PZU doceniony w konkursie Efma & Accenture Insurance Awards 2019

Projekt Aros zdobył nagrodę w branżowym konkursie Efma & Accenture Insurance. Obejmował on wybór, wdrożenie i zbudowanie kompetencji robotycznej automatyzacji procesów w PZU. Obecnie w ramach Grupy PZU działa kilkadziesiąt robotów, które wykonują ponad ćwierć miliona operacji miesięcznie. Nagrodę w konkursie zdobył również portal moje.pzu.pl. PZU zdobyło główną nagrodę w konkursie Efma & Accenture Insurance Awards 2019 w kategorii workforce transformation.

Projekt Aros zdobył nagrodę w branżowym konkursie Efma & Accenture Insurance. Obejmował on wybór, wdrożenie i zbudowanie kompetencji robotycznej automatyzacji procesów w PZU. Obecnie w ramach Grupy PZU działa kilkadziesiąt robotów, które wykonują ponad ćwierć miliona operacji miesięcznie. Nagrodę w konkursie zdobył również portal moje.pzu.pl. PZU zdobyło główną nagrodę w konkursie Efma & Accenture Insurance Awards 2019 w kategorii workforce transformation.

Jury konkursu doceniło Projekt Aros realizowany od 2017 roku. W ramach projektu wdrożono narzędzia klasy Robotic Process Automation w PZU, który jest największym w Polsce ubezpieczycielem działającym na rynku ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych, a także liderem ubezpieczeń na życie.

Celem zespołu projektowego Aros był wybór oraz wdrożenie najbardziej efektywnych i optymalnych kosztowo rozwiązań RPA. W pierwszym etapie zespół projektowy wdrożył sześć procesów back i front office oraz popularyzował wiedzę na temat robotyki wewnątrz organizacji. Następnie zrealizowano wdrożenie kolejnych dziesięciu procesów biznesowych, a także zbudowano wewnętrzne kompetencje do utrzymania i rozwoju robotyki w przyszłości. Oba etapy projektu zakończyły się sukcesem. Obecnie największy polski ubezpieczyciel w swoich szeregach posiada kilkadziesiąt oprogramowanych wirtualnych maszyn, które pomagają pracownikom PZU.

Reklama

Robotyzacja może dotyczyć powtarzalnych czynności ( kompletnych procesów biznesowych lub ich fragmentów), których schemat działania możliwy jest do precyzyjnego określenia w postaci kolejnych kroków wykonywanych przez użytkownika. Po przygotowaniu szczegółowej analizy konkretnej sekwencji działań w systemie oraz wyjątków biznesowych możliwe jest przygotowanie scenariuszy działań dla robotów.

Obecnie styczność z pracą RPA ma blisko 2 300 pracowników w samym obszarze obługi szkód i świadczeń w PZU. Robotyczna automatyzacja procesów obejmuje swoją aktywnością 5 obszarów biznesowych, działa w 7 głównych systemach Grupy PZU i wykonuje około 257 000 operacji miesięcznie. Dzięki jej zastosowaniu udało się m.in. skrócić czas obsługi zgłoszeń klientów przyspieszyć realizację powtarzalnych zadań oraz poprawić jakość danych.

Roboty pomagają pracownikom PZU przy obsłudze szkód masowych i błyskawicznym wypłacaniu zaliczek dla poszkodowanych, migrują dane między systemami informatycznymi oraz realizują niektóre z dodatkowych płatności. W trakcie realizacji jest kolejnych kilka procesów.

- Zrobotyzowana automatyzacja procesów stała się odpowiedzią na potrzebę zapewnienia pracownikom efektywnego i przyjaznego narzędzia do automatyzacji - dodaje Szymon Mitoraj, Dyrektor Zarządzający ds. Digitalizacji. - W tym roku planujemy zautomatyzować jeszcze co najmniej sześć procesów. Wykorzystywana technologia jest skalowalna, wszechstronna i łatwa w stosowaniu. Te wszystkie cechy, tempo w jakim się uczymy i powiększamy obszar wykorzystania RPA w organizacji sprawia, że rozwój naszego wewnętrznego zespołu oraz obecnej infrastruktury to tylko kwestia czasu.

Dodatkowo w konkursie Efma & Accenture Insurance Awards 2019 doceniono PZU za portal moje.pzu.pl, który był nominowany w kategorii core insurance transformation. Obecnie coraz więcej osób decyduje się na samodzielny zakup i obsługę ubezpieczenia w bezpośrednich kanałach online. Dzięki integracji w jednym miejscu usług całej Grupy, moje.pzu.pl pozwala w łatwy sposób ubezpieczyć nieruchomość, samochód, a także wykupić polisę turystyczną, czy sprawdzić status pozostałych umów zawartych w PZU.

W projekt przygotowania portalu moje.pzu.pl zaangażowanych jest ponad 200 pracowników, którzy reprezentują różne zespoły w tym: biznesowe, back i frontendowe, user experience oraz graficzne. Jak dużym wyzwaniem było wdrożenie moje.pzu.pl, obrazuje chociażby konieczność integracji 18 różnych systemów, które dotychczas funkcjonowały samodzielnie. Inną istotną kwestią było zapewnienie bezpieczeństwa znajdujących się w integrowanych systemach danych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

Efma to międzynarodowa organizacja non-profit założona w 1971 roku przez banki i firmy ubezpieczeniowe. Zrzesza ponad 3 300 firm ze 130 krajów. Członkami Efmy jest ponad 80 proc. największych europejskich instytucji finansowych. Celem organizacji jest umożliwianie współpracy między decydentami na rzecz dalszego rozwoju innowacji oraz wspierania transformacji cyfrowej.

* robotic process automation (RPA)

Interia.pl oprac MZB

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »