Jak w prosty sposób zwiększyć liczbę klientów swojego biznesu
Czy wspierany przez program Polska Bezgotówkowa kasoterminal jest w stanie zrewolucjonizować prowadzenie biznesu w Polsce? Jak skutecznie prowadzić marketing internetowy i nie tylko? Podpowiadamy, co zrobić, by przyciągać więcej klientów.
Prowadzenie biznesu przynosi ogromną satysfakcję i zazwyczaj większe pieniądze niż praca na etacie, ale z drugiej strony wiąże się z ryzykiem i stresem. Niewystarczająca liczba klientów spędza wielu przedsiębiorcom sen z powiek. Okazuje się, że najczęściej przyczyny braku klientów są bardzo proste do zidentyfikowania i wystarczy niewielka inwestycja, by przyciągnąć ich więcej. Naprzeciw potrzebom przedsiębiorców od lat wychodzi Idea Bank. W jego najnowszej ofercie znalazł się kasoterminal, czyli urządzenie 3 w 1, pozwalające na przyjmowanie płatności kartą, ewidencję sprzedaży na kasie fiskalnej oraz korzystanie z platformy do zarządzania sprzedażą.
30 proc. Polaków nie nosi przy sobie gotówki. Właściciele sklepów i punktów usługowych, którzy do tej pory nie zainwestowali w terminal, powinni zdawać sobie sprawę z tego, że klienci często rezygnują z zakupów właśnie z powodu braku możliwości płacenia kartą. W dodatku płacący kartą wydają aż około 30 proc. więcej niż ci, którzy decydują się na transakcję gotówkową. Inwestycja w terminal jest sposobem na zwiększenie nie tylko liczby klientów, ale również wartości sprzedaży. Jeśli do tej pory oszczędzałeś na terminalu, teraz możesz w końcu otworzyć się na nowych klientów. Idea Bank oferuje urządzenie, które jest w stanie zrewolucjonizować prowadzenie biznesu. Łączy obecną w każdej firmie kasę fiskalną z terminalem oraz platformą do zarządzania sprzedażą. Przedsiębiorcy, którzy spełniają warunki programu Polska Bezgotówkowa, mogą dodatkowo otrzymać dofinansowanie, dzięki któremu kasoterminal otrzymają taniej o wartość terminala płatniczego, a obsługa kart przez pierwszy rok korzystania z urządzenia nie będzie ich nic kosztować. Wystarczy otworzyć konto bankowe w Idea Banku i zamówić Kasoterminal #ideapay.
Większość przedsiębiorców to marzyciele i wizjonerzy, którym przyszedł do głowy świetny pomysł na biznes i postanowili w niego zainwestować. Tymczasem nagle zderzają się z biurokracją, koniecznością prowadzenia księgowości, zarządzania ludźmi, składania zamówień, szukania rynków zbytu... To wszystko może przerosnąć nawet największych entuzjastów. Warto szukać rozwiązań, które maksymalnie uproszczą firmowe formalności. Jednym z nich jest kasoterminal Idea Banku, pomagający w prowadzeniu biznesu. Zaawansowana platforma do zarządzania firmą pozwala z poziomu komputera lub smartfona kontrolować wyniki sprzedaży czy wystawianie paragonów, a także w szybki sposób sprawdzić obroty w firmie. W dodatku daje możliwość porównywania sprzedaży poszczególnych towarów oraz kontrolowania ich stanu w magazynie, by nie dopuszczać do braków. Za pomocą platformy możemy nawet zmieniać ceny online, dodawać towary czy kreować politykę rabatową. Dzięki takim narzędziom zarządzanie firmą staje się wyjątkowo proste.
Obecnie niemalże każda firma ma stronę internetową i fanpage na Facebooku. Czy faktycznie jest to niezbędne? Zaistnienie w internecie jest oczywiście ważne, jednak należy zadbać o to, by inwestycja w marketing faktycznie przyniosła nam korzyści. Przede wszystkim należy stworzyć strategię działań. W pierwszej kolejności określamy grupę docelową i wybieramy medium, które pomoże nam trafić do przyszłych klientów. Kolejnym krokiem jest oszacowanie szans na wypozycjonowanie strony w Google, a następnie rozpisanie działań, które zwiększą naszą widoczność w wyszukiwarce. Pozycjonowanie jest działaniem żmudnym i czasochłonnym, dlatego najlepiej powierzyć je profesjonalistom. Jeśli decydujemy się na kampanię w mediach społecznościowych, pamiętajmy, by nasza komunikacja była spójna i autentyczna. W tym przypadku szczególnie ważne jest, byśmy zwracali się do ściśle określonej grupy docelowej. Jeśli prowadzimy sklep, powinniśmy się zastanowić nad rozpoczęciem sprzedaży internetowej. W jego obsłudze pomoże nam program do zarządzania firmą dostępny z kasoterminalem Idea Bank.
W ostatnim czasie ogromną popularnością cieszą się targi dla konsumentów. Odbywają się jednorazowo lub cyklicznie, stały się miejscem spotkań i sposobem na spędzanie czasu. W jednym miejscu gromadzą się wystawcy zazwyczaj związani z jedną branżą, na przykład wytwórcy win, producenci żywności ekologicznej, lokalni rolnicy czy handlarze antykami. Część klientów odwiedza takie miejsca, by jednorazowo zrobić zakupy, jednak niektórzy chcą pozostać w kontakcie ze swoimi ulubionymi wystawcami. Zdecydowanie warto zadbać o obecność naszej firmy podczas takich wydarzeń, bo w ten sposób zyskujemy stałych klientów. Podczas targów obowiązkowo powinniśmy oferować im możliwość płatności kartą.
Drugim typem targów są wydarzenia branżowe. Stanowią doskonałą okazję nie tylko do wymiany doświadczeń i znalezienia dostawców. Dzięki targom możemy rozpocząć działania cross sellingowe, a więc nawiązać współpracę z firmami pokrewnymi, ale niekonkurencyjnymi w celu promocji towarów i usług wśród klientów zaprzyjaźnionego przedsiębiorstwa.
Walka o klienta trwa, a ci, którzy nie przystosowali swojego modelu biznesowego do współczesnych standardów, zmniejszają swoją szansę na sukces na rynku. Warto wykorzystywać najnowsze technologie i innowacyjne usługi, by rozwinąć własny biznes i dotrzeć do szerszego grona klientów.