Mały Luboń i wielka budowa

- Próby obciążeniowe najdłuższego i najwyższego w Polsce wiaduktu w ciągu nowej zakopianki, przeprowadzone we wtorek i środę, wypadły bardzo dobrze - powiedział dyrektor krakowskiego oddziału GDDKiA Tomasz Pałasiński. Dodał, że pierwsze auta pojadą tamtędy we wrześniu.

Podkreślił, że to najdłuższy i najwyższy wiadukt drogowy w Polsce, który w najwyższym punkcie przekracza 50 metrów, a jego długość wynosi prawie 900 metrów.

Próby obciążeniowe, które wypadły bardzo dobrze, polegały na ustawianiu obciążonych samochodów ciężarowych w pewnych wyznaczonych przez projektanta miejscach i rejestrowaniu ruchów wiaduktu.

Choć zakończenie kontraktu z włoską firmą Sallini na budowę tego odcinka zakopianki ma być w sierpniu lub we wrześniu, to prace wykończeniowe w bezpośrednim sąsiedztwie drogi będą nadal trwały.

Zdaniem szefa krakowskiej GDDKiA, skomplikowaną sprawą będzie przełożenie ruchu na nowy odcinek zakopianki.

- Teraz nie ma mowy o żadnym zagrożeniu terminu, jeżeli chodzi o budowę zakopianki. Odcinek pomiędzy Skomielną Białą a Rabką wraz z wiaduktem będzie gotowy we wrześniu. Odcinek Lubień - Naprawa będzie gotowy w listopadzie, a odcinek tunelowy ma być oddany w 2021 r. - zapewniał Pałasiński.

Reklama

Dodał, że kłopoty finansowe firmy Astaldi, która buduje dwukomorowy tunel na innym odcinku nowej S7, spowodują opóźnienia, ale nie będą to na pewno opóźnienia mierzone w latach, a raczej w miesiącach lub tygodniach.

- Prace przy drążeniu tunelu są już w normalnym biegu i zbliżają się do wydajności z lipca ubiegłego roku. Nie podejmowaliśmy żadnych renegocjacji umów zawartych na te trzy odcinki zakopianki. Trudności finansowe firmy Astaldi i Sallini nie wynikały na pewno z braku płatności przez GDDKiA. Były to wewnętrzne sprawy tych włoskich firm. Wiemy, że firma Astaldi wpadła w bardzo duże kłopoty finansowe związanymi z zawirowaniami na innych zagranicznych rynkach budowlanych - wyjaśniał Pałasiński.

Koszt budowy nowej zakopianki, powstającej na trzech odcinkach między miejscowością Lubień a Rabką-Zdrojem, wyniesie ponad 2 mld 105 mln zł. Odcinek tunelowy jest najbardziej skomplikowany i najdroższy; koszt budowy dwukomorowego tunelu o długości ponad 2 km każdy to niemal miliard złotych. Ten odcinek będzie gotowy w 2021 r.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »