Żabka przenosi się do chmury. Kolejny etap cyfrowej transformacji

Żabka wdrożyła narzędzie do zarządzania siecią franczyzową, które w jednym miejscu zbiera wszystkie dane do tej pory dostępne w wielu różnych aplikacjach. Dzięki temu obsługa ponad 6000 partnerów sieci Żabka będzie jeszcze lepsza i szybsza.

Nowoczesne narzędzie do zarządzania

Żabka jest największą siecią sklepów typu convenience w Polsce. Obecnie liczy ponad 7300 placówek prowadzonych przez ponad 6000 franczyzobiorców. Sklepy każdego dnia odwiedza 2,5 mln klientów. Zarządzanie tak ogromną siecią jest skomplikowanym procesem, dlatego Żabka wdrożyła nowoczesny system oparty na rozwiązaniach Salesforce, który pozwoli lepiej zarządzać rozproszoną siecią sprzedaży i kadry terenowej. Narzędzie jest intuicyjne w obsłudze i ma przyjazny interfejs, w dodatku działa w chmurze. Wdrożone rozwiązanie służy do zarządzania danymi oraz usprawnienia kontaktów z każdym z franczyzobiorców należących do sieci. Dzięki temu systemowi wiele procesów związanych z zarządzaniem siecią zostanie uproszczonych i przyspieszonych.

Reklama

- Franczyzobiorcy, których już blisko 6000 współpracuje z naszą siecią, są od zawsze w centrum naszej uwagi, dlatego systematycznie podnosimy jakość ich obsługi. Wdrożenie Salesforce umożliwiło nam stworzenie wielowarstwowego ekosystemu, łączącego funkcjonalnie i procesowo zespoły centrali oraz kadry operacyjnej (korzystające z Salesforce FRM) z franczyzobiorcami i partnerami ds. sprzedaży (korzystającymi z aplikacji Cyberstore). Narzędzia FRM i Cyberstore współpracują ze sobą w czasie rzeczywistym. Pozwalają nam m.in. prowadzić scentralizowany model rekrutacji, pobudzają transformację sieci terenowej dzięki profilowanej komunikacji czy umożliwiają monitoring wydajności usług sklepowych w czasie rzeczywistym. Wierzymy, że nowy system pomoże nam jeszcze lepiej wspierać naszych franczyzobiorców, co z kolei przełoży się na wzrost ich zaangażowania i zwiększenie satysfakcji ze współpracy z siecią Żabka - podkreśla Tomasz Blicharski, dyrektor zarządzający Żabka Future.

Łatwa i efektywna obsługa procesów

Działający w chmurze System Zarządzania Relacjami z Franczyzobiorcami umożliwia centrali dostęp do danych o wszystkich franczyzobiorcach i sklepach, usprawniając komunikację i zwiększając efektywność monitoringu jakości oraz kompletności dostaw. Narzędzie ułatwia również rekrutację nowych kandydatów na franczyzobiorców oraz zapewnia efektywniejszą obsługę procesów wewnętrznych. Platforma Salesforce FRM (Franchisee Relationship Management) jest dostosowana do potrzeb ekspansji sieci Żabka, umożliwiając jej dalszy rozwój o kolejne sklepy oraz nowych franczyzobiorców. Możliwość skalowania jest z punktu widzenia sieci jednym z najistotniejszych elementów przemawiających za wyborem właśnie tego systemu. Wewnętrzna cyfryzacja oraz polepszanie efektywności organizacji to kolejny już krok do cyfrowej transformacji sieci Żabka.

System obsługujący największe sieci handlowe na świecie

Dostawcą rozwiązania jest Salesforce, globalny lider rozwiązań chmurowych z segmentu CRM. Istniejące narzędzie oferowane przez tę firmę zostało dopasowane do potrzeb polskiej sieci sklepów, tworząc unikalne rozwiązanie do zarządzania siecią franczyzową. Dzięki temu udało się dokonać migracji procesów biznesowych obsługiwanych przez wiele systemów, do jednego łatwego w obsłudze narzędzia, upraszczając i przyspieszając pracę na wielu poziomach.

- Jesteśmy dumni, że Żabka Polska dołączyła do grona naszych klientów. Dzięki naszemu ogromnemu doświadczeniu możemy tworzyć najlepsze na świecie rozwiązania dostosowane do potrzeb franczyzobiorców, korzystając z Salesforce, które doceniły największe sieci handlowe na świecie. Żabka ze swoim bardzo szybkim tempem ekspansji potrzebowała rozwiązania, które jest łatwo skalowalne i podąża za tempem rozwoju, ale także zmieniającymi się oczekiwaniami - komentuje Petra Jenner, Dyrektorka Generalna i Starsza Wiceprezes na Szwajcarię i Europę Wschodnią w Salesforce.

Zdalne wdrażanie systemu

Wdrożeniem systemu zajęła się firma Accenture świadcząca profesjonalne usługi w zakresie technologii cyfrowych, chmury obliczeniowej i bezpieczeństwa w 120 krajach na całym świecie. Projekt zrealizowano zdalnie mimo trwającej pandemii, bazując na kilkudziesięciu warsztatach i szkoleniach biznesowych. Doświadczenie przy dużych transformacjach IT na bazie platformy Salesforce pozwoliło ponad 30-osobowemu zespołowi Accenture sprawnie przejść przez wszystkie etapy projektu: analizę wymagań, budowę architektury rozwiązania, konfigurację, development, deployment, testy, szkolenia i utrzymanie systemu na produkcji. Cały proces przebiegł sprawnie, a jego efekty wręcz przerosły oczekiwania. System Zarządzania Relacjami z Franczyzobiorcami poprawił wydajność i efektywność działań terenowych, co przełożyło się na wzrost zaangażowania franczyzobiorców i partnerów ds. sprzedaży. Z kolei monitoring poziomu świadczonych usług i wydajności dostawców zewnętrznych oraz wewnętrznych pozwolił na natychmiastowe podejmowanie decyzji na podstawie wiarygodnych danych. Na tym wszystkim zyskają klienci, a w końcu satysfakcja osób korzystających ze sklepów jest nadrzędnym celem Żabki.

Prezentacja partnera

materiały promocyjne

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »