Szef Lidla przyznaje, że sieć poniosła porażkę w handlu online
Klaus Gehrig, szef Grupy Schwarz, rzadko pojawia się publicznie. Dlatego jego przemówienie podczas Retail Innovation Days wzbudziło wiele emocji. Podczas swojego wystąpienia powiedział między innymi, że Lidl poniósł porażkę w handlu żywnością online. Gehrig ostrzegł rynek przed gigantami e-commerce: Amazonem i Alibabą.
Powiedział, że dwaj wielcy gracze handlu internetowego masowo obniżą koszty pracy, atakując tym samym rynek. Gehrig w 2016 roku został mianowany Menadżerem Roku. Uważa, ten tytuł zobowiązuje, zwłaszcza jeśli chodzi o płace. - Lidl podnosi wynagrodzenie do 2000 euro i zapłaci swoim pracownikom podwyższoną płacę minimalną. Niektóre zasady w handlu detalicznym powinny obowiązywać wszystkich - w tym Amazona i Alibabę - podkreślił. Gehrig uważa Alibabę za jeszcze bardziej niebezpieczną, niż Amazona. [...]
- - - - -
Polska jest największym rynkiem dla Lidla w Europie Centralnej i Wschodniej pod względem obrotów. W zeszłym roku obroty tej sieci w naszym kraju wyniosły 13,7 mld zł (3,2 mld euro), co oznacza że Polska odpowiada za 34 proc. obrotów firmy w regionie. Niemiecki dyskonter idzie za ciosem i inwestuje w nowe sklepy, modernizacje, asortyment, pracowników i reklamę. Prześledziliśmy, co działo się w sieci w pierwszych sześciu miesiącach br.
Szybkie spojrzenie na liczby. Lidl w Polsce osiągnął lepsze wyniki niż jego międzynarodowi konkurenci. Oczekuje się, że Lidl przeskoczy Auchan i znajdzie się na drugiej pozycji wśród największych detalistów. W relacji do Biedronki, analitycy oczekują, że obroty Lidla będą stanowiły 1/3 obrotów portugalskiego dyskontera już w 2021 r. To byłby świetny wynik zważywszy na skalę - Lidl ma ponad 600 sklepów, Biedronka - ponad 2720.
Jednym z najbardziej elektryzujących rynek wydarzeniem był spór Lidla z firmą Grycan. 1 marca 2017 roku w siedmiu centrach dystrybucyjnych sieci Lidl komornik dokonał zajęcia ponad 46 tys. opakowań lodów marki własnej sieci Lidl, Ballino, które - według firmy Grycan Lody od Pokoleń - łudząco przypominają lody Grycana. W kwietniu br. prasę obiegły informacje o pozwie, ale już 26 kwietnia firmy podpisały ugodę kończącą spór sądowy w sprawie opakowań lodów Ballino.
Na mocy zawartego porozumienia, od 22 maja do 31 sierpnia b.r. sieć Lidl będzie mogła sprzedawać lody marki własnej Ballino w dotychczasowych opakowaniach, jednak pod warunkiem, że będą one dodatkowo trwale i wyraźnie oznaczone naklejkami z nazwą marki i jej producenta, tj. firmy Kilargo z siedzibą w Dobroniu, oraz zostaną dodatkowo zapakowane w zaklejony kartonik z nową grafiką. Informacja o producencie lodów Ballino znajdzie się również na etykietkach cenowych we wszystkich sklepach sieci. Kolejne partie lodów Ballino będą już sprzedawane w opakowaniach o nowym wzorze graficznym, do którego spółka Lodziarnie Firmowe nie zgłosiła zastrzeżeń. W związku z podpisaniem ugody, pozew sądowy przeciwko sieci Lidl został wycofany.
1 czerwca sieć otworzyła dziewiąte centrum dystrybucyjne. Nowy magazyn będzie dystrybuował produkty do ponad 50 sklepów Lidl na terenie Śląska i Małopolski.
Nowe centrum dystrybucyjne Lidla znajduje się w Gródkowie w gminie Psary przy drodze krajowej 86. Jest to drugi magazyn Lidla na Śląsku.
Ogrom inwestycji pokazują przede wszystkim liczby. Obiekt powstał na działce o wielkości 20 ha i posiada powierzchnię 45 000 mkw. Dzięki inwestycji Lidl utworzył ok. 200 nowych miejsc pracy.
To na pewno nie ostatnie takie centrum Lidla. Pod koniec ubiegłego roku do Starostwa w Mińsku Mazowiecki wpłynął wniosek o pozwolenie na budowę Centrum Dystrybucyjnego Lidl wraz z infrastrukturą techniczną w mieście Kałuszyn.
Od 1 marca 2017 Lidl zwiększył wynagrodzenia pracowników sklepów średnio o 9 proc. Po podwyżkach pensja na stanowisku pracownika sklepu wynosi 2550 zł - 3300 zł brutto na początku pracy.
[..]
Więcej informacji w portalu dlahandlu.pl/
11.7.2017