E-commerce: Dynamiczne zmiany w 2015 roku

Kończący się rok obfitował w nowości. Dużą popularnością cieszyły się technologie lokalizacyjne, również te nawigujące klientów po placówkach stacjonarnych. Nawet handel mobilny przestał być egzotyką i stał się elementem codzienności. Klienci chcą jednak ciągle więcej, szybciej, lepiej i taniej. Jak zaspokoić ich wymagania w 2015 roku?

Oto 5 sposobów na spełnienie ich oczekiwań i zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym w nadchodzącym roku:

1.Mobile to dopiero początek

Dostosowanie e-sklepu do wymagań użytkownika mobilnego, poprzez stworzenie strony mobilnej lub całkowitą przebudowę obecnej w myśl filozofii RWD, to już standard. Wyzwaniem nadal pozostaje dotarcie do niego z jednym spójnym przekazem reklamowym niezależnie od tego, z jakiego urządzenia aktualnie korzysta. - Klienci, robiąc zakupy w sieci, nie używają już wyłącznie komputerów. Duża część z nich wykorzystuje do tego celu również telefony i tablety - mówi Maciej Wyszyński, dyrektor zarządzający w Sociomantic Labs.

Reklama

Dlatego sklepy internetowe nie powinny prowadzić kampanii reklamowych skierowanych do właścicieli komputerów i osobno do użytkowników urządzeń mobilnych. - Zamiast tego powinny kierować jeden spójny przekaz do konkretnego użytkownika, niezależnie od tego, z jakiego urządzenia aktualnie korzysta - dodaje Wyszyński.

2.Szybkość dostaw jest kluczowa

Klienci nie lubią czekać. Dlatego tak ważna jest dla nich terminowość i szybkość dostaw zamówionych produktów. W zbliżającym się roku sprzedawcy powinni skupić się na optymalizacji tego parametru. Warto więc rozważyć wprowadzenie dodatkowych opcji dostawy, jak nowe firmy przewozowe. Ciekawym rozwiązaniem może być też nawiązanie współpracy z punktami odbioru. Ten trend jest również szansą dla e-sklepów, które posiadają sieć placówek stacjonarnych. Dzięki nim będą mogły wprowadzić możliwość odebrania zamówionych towarów nawet tego samego dnia. Jednak nie tylko czas będzie odgrywał ważną rolę. Sklepy będą walczyły o klientów również ceną przesyłek, która ma duży wpływ na ostateczny koszt zamówienia. Już dziś wiele z nich decyduje się na całkowite zniesienie takich opłat.

3.Personalizacja zwiększy sprzedaż i pomoże budować lojalność

W nadchodzącym roku na znaczeniu zyska też personalizacja. Analiza posiadanych już danych o klientach pozwoli właścicielom sklepów internetowych tworzyć unikalne - osobiste reklamy produktów. Umożliwi też kierowanie ich do konkretnych konsumentów. - W ten sposób przedstawią im oferty, które odpowiedzą na ich faktyczne potrzeby.

Taki przekaz cechuje się nawet 2-krotnie większą skutecznością niż standardowe reklamy. Personalizacja reklam to przede wszystkim większa satysfakcja klientów oraz zwiększenie ich lojalność - mówi Maciej Wyszyński z Sociomantic Labs. Co ważne, takie kampanie reklamowe można prowadzić we wszystkich kanałach i kierować zawsze do konkretnego użytkownika.

4.Płatności mobilne

Tym, co do tej pory utrudniało robienie zakupów za pośrednictwem urządzeń mobilnych był brak jednolitego standardu płatności. To się jednak zmieni. W pierwszych miesiącach nowego roku zostanie udostępniona nowa usługa - BLIK. Dzięki niej właściciele sklepów internetowych będą mogli zaoferować swoim klientom możliwość płacenia za zakupy również za pomocą tabletów i smartfonów. Implementacja takich rozwiązań powinna przyczynić się nie tylko do zwiększenia satysfakcji klientów, ale również do zwiększenia sprzedaży.

5.Cross-border shopping

Szansą na zwiększenie sprzedaży i przychodów jest również kolejny trend. Według agencji badawczej Nielsen, wartość sprzedaży transgranicznej w 2018 r. może wynieść na światowym rynku e-commerce 308 mld dolarów. Już dziś klienci chętnie korzystają z oferty zagranicznych e-sklepów i kupują w nich produkty niedostępne w Polsce.

Okazją do ekspansji na rynki europejskie dla rodzimych e-sklepów z pewnością będzie nadchodząca zmiana przepisów. Nowe prawo ułatwi im sprzedaż produktów na rynkach wszystkich krajów należących do Unii Europejskiej.

Dowiedz się więcej na temat: e-commerce | e-handel
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »