Jak w prosty sposób zwiększyć liczbę klientów swojego biznesu

Czy wspierany przez program Polska Bezgotówkowa kasoterminal jest w stanie zrewolucjonizować prowadzenie biznesu w Polsce? Jak skutecznie prowadzić marketing internetowy i nie tylko? Podpowiadamy, co zrobić, by przyciągać więcej klientów.

Prowadzenie biznesu przynosi ogromną satysfakcję i zazwyczaj większe pieniądze niż praca na etacie, ale z drugiej strony wiąże się z ryzykiem i stresem. Niewystarczająca liczba klientów spędza wielu przedsiębiorcom sen z powiek. Okazuje się, że najczęściej przyczyny braku klientów są bardzo proste do zidentyfikowania i wystarczy niewielka inwestycja, by przyciągnąć ich więcej. Naprzeciw potrzebom przedsiębiorców od lat wychodzi Idea Bank. W jego najnowszej ofercie znalazł się kasoterminal, czyli urządzenie 3 w 1, pozwalające na przyjmowanie płatności kartą, ewidencję sprzedaży na kasie fiskalnej oraz korzystanie z platformy do zarządzania sprzedażą.

Reklama

Kasoterminal

30 proc. Polaków nie nosi przy sobie gotówki. Właściciele sklepów i punktów usługowych, którzy do tej pory nie zainwestowali w terminal, powinni zdawać sobie sprawę z tego, że klienci często rezygnują z zakupów właśnie z powodu braku możliwości płacenia kartą. W dodatku płacący kartą wydają aż około 30 proc. więcej niż ci, którzy decydują się na transakcję gotówkową. Inwestycja w terminal jest sposobem na zwiększenie nie tylko liczby klientów, ale również wartości sprzedaży. Jeśli do tej pory oszczędzałeś na terminalu, teraz możesz w końcu otworzyć się na nowych klientów. Idea Bank oferuje urządzenie, które jest w stanie zrewolucjonizować prowadzenie biznesu. Łączy obecną w każdej firmie kasę fiskalną z terminalem oraz platformą do zarządzania sprzedażą. Przedsiębiorcy, którzy spełniają warunki programu Polska Bezgotówkowa, mogą dodatkowo otrzymać dofinansowanie, dzięki któremu kasoterminal otrzymają taniej o wartość terminala płatniczego, a obsługa kart przez pierwszy rok korzystania z urządzenia nie będzie ich nic kosztować. Wystarczy otworzyć konto bankowe w Idea Banku i zamówić Kasoterminal #ideapay.

Proste zarządzanie

Większość przedsiębiorców to marzyciele i wizjonerzy, którym przyszedł do głowy świetny pomysł na biznes i postanowili w niego zainwestować. Tymczasem nagle zderzają się z biurokracją, koniecznością prowadzenia księgowości, zarządzania ludźmi, składania zamówień, szukania rynków zbytu... To wszystko może przerosnąć nawet największych entuzjastów. Warto szukać rozwiązań, które maksymalnie uproszczą firmowe formalności. Jednym z nich jest kasoterminal Idea Banku, pomagający w prowadzeniu biznesu. Zaawansowana platforma do zarządzania firmą pozwala z poziomu komputera lub smartfona kontrolować wyniki sprzedaży czy wystawianie paragonów, a także w szybki sposób sprawdzić obroty w firmie. W dodatku daje możliwość porównywania sprzedaży poszczególnych towarów oraz kontrolowania ich stanu w magazynie, by nie dopuszczać do braków. Za pomocą platformy możemy nawet zmieniać ceny online, dodawać towary czy kreować politykę rabatową. Dzięki takim narzędziom zarządzanie firmą staje się wyjątkowo proste.

Marketing w internecie

Obecnie niemalże każda firma ma stronę internetową i fanpage na Facebooku. Czy faktycznie jest to niezbędne? Zaistnienie w internecie jest oczywiście ważne, jednak należy zadbać o to, by inwestycja w marketing faktycznie przyniosła nam korzyści. Przede wszystkim należy stworzyć strategię działań. W pierwszej kolejności określamy grupę docelową i wybieramy medium, które pomoże nam trafić do przyszłych klientów. Kolejnym krokiem jest oszacowanie szans na wypozycjonowanie strony w Google, a następnie rozpisanie działań, które zwiększą naszą widoczność w wyszukiwarce. Pozycjonowanie jest działaniem żmudnym i czasochłonnym, dlatego najlepiej powierzyć je profesjonalistom. Jeśli decydujemy się na kampanię w mediach społecznościowych, pamiętajmy, by nasza komunikacja była spójna i autentyczna. W tym przypadku szczególnie ważne jest, byśmy zwracali się do ściśle określonej grupy docelowej. Jeśli prowadzimy sklep, powinniśmy się zastanowić nad rozpoczęciem sprzedaży internetowej. W jego obsłudze pomoże nam program do zarządzania firmą dostępny z kasoterminalem Idea Bank.

Targi i wydarzenia branżowe

W ostatnim czasie ogromną popularnością cieszą się targi dla konsumentów. Odbywają się jednorazowo lub cyklicznie, stały się miejscem spotkań i sposobem na spędzanie czasu. W jednym miejscu gromadzą się wystawcy zazwyczaj związani z jedną branżą, na przykład wytwórcy win, producenci żywności ekologicznej, lokalni rolnicy czy handlarze antykami. Część klientów odwiedza takie miejsca, by jednorazowo zrobić zakupy, jednak niektórzy chcą pozostać w kontakcie ze swoimi ulubionymi wystawcami. Zdecydowanie warto zadbać o obecność naszej firmy podczas takich wydarzeń, bo w ten sposób zyskujemy stałych klientów. Podczas targów obowiązkowo powinniśmy oferować im możliwość płatności kartą.

Drugim typem targów są wydarzenia branżowe. Stanowią doskonałą okazję nie tylko do wymiany doświadczeń i znalezienia dostawców. Dzięki targom możemy rozpocząć działania cross sellingowe, a więc nawiązać współpracę z firmami pokrewnymi, ale niekonkurencyjnymi w celu promocji towarów i usług wśród klientów zaprzyjaźnionego przedsiębiorstwa.

Walka o klienta trwa, a ci, którzy nie przystosowali swojego modelu biznesowego do współczesnych standardów, zmniejszają swoją szansę na sukces na rynku. Warto wykorzystywać najnowsze technologie i innowacyjne usługi, by rozwinąć własny biznes i dotrzeć do szerszego grona klientów.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »