PBG zawarł dwie duże umowy

PBG zawarł dwie umowy z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad. Umowa, w której wystąpił jako lider konsorcjum, ma wartość 702,8 mln zł netto, a umowa, w której jest partnerem konsorcjum, opiewa na 765,6 mln zł netto - podała spółka w komunikacie.

PBG zawarł dwie umowy z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad. Umowa, w której wystąpił jako lider konsorcjum, ma wartość 702,8 mln zł netto, a umowa, w której jest partnerem konsorcjum, opiewa na 765,6 mln zł netto - podała spółka w komunikacie.

Pierwsza z umów, w której PBG jest liderem konsorcjum tworzonego również przez spółkę zależną Aprivia, spółkę zależną Hydrobudowa Polska, SRB Civil Engineering Limited oraz John Sisk&Son Limited, dotyczy budowy autostrady A-1 Toruń-Stryków na odcinku III Brzezie-Kowal od km 186+348 do km 215+850.

Zaakceptowana kwota kontraktowa wynosi 702.768.700 zł netto, tj. 857.377.814 zł brutto. Prace mają zostać zakończone w ciągu 20 miesięcy od momentu ich rozpoczęcia, przy czym do czasu na ukończenie prac nie wlicza się okresu zimowego.

SRB Civil Engineering Limited oraz John Sisk&Son Limited będą odpowiedzialni za 50 proc. zakresu prac związanych z realizacją zadania, a PBG, Aprivia oraz Hydrobudowa Polska za pozostałe 50 proc.

Reklama

Kolejna umowa, gdzie liderem jest SRB Civil Engineering Limited a partnerami: PBG, Aprivbia, Hydrobudowa Polska oraz John Sisk&Son Limited, dotyczy budowy Autostrady A-1 Toruń-Stryków na odcinku I Czerniewice-Odolion, od km 151+900 do km 163+300 i na odcinku II Odolion-Brzezie od km 163+300 do 186+366.

Zaakceptowana kwota kontraktu wynosi 765.632.889,69 zł netto, tj. 934.061.145,42 zł brutto. Prace, podobnie jak w przypadku poprzedniej umowy, mają zostać zakończone w terminie 20 miesięcy od daty ich rozpoczęcia, przy czym nie wlicza się tu okresu zimowego.

SRB Civil Engineering Limited oraz John Sisk&Son Limited wykonają i będą odpowiedzialni za 50 proc. zakresu prac związanych z realizacją zadania, a PBG, Aprivia oraz Hydrobudowa Polska za pozostałe 50 proc. zakresu prac.

Jak podała Hydrobudowa Polska w komunikacie prasowym, udział Hydrobudowy Polska będzie częściowo zależał od rozstrzygnięć w kolejnych przetargach, w których spółka bierze udział.

"Hydrobudowa Polska może być wykonawcą bardzo istotnej części prac na A1, od robót ziemnych, melioracji, kanalizacji i wodociągów, po budowę wszelkich obiektów inżynierskich, na przykład wiaduktów. Naszym niewątpliwym atutem jest to, że w pobliżu budowy - we Włocławku - mieści się oddział oraz baza sprzętowo-transportowa naszej spółki. Skorzystamy więc nie tylko z ich bliskości, ale i doskonałego rozpoznania lokalnych uwarunkowań" - wskazuje cytowany w komunikacie Jerzy Ciechanowski, prezes Hydrobudowy Polska.

"Niewykluczone jednak, że w przypadku zdobycia innych dużych zleceń, o które się staramy, w mniejszym stopniu zaangażujemy własne siły wykonawcze w budowę A1" - dodaje.

Autostrada A1 od Torunia do Kowala będzie mieć dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku (docelowo po trzy) oraz pasy awaryjne. W ramach zawartych kontraktów powstaną między innymi: 4 węzły autostradowe, 8 miejsc obsługi podróżnych (MOP), 4 stacje poboru opłat i około 60 innych obiektów inżynierskich.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: john | Netto | budowy | konsorcjum
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »