Biuro podróży First Class SA podpisało kontrakt o wartości ponad 70 mln zł

Biuro podróży First Class SA, należące do notowanej na rynku NewConnect spółki holdingowej Internetowe Biura Sprzedaży NetShops.pl SA (NewConnect: MOB) podpisało umowę na rezerwację, sprzedaż i dostawę blisko 40 tys. biletów lotniczych na połączenia zagraniczne i krajowe o łącznej wartości ponad 70 mln zł do końca 2014 r. Dzięki centralizacji zakupu biletów budżet państwa zaoszczędzi na prowizjach, jakie urzędy musiałyby zapłacić różnym dostawcom. Zdobycie przez First Class SA. największego w historii polskiego rynku agentów IATA kontraktu pozwoli firmie uzyskać lepsze warunki współpracy z liniami lotniczymi, co przełoży się na wzrost dochodów.

Biuro podróży First Class SA, należące do notowanej na rynku NewConnect spółki holdingowej Internetowe Biura Sprzedaży NetShops.pl SA (NewConnect: MOB) podpisało umowę na rezerwację, sprzedaż i dostawę blisko 40 tys. biletów lotniczych na połączenia zagraniczne i krajowe o łącznej wartości ponad 70 mln zł do końca 2014 r. Dzięki centralizacji zakupu biletów budżet państwa zaoszczędzi na prowizjach, jakie urzędy musiałyby zapłacić różnym dostawcom. Zdobycie przez First Class SA. największego w historii polskiego rynku agentów IATA kontraktu pozwoli firmie uzyskać lepsze warunki współpracy z liniami lotniczymi, co przełoży się na wzrost dochodów.

First Class SA. od ponad 20 lat zajmuje się obsługą wyjazdów dla ponad 500 klientów korporacyjnych: polskich firm, filii zagranicznych korporacji oraz instytucji i jednostek administracji państwowej i samorządowej.

Będąc jednym z liderów rynku business travel w Polsce warszawska firma zapewnia kompleksową obsługę podróży służbowych, oferując m.in. rezerwację i sprzedaż biletów lotniczych blisko 640 linii lotniczych i miejsc noclegowych w 400 tys. hotelach, oraz ubezpieczenia podróżne, wynajem samochodów, rezerwację i sprzedaż biletów na przejazdy kolejowe i autokarowe, usługę wizowania.

Reklama

Potwierdzeniem jakości oferowanych usług jest podpisanie 10 grudnia br. dwuletnich kontraktów o łącznej wartości 70,38 mln zł z 50 jednostkami administracji państwowej (reprezentowanymi przez prowadzące postępowanie publiczne rządowe Centrum Usług Wspólnych) na rezerwację, sprzedaż i dostawę 37,3 tys. biletów lotniczych na zagraniczne i krajowe przewozy pasażerskie. First Class SA. dostarczy bilety m.in.: Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, 15 ministerstwom oraz części urzędów centralnych i wojewódzkich.

- Kontrakt, który wszedł właśnie w fazę realizacji - wystawiliśmy już pierwsze bilety - zmieni rynek agentów IATA w Polsce. O to prestiżowe, bezprecedensowe w historii zamówienie zabiegali najwięksi gracze. Trudno się dziwić, bo wartość największych na polskim rynku kontraktów komercyjnych wynosi kilka milionów złotych rocznie. Kilka spośród 50 instytucji reprezentowanych przez CUW było naszymi klientami przed podpisaniem kontraktów z przetargu CUW (m.in. Ministerstwo Finansów czy Zdrowia), jednak większość z nich to klienci dla nas nowi, dlatego dzięki podpisanym umowom o przynajmniej 20-30 proc. powinny zwiększyć się nasze roczne obroty na sprzedaży biletów - mówi Krzysztof Mówka, prezes First Class SA.

- Ideą tego przetargu była optymalizacja kosztów zakupu biletów lotniczych dla jednostek administracji państwowej. Administracja zaoszczędzi dzięki nam kilkaset tysięcy złotych, co nie jest bez znaczenia w obecnej sytuacji budżetu państwa, my dzięki znaczącemu zwiększeniu obrotów uzyskamy dodatkowe dochody z wyższych marż - dodaje prezes Krzysztof Mówka.

Oferta za 100 punktów

Rządowe Centrum Usług Wspólnych rozpisało w sierpniu br. przetarg na: rezerwację, sprzedaż i dostawę do 33,7 tys. biletów lotniczych na zagraniczne i (do) 3,7 tys. biletów na krajowe przewozy pasażerskie, z obowiązkowym ubezpieczeniem podróżnych i bagażu. Kontrakt obowiązuje do 31 grudnia 2014 r. (lub do wyczerpania kwot zawartych w umowach, zgłoszonych przez poszczególne jednostki).

24 września br. First Class SA wygrało postępowanie z łączną oceną 99,26 pkt., na 100 możliwych, pokonując pięciu konkurentów, m.in. Polskie Linie Lotnicze LOT SA. i eSKY.pl. SA. Centrum Usług Wspólnych po powtórnej weryfikacji ofert, uwzględniając m.in. wyrok Krajowej Izby Odwoławczej przy Urzędzie Zamówień Publicznych odrzucający ofertę PLL LOT SA., przyznało First Class SA. maksymalną liczbę 100 punktów, potwierdzając pierwotny werdykt.

- Zaproponowaliśmy cenę uwzględniającą realne koszty obsługi kontraktu oraz uczciwe marże. Zwycięstwo nie byłoby możliwe bez dużych inwestycji w nową platformę rezerwacyjno-komunikacyjną Business Travel Manager (BTM), która umożliwia obsługę klientów korporacyjnych, w tym z sektora publicznego przy niespotykanej na polskim rynku liczbie funkcji za bardzo atrakcyjną cenę. Nasza oferta, oprócz zaoferowania większej siatki połączeń, była lepsza od złożonej przez eSKY.pl. SA o blisko 1 mln zł. Zapewniam, że mimo to, zarobimy na obsłudze CUW. Do tego liczymy na pozytywny wpływ referencji płynących z tego kontraktu przy kolejnych przetargach, organizowanych przez instytucje publiczne, jak i firmy. CUW jest bardzo wymagającym klientem, ale zamówienie dotyczy rezerwacji, sprzedaży i dostawy biletów lotniczych, a więc tylko części naszej oferty. Dzięki naszej nowej platformie BTM możemy zaoferować wszystkim klientom korporacyjnym znacznie więcej - mówi Krzysztof Mówka, prezes First Class SA.

Firma, zgodnie z umową z CUW, będzie musiała dostarczyć każdej z jednostek narzędzie online w języku polskim, umożliwiające m.in.: wyszukiwanie połączeń lotniczych, dokonywanie i anulowanie rezerwacji biletów, dokonywanie zmian terminu, miejsca i klasy podróży, a także danych pasażera oraz weryfikowanie propozycji wykonawcy (firma zobowiązana jest do zaproponowania optymalnego połączenia oraz na żądanie, co najmniej dwóch połączeń alternatywnych: o najkrótszym możliwym łącznym czasie podróży i jak najmniejszej liczbie międzylądowań oraz przesiadek i najtańszego połączenia z uwzględnieniem obniżenia standardu lotu). First Class SA ma też zapewnić telefoniczną obsługę podróżnych (Call Center) 24h na dobę, siedem dni w tygodniu.

Zwycięstwo dzięki platformie BTM

First Class SA. rozpoczął prace nad platformą Business Travel Manager półtora roku temu. Koszt jej przygotowania i wdrożenia wyniósł łącznie 1,6 mln zł, przy czym spółka ze środków własnych zainwestowała 0,82 mln zł (projekt był współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego - Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, Działanie 8.2 Wspieranie wdrażania elektronicznego biznesu typu B2B).

Platforma BTM umożliwia klientom korporacyjnym m.in. wyszukiwanie i rezerwację: biletów lotniczych i kolejowych, miejsc noclegowych w hotelach, wynajem samochodów (w tym po stawkach negocjowanych indywidualnie na rzecz klientów), a także wybór niezbędnych pakietów ubezpieczeń turystycznych.

Osoby odpowiedzialne w firmie za organizowanie i nadzór nad podróżami służbowymi mogą dzięki tej aplikacji: monitorować rezerwacje, wykonywać operacje na poszczególnych zamówieniach (poprzez podgląd i pobieranie wystawionych faktur VAT, dokumentów, np. wzorów umów, aneksów, historii zamówień), generować raporty o zrealizowanych usługach w oparciu o indywidualne kryteria (np.: dla centrów kosztów, w podziale na departamenty, działy, regiony sprzedaży).

Zarządzanie podróżami służbowymi ułatwia też system powiadomień o rezerwacjach (za pomocą sms, e-maila) oraz moduł, dzięki któremu BTM może przekazywać informację, gdzie się znajduje (w jakim hotelu nocuje) i kiedy wraca podróżujący pracownik.

First Class SA szczególną uwagę przywiązuje do bezpieczeństwa danych, dlatego platforma BTM ma oryginalny interfejs administracyjny - klienci mają dostęp do niej wyłącznie po wpisaniu właściwego loginu i hasła. Proponowane rozwiązanie przewiduje ograniczony dostęp pracowników na niższym szczeblu oraz pełny dla managerów oraz kadry zarządzającej. Operacje potwierdzane są zaawansowanym podpisem elektronicznym.

Grupa IBSN zyskuje dzięki First Class SA

First Class SA od kwietnia br. należy do notowanej na alternatywnym rynku warszawskiej giełdy NewConnect spółki holdingowej Internetowe Biura Sprzedaży NetShops.pl SA z grupy MNI (notowana na GPW w Warszawie, indeksy: sWIG80, WIG-TELKOM). Przejęcie First Class SA pozytywnie przełożyło się na wyniki finansowe grupy Internetowe Biura Sprzedaży Netshops.pl. - po III kwartałach br. miała ona 15,4 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży netto (spółka Mobini SA., poprzednik IBSN SA. zajmowała się bezpłatnym udostępnianiem kont internetowych, dlatego nie wykazywała przychodów).

- Zwycięstwo First Class SA w przetargu na dostawę biletów lotniczych na połączenia zagraniczne i krajowe dla 50 jednostek administracji państwowej jest świadectwem przewagi technologicznej i konkurencyjnej, jaką nasza firma zależna ma nad innymi graczami na polskim rynku. Zainwestowaliśmy w First Class. SA, bo uważamy, że segment usług business travel ma w Polsce bardzo duży potencjał wzrostu - klienci korporacyjni, w tym z sektora publicznego coraz częściej poszukują wysokiej jakości usług po optymalnych kosztach, co powinno mieć odzwierciedlenie w wynikach naszej grupy także w przyszłości - mówi Agnieszka Bareja, prezes Internetowych Biur Sprzedaży NetShops.pl SA.

- Umowy bez wątpienia będą miały pozytywny wpływ na wyniki grupy w kolejnych latach, co tylko potwierdza, że nasza decyzja o zakupie First Class SA była słuszna - dodaje prezes Agnieszka Bareja.

Sprawdź notowania spółki Internetowe Biura Sprzedaży NetShops.pl na stronach INTERIA.PL

Opr. MD

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: NewConnect | biura podróże | biuro podróże
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »