młodych i kreatywnych przyszłych przedsiębiorców, którzy chcą wcielać w życie autorskie pomysły oraz projekty biznesowe. Konkurs realizowany jest w dwóch grupach wiekowych: 16-19 i 20-26 lat. Pojedynczy pomysł zgłoszony do konkursu ma szansę na wygranie nawet 30 tys. zł. Warto wspomnieć, że w tym roku pula nagród w sumie wynosi 75 tys. zł.

Najciekawsze i najbardziej kreatywne pomysły zostaną nagrodzone. Wśród finalistów zostanie rozdanych 10 nagród głównych - po jednej w każdej z 5 kategorii, osobno dla obu grup wiekowych. Każda nagroda, przyznawana w oparciu o ocenę jury i mentora, to 5 tys. złotych. Dodatkowo uczestnik, którego pomysł zbierze najwięcej reakcji użytkowników mediów społecznościowych, wygra nagrodę publiczności o tej samej wartości.

W konkursie przewidziana jest również specjalna nagroda Prezesa Grupy Eurocash - Luisa Amarala o wartości aż 20 tys. złotych. Zdobędzie ją autor projektu, którego pomysł wyjątkowo wyróżni się na tle pozostałych. Ponadto jeżeli jakiś koncept będzie wpisywał się w obszary działalności Grupy, czyli handel niezależny, ma szansę na wdrożenie w ramach firmy i dodatkowe dofinansowanie. Tegoroczna edycja to rywalizacja w pięciu kategoriach, które mają odzwierciedlać cechy ważne dla przedsiębiorcy: odwaga biznesowa, motywacja do rozwoju, innowacyjność, wytrwałość w działaniu oraz odpowiedzialność za innych. Każda z cech będzie mieć swojego mentora od lat współpracującego z Grupą Eurocash, pod okiem którego, podczas profesjonalnych warsztatów i szkoleń, uczestnicy konkursu będą rozwijać swoje kompetencje. Przy takim wsparciu uczestnicy będą mogli doskonalić swoje projekty oraz zdobyć cenne doświadczenie, które w przyszłości pomoże im odnieść sukces.

W toku warsztatów oraz programu mentoringowego uczestnicy będą mogli pracować nad swoimi pomysłami biznesowymi i rozwijać wszystkie 5 cech przedsiębiorczości - bo wszystkie są tak samo ważne w biznesie.

- To odwaga jest początkiem wszystkiego, lepiej zaryzykować i przegrać niż postępować ostrożnie. Nadmierna ostrożność może nas zatrzymywać. Jeżeli naszym działaniom w biznesie, jak i w życiu, towarzyszy paraliżujący strach i przesadna ostrożność... to trochę osiadamy na mieliźnie, nie rozwijamy się. A warto się rozwijać, szczególnie mając możliwość wzięcia udziału w takim konkursie jak Herosi na Starcie - mówi Bogusław Giza, mentor w kategorii "odwaga biznesowa".

Ireneusz Wróbel, mentor w kategorii "motywacja do rozwoju" twierdzi, że "motywacja do rozwoju to odkrycie miejsca, w którym chcemy się znaleźć w przyszłości". - To znalezienie dla siebie priorytetu i jego realizacja. Pamiętajmy, że czasu nam nie przybywa i że jest on niezwykle cenny. Dlatego warto wykorzystać go na inwestowanie - w siebie, w swój cel, w swoje marzenia - dodaje.

- Innowacyjność to dla mnie dostosowywanie się do otaczającej rzeczywistości, ale co więcej - także próba jej wyprzedzania! Osoba innowacyjna jest czujna. Obserwuje rynek, obserwuje innych i stara się wprowadzać aktualne rozwiązania (a także te kompletnie nowe) u siebie. Swój biznes trzeba przecież co jakiś czas przenieść na nowy poziom, by utrzymać się na rynku. Dlatego świeże pomysły młodych i zdolnych ludzi są w biznesie na wagę złota. Cieszę się, że będę mógł dołożyć swoją cegiełkę do ich rozwoju w trakcie programu Herosi na Starcie - twierdzi Rafał Wójs, mentor w kategorii "innowacyjność" w konkursie Herosi na Starcie.

- Wytrwałość w działaniu to podstawa sukcesu w biznesie. Czym ona właściwie jest? Wytrwałość to konsekwentne dążenie do celu, pokonywanie przeszkód i wyciąganie z nich lekcji na przyszłość. Warto być skupionym na rozwiązywaniu problemów, myśleć kreatywnie... i warto przyjmować porady od innych, uczyć się na cudzych doświadczeniach. Dlatego bardzo chętnie podzielę się swoimi. By uczestnikom konkursu Herosi na Starcie łatwiej było wejść świat przedsiębiorczości - mówi Sylwester Szerląg, mentor w kategorii "wytrwałość w działaniu".

Dariusz Sowa, mentor w kategorii "odpowiedzialność za innych" wskazuje, że jest to bardzo ważna cecha: - Odpowiedzialność za innych rozumiem bardzo szeroko. To bycie odpowiedzialnym za swoje najbliższe otoczenie (przykładowo przedsiębiorca odpowiedzialny jest za swoich pracowników, ich szkolenia, rozwój i satysfakcję z pracy) a także otoczenie dalsze (działalność charytatywna, społeczna odpowiedzialność biznesu). To także nasza codzienna postawa - w końcu to, jak się zachowujemy stanowi przykład dla osób, które się nami inspirują. I do takiej odpowiedzialnej postawy chciałbym bardzo zachęcić uczestników konkursu Herosi na Starcie, którzy są przecież przyszłością polskiego biznesu!

Startupy w Polsce

Szansą dla młodych przedsiębiorców na założenie własnego biznesu są także tak zwane startupy, czyli przedsiębiorstwa poszukujące modelu biznesowego, który pozwoli na osiągnięcie zysków. Finansowanie tego typu projektów to nie tylko środki własne założycieli, ale także wsparcie funduszy venture capital oraz aniołów biznesu.

Zgodnie z opublikowanym przez PARP raportem GEM, obraz startupów w Polsce rysuje się dobrze. W tego typu projekty zaangażowane jest w Polsce przeszło 1,3 mln osób. Jako przeszkody w rozwoju wskazują oni nie tylko wysokie obciążenia podatkowe, ale także trudności w znalezieniu klientów czy nadmiar biurokracji. Aby startupy mogły się rozwijać, potrzeba nie tylko pomocy finansowej, ale i wsparcia rozwoju kompetencji kluczowych czy umiejętności zdobywania kapitału.

Konkurs w wersji dla zaawansowanych przedsiębiorców

Równolegle z konkursem "Herosi na Starcie" odbywa się coroczny konkurs "Herosi Polskiej Przedsiębiorczości - doceniamy właścicieli lokalnych sklepów". To inicjatywa skierowana do przedsiębiorców, którzy mają już doświadczenie w biznesie i prowadzą sklepy we współpracy z Grupą Eurocash. Mogą to być punkty handlowe jednej z sieci: ABC, abc na kołach, Delikatesy Centrum, Gama, Groszek, Euro Sklep, Lewiatan i Koliber lub takie, które funkcjonują pod własnym szyldem i zaopatrują się w Grupie Eurocash. W ramach akcji organizator nagrodzi aż 100 Herosów, którzy posiadają wyjątkowy zestaw cech, odnoszą sukcesy, a ich postawa jest godna naśladowania. Łączna pula nagród to prawie 700 tys. zł. 75 zwycięzców wybranych przez jury otrzyma po 7 tys. 500 zł, natomiast 25 przedsiębiorców, których docenią klienci ich sklepów, otrzymają nagrody w wysokości 5 tys. zł każda. Osoby prowadzące taki sklep lub będące jego klientami mogą dokonać zgłoszenia na stronie konkursu.

 

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »