Rzecznik Finansowy ostrzega przed nieuczciwymi pożyczkodawcami

Rzecznik Finansowy ostrzega przed nieostrożnym zadłużaniem w grudniu. Do urzędu może wpłynąć w tym roku ponad 1700 wniosków o interwencję w sprawach kredytów konsumenckich. To 15 procent więcej niż rok wcześniej.

Rzecznik Finansowy ostrzega przed nieostrożnym zadłużaniem w grudniu. Do urzędu może wpłynąć w tym roku ponad 1700 wniosków o interwencję w sprawach kredytów konsumenckich. To 15 procent więcej niż rok wcześniej.

Według raportu, instytucje finansowe próbują omijać przepisy o kredycie konsumenckim i ustawę antylichwiarską. Przepisy te ustalają maksymalne koszty pożyczki. Zdaniem ekspertów Rzecznika, niektórzy pożyczkodawcy starają się tak skonstruować umowy, żeby obciążyć klienta możliwe wysokimi pozaodsetkowymi kosztami pożyczki. Chodzi o różne opłaty dodatkowe.

Izabela Dąbrowska-Antoniak z biura Rzecznika Finansowego wyjaśnia Informacyjnej Agencji Radiowej, że jednym z głównych problemów jest tak zwane rolowanie pożyczki czyli udzielanie kolejnej pożyczki na spłatę poprzedniej. Jak dodaje kierowniczka Wydziału Klienta Rynku Bankowo-Kapitałowego w biurze Rzecznika Finansowego, inną metodą jest przedłużanie pożyczki. Firmy utrzymują niskie oprocentowanie pożyczek, ale zawyżają ich koszty.

Reklama

W 2017 roku Rzecznik Finansowy przyjął ponad 1,5 tysiąca wniosków o interwencję. Najczęściej dotyczyły one rozliczeń przy wcześniejszej spłacie, wysokości opłat i kosztów czy restrukturyzacji bądź braku możliwości spłaty.

61 procent wniosków dotyczy banków. 21 procent wniosków dotyczy firm pożyczkowych. Łącznie w ciągu nieco ponad 3 lat swojej działalności w tym obszarze, Rzecznik Finansowy odebrał łącznie ponad 4,5 tysiąca wniosków o interwencję.

IAR/PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »