Do banku wolimy się logować niż chodzić

W trzecim kwartale 2018 roku liczba aktywnych użytkowników bankowości elektronicznej wśród klientów indywidualnych przekroczyła 17 mln i w ciągu kwartału zwiększyła się o blisko pół miliona - wynika z Raportu netB@nk opublikowanego przez Związek Banków Polskich. To są osoby, które co najmniej raz w miesiącu logują się do swojego konta przez internet.

Blisko połowa z nich korzysta także z aplikacji mobilnych na telefon lub tablet. W grupie 10,5 mln użytkowników bankowości mobilnej, prawie 7,9 mln aktywnie korzystało z aplikacji bankowej. W porównaniu do końca czerwca liczba takich klientów wzrosła o niecałe 9 proc., a od początku roku aż o 25 proc. Tym samym, kwartalna dynamika wzrostu liczby aktywnych użytkowników bankowości mobilnej znacząco przewyższa tempo przyrostu korzystających z bankowości internetowej, co nie powinno dziwić bo mobilna wersja bankowości jest "młodsza" od internetowej.

Reklama

- Zdecydowana większość nowych klientów banków, którzy rozpoczęli korzystanie z usług w ciągu minionych 12 miesięcy to osoby, które od początku aktywnie korzystają z bankowości internetowej i którym trudno już wyobrazić sobie korzystanie z usług banków w tradycyjnej formie. Wśród wszystkich klientów indywidualnych, z BI aktywnie korzysta już 46 proc. Natomiast w przypadku klientów, którzy podjęli współpracę z bankiem w ciągu ostatniego roku, współczynnik ten wzrasta do ok. 70 proc. - komentuje Włodzimierz Kiciński, wiceprezes ZBP.

Klienci sektora MSP posiadający rachunki bankowe z dostępem do bankowości elektronicznej posiadali łącznie prawie 2,4 mln kont w bankach. Blisko 62 proc. (1 459 tys.) z nich stanowią aktywni klienci, którzy każdego miesiąca korzystają z elektronicznego dostępu do swojego rachunku.

krześ

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »