Nawet w zderzeniu z hejtem internetowym firma nie jest bezbronna

Polskie prawo zabezpiecza interesy firm w zakresie ochrony ich reputacji. Straty, które firma poniesie, gdy jest szkalowana na przykład przez dawnego pracownika, można odzyskać.

Przedsiębiorstwo może skorzystać z szeregu narzędzi prawnych, w sytuacji gdy inny podmiot (osoba prywatna czy też firma) narusza bezprawnie jego reputację.

Jeżeli do naruszenia doszło w internecie, można domagać się usunięcia negatywnych treści na nasz temat. Można domagać się opublikowania przeprosin i sprostowania nieprawdziwych informacji na swój temat.

- Przedsiębiorca może również żądać zapłaty zadośćuczynienia, czyli rekompensaty za negatywne skutki, jakich doznał wskutek rozpowszechniania nieprawdziwych informacji - mówi w rozmowie z MarketNews24 Agnieszka Chajewska, starszy prawnik w kancelarii Kochański&Partners. - Może także żądać zapłaty odszkodowania za realnie poniesione straty materialne.

Reklama

W przypadku rozpowszechniania w mediach i internecie negatywnych informacji na temat przedsiębiorcy warto działać dwutorowo: z jednej strony prawnie, a z drugiej PR-owo.

- Nawet w zderzeniu z hejtem internetowym firma nie jest bezbronna, a więc każdy internauta zanim zamieści swą negatywną czy nieprawdziwą opinię, powinien to dobrze przemyśleć - zapewnia mec. Chajewska.

marketnews24.pl
Dowiedz się więcej na temat: hejt | firmy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »