Prezes Emperii: Planujemy otwarcie 90 sklepów - część z nich na własnych gruntach

- W 2017 roku planujemy otwarcie 15 supermarketów, 40 marketów i 35 sklepów franczyzowych - mówił Dariusz Kalinowski, prezes Emperii Holding. Dodał, że część sklepów otwierana będzie na działkach zakupionych przez spółkę.

- Większy potencjał widzimy w rozwoju marketów i dlatego chcemy otworzyć ich więcej niż supermarketów - mówi Dariusz Kalinowski, prezes Emperii Holding

Prezes podkreślił, że Emperii nie udało się w 2016 roku otworzyć 50 sklepów franczyzowych, czyli tylu ile planowano, m.in. z powodu niejasności legislacyjnych związanych z ewentualnym podatkiem od handlu detalicznego.

- Dlatego na 2017 rok zrewidowaliśmy plany dotyczące sklepów franczyzowych - chcemy otworzyć 35 a nie 50. Ta mniejsza liczba wynika również stąd, że weryfikujemy tempo rozwoju tej części sklepów, ponieważ jesteśmy wymagającym partnerem - wyjaśniał prezes.

Reklama

Tłumaczył, iż wynika to stąd, że sklepy franczyzowe wyglądają tak samo jak placówki własne Emperii i dlatego spółka bardzo dba o jakość i wysoki standard każdego sklepu.

- Nasze wymagania są bardzo wysokie wobec franczyzobiorców i nie każdy zainteresowany prowadzeniem naszej placówki jest w stanie spełnić nasze kryteria - wyjaśniał prezes Emperii.

Przypomnijmy, w minionym roku Stokrotka otworzyła 53 nowe placówki detaliczne. W samym IV kwartale uruchomiono łącznie 14 nowych sklepów, w tym: 2 supermarkety, 7 marketów i 5 sklepów franczyzowych. Na koniec 2016 roku sieć liczyła 372 sklepy.

Dariusz Kalinowski poinformował również, że Emperia Holding od 2017 roku częściowo modyfikuje strategię rozwoju.

- Do tej pory w rozwoju liczby placówek opieraliśmy się na wynajmie. To stanowiło pewien problem w rozwoju - ktoś wybudował obiekt, a my go wygrywaliśmy w przetargach. Od 2017 roku modyfikujemy częściowo naszą strategię rozwoju: będziemy kupować działki i budować na nich obiekty - mówił Kalinowski. [..]

- - - - -

Sprzedaż w sklepach Stokrotka wzrosła w lutym o ok. 2 proc. rdr do 186 mln zł

Sprzedaż towarów w sklepach Stokrotka, należących do giełdowej Emperii Holding, wzrosła rdr w lutym 2017 roku o około 2,0 proc. do 186 mln zł. Przychody ze sprzedaży towarów za okres styczeń-luty wyniosły 374 mln zł i były wyższe od osiągniętych w analogicznym okresie 2016 roku o 3,3 proc. Spadek sprzedaży towarów LFL w sklepach własnych Stokrotki w lutym 2017 roku wyniósł około 2,7 proc. rdr, w okresie styczeń-luty spadek wyniósł około 2,1 proc. Spółka podała, że uwzględniając korektę z tytułu krótszego o jeden dzień lutego bieżącego roku w porównaniu do roku ubiegłego wzrost sprzedaży towarów LFL w sklepach własnych Stokrotki wyniósł około 0,7 proc. W lutym 2017 roku otworzono dwa markety. W konsekwencji powierzchnia handlowa sklepów powiększyła się o 0,4 tys. m kw. Łączna liczba sklepów Stokrotka na koniec lutego wyniosła 375, natomiast łączna powierzchnia handlowa wyniosła 175,5 tys. m kw. (PAP)

Więcej informacji na portalspozywczy.pl

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »