Do banku wolimy się logować niż chodzić
W trzecim kwartale 2018 roku liczba aktywnych użytkowników bankowości elektronicznej wśród klientów indywidualnych przekroczyła 17 mln i w ciągu kwartału zwiększyła się o blisko pół miliona - wynika z Raportu netB@nk opublikowanego przez Związek Banków Polskich. To są osoby, które co najmniej raz w miesiącu logują się do swojego konta przez internet.
Blisko połowa z nich korzysta także z aplikacji mobilnych na telefon lub tablet. W grupie 10,5 mln użytkowników bankowości mobilnej, prawie 7,9 mln aktywnie korzystało z aplikacji bankowej. W porównaniu do końca czerwca liczba takich klientów wzrosła o niecałe 9 proc., a od początku roku aż o 25 proc. Tym samym, kwartalna dynamika wzrostu liczby aktywnych użytkowników bankowości mobilnej znacząco przewyższa tempo przyrostu korzystających z bankowości internetowej, co nie powinno dziwić bo mobilna wersja bankowości jest "młodsza" od internetowej.
- Zdecydowana większość nowych klientów banków, którzy rozpoczęli korzystanie z usług w ciągu minionych 12 miesięcy to osoby, które od początku aktywnie korzystają z bankowości internetowej i którym trudno już wyobrazić sobie korzystanie z usług banków w tradycyjnej formie. Wśród wszystkich klientów indywidualnych, z BI aktywnie korzysta już 46 proc. Natomiast w przypadku klientów, którzy podjęli współpracę z bankiem w ciągu ostatniego roku, współczynnik ten wzrasta do ok. 70 proc. - komentuje Włodzimierz Kiciński, wiceprezes ZBP.
Klienci sektora MSP posiadający rachunki bankowe z dostępem do bankowości elektronicznej posiadali łącznie prawie 2,4 mln kont w bankach. Blisko 62 proc. (1 459 tys.) z nich stanowią aktywni klienci, którzy każdego miesiąca korzystają z elektronicznego dostępu do swojego rachunku.
krześ