Ile zarabiają polskie agencje marketingowe i co oferują klientom?

Ponad 43 mln zł przychodu w 2019 roku odnotowała agencja marketingowa, która znalazła się na pierwszym miejscu rankingu takich firm, który przygotował branżowy portal Interaktywnie.com. Na drugiej i trzeciej pozycji uplasowały się przedsiębiorstwa z przychodami odpowiednio 16,8 mln zł i 14,7 mln zł.

Cały ranking agencji marketingowych można pobrać w pdf tutaj:

https://interaktywnie.com/biznes/newsy/biznes/ranking-agencji-marketingowych-i-reklamowych-2020-roku-sprawdz-ktore-sa-najlepsze-259788

A co agencje oferują klientom? W czwartym kwartale 2019 roku odsetek wyświetlonych banerów reklamowych spełniających minimalne wytyczne dotyczące widoczności spadł na polskim rynku do 54 proc., wobec 56 proc. kwartał wcześniej - czytamy w wyżej wymienionym raporcie towarzyszącym rankingowi agencji. Równocześnie średni czas kontaktu z reklamą display, czyli tzw. Viewable Viewtime, nieco na naszym rynku wzrósł. Czwarty kwartał okazał się natomiast bardzo udany dla reklamy wideo w naszym kraju - Viewability tych formatów wzrosło do poziomu 74 proc. (wobec 69 proc. w trzecim kwartale).

Bez mediów społecznościowych nie ma marketingu internetowego

 Najszybciej rosnącym kanałem w kategorii wydatków na reklamę w Polsce są mobile i video, z udziałem w rynku online na poziomie odpowiednio 35 proc. i 21 proc. Ich wzrost jest jednak ściśle skorelowany z obserwowanym na całym świecie boomem na reklamę w mediach społecznościowych.

  • Platformy social mediowe staną się w tym roku trzecim co do wielkości kanałem reklamowym, z udziałem w rynku na poziomie 13 proc.
  • Uplasują się tuż za reklamą w wyszukiwarkach (17 proc. udział w rynku)
  • oraz telewizją (29 proc. rynku).
  • Tempo wzrostu wydatków reklamowych w mediach społecznościowych będzie jednak malało, by spaść w 2020 do 17 proc. i 13 proc. w 2021 roku,
  • kiedy osiągną one poziom 16% globalnych wydatków reklamowych.

SEO i PPC ciągle bardzo ważne i popularne

Jak czytamy w raporcie interaktywnie.com niesłabnącą popularnością cieszą się też reklamy w wyszukiwarkach. W 2019 roku segment ten wzrósł o prawie 18 proc., osiągając 55,17 miliarda dolarów. Prym wiedzie oczywiście Google, którego udział to już niemal 73 proc. światowego rynku. 

Reklama w Google to, zwłaszcza dla firm z sektora e-commerce, podstawa. Płacimy wyłącznie za bezpośrednie kliknięcia w wyszukiwarce i Google Display Network (CPC) lub wyświetlenia reklam (CPM) w Google Display Network, co sprawia, że - przy odpowiedniej optymalizacji kampanii ta forma reklamy może być bardzo skuteczna i najbardziej optymalna. Co najważniejsze, jest ona dostępna także dla firm, które nie dysponują wielkim budżetem. Ekosystem Google'a jest bowiem bardzo demokratyczny i o ile działania w Google Shopping polecane są dużym e-commerce'owym podmiotom, o tyle "zwykłe" Google Adsy z powodzeniem mogą wykorzystywać również mniejsze firmy.

Content marketing rośnie w siłę

Ośrodkiem działań digitalowych - w tym SEO - od dłuższego czasu jest content marketing. Starając się dostarczyć użytkownikom wartościowych treści eksplorują coraz to nowe kanały. Obok mediów społecznościowych i blogów firmowych, coraz więcej z nich testuje, jak sprawdzają się podcasty, webinary czy nawet drukowane magazyny. A według IAB, na tym się nie skończy. Wśród trendów, które mają najbardziej zyskiwać na znaczeniu, specjaliści wymieniają przede wszystkim wirtualną rzeczywistość (VR), która ma szansę wprowadzić nową jakość w budowaniu doświadczeń użytkownika z marką.

Więcej w raporcie "Agencje interaktywne" do pobrania w pdf za darmo tutaj


 

 

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »