Skorzystają klienci

Rosnąca konkurencyjność na rynku mieszkaniowym wymaga od deweloperów stosowania nowych strategii marketingowych. Skorzystają na tym klienci.

Rosnąca konkurencyjność na rynku mieszkaniowym wymaga od deweloperów stosowania nowych strategii marketingowych. Skorzystają na tym klienci.

W okresie prosperity deweloperzy nie musieli zbytnio się głowić, aby zrozumieć oczekiwania klientów. W wielu przypadkach wystarczyło wywiesić na wznoszonym obiekcie czytelne ogłoszenie o sprzedaży z numerem kontaktowym.

Dziś jednak sytuacja się zmieniła. Jak twierdzą analitycy CEE Property Group, deweloperzy, którzy chcą utrzymywać przychody na wysokim poziomie, muszą wprowadzić w życie strategie marketingowe nastawione na konkretnych klientów.

Ponadto w najbliższych latach najbardziej na znaczeniu jako kanał wsparcia sprzedaży mieszkań i apartamentów zyska Internet.

Reklama

Rabaty i promocje

W celu sprostania rosnącym wymaganiom klientów oferta deweloperów obejmuje już nie tylko same mieszkania, lecz także liczne udogodnienia oraz usługi dodatkowe, w tym taksy notarialne wynegocjowane z kilkunastoprocentowym rabatem, doradztwo prawne, finansowe i architektoniczne, opcje wykończenia pod klucz czy pomoc przy przeprowadzce. Dodatkowo, coraz częściej klienci mogą korzystać z programów lojalnościowych uprawniających ich do zniżkowych zakupów produktów i usług w firmach, które przystąpiły do programu, oraz uczestnictwa w imprezach z udziałem przedsiębiorstw oferujących produkty związane z mieszkaniami.

- Przykładem tego są specjalne promocje powiązane z przekazywaniem klientom bonów wartościowych na sprzęt gospodarstwa domowego - podaje Paweł Grząbka z CEE Property Group.

Ponadto deweloperzy oferują klientom jako bonusy, na których jeszcze do niedawna sporo zarabiali, nie tylko darmowe miejsce postojowe, komórki lokatorskie, balkony, tarasy czy loggie, ale i kominki czy klimatyzację pomieszczeń.

Coraz powszechniej stosowanymi wabikami sprzedażowymi stały się także: odliczanie 7 proc. VAT, rabat w wysokości 5 - 10 proc. wartości lokalu dla osób płacących gotówką lub nieco mniejsze, zazwyczaj w granicach 3 - 5 proc. dyskonta na ostatnie mieszkania.

Odpowiednia reklama

Mimo to, jak pokazują wyniki badań przeprowadzonych przez CEE Property Group, tylko dla nieznacznej grupy respondentów (5 proc.) planujących w najbliższej przyszłości zakup mieszkania liczy się wyłącznie atrakcyjna cena lokum. - Przeważająca większość ankietowanych (95 proc.) podkreśla natomiast ogromną wagę takich czynników jak wizerunek i renoma danego przedsiębiorstwa deweloperskiego - zapewnia Grząbka. Zauważa, że proces kreowania marek wśród deweloperów w naszym kraju dopiero się rozpoczął. - Możemy się jednak spodziewać, iż w niedalekiej przyszłości rola wizerunku będzie systematycznie wzrastać - twierdzi.

Więcej w "Rzeczpospolitej"

Zobacz oferty nieruchomości:

otodom.interia.pl

nieruchomosci.interia.pl

INTERIA.PL/Rzeczpospolita
Dowiedz się więcej na temat: mieszkanie | konkurencyjność | deweloper
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »