Reklama

DM BPS przecenia akcje Grupy LPP

Analitycy banku BM BPS dokonali weryfikacji szacunków dla grupy odzieżowej LPP. Ich zdaniem, dynamiczny rozwój jest już zawarty w cenach, jednakże rynek nie zakłada obniżki marży EBIT wynikającej głównie z rosnących kosztów funkcjonowania oraz dużych nakładów na rozwój sieci.

Dlatego biorąc pod uwagę perspektywy i oczekiwane wyniki finansowe odzieżowej spółki, podwyższamy wycenę akcji do 5.677 PLN z 4.619 PLN, jednocześnie wydajemy zalecenie SPRZEDAJ wskazując na posiadanie przez akcje blisko 26% potencjału spadkowego względem obecnej ceny na poziomie 7.650 PLN.

Wzrost ceny docelowej względem poprzedniego raportu wynikał m.in.

- z uwzględnienia większej powierzchni, którą spółka zamierza otworzyć w 2013 roku, co tym samym wpłynie na wyniki w późniejszych okresach. Przyjmujemy, iż w ciągu najbliższych 3 lat powierzchnia wzrośnie o odpowiednio: 160,8 tys mkw (+37,1% r/r) i 154,2 tys mkw (+25,9% r/r) i 150,6 tys mkw (+20,1% r/r).

Reklama

- Jak również w kalkulacjach zwiększyliśmy powierzchnię nowo otwieranych salonów własnych.

W ogólnym rozrachunku pozytywnie zaopatrujemy się na przyspieszenie ekspansji, niemniej jednak uważamy, iż dynamiczny wzrost powierzchni w najbliższych trzech latach będzie negatywnym czynnikiem wpływającym na rentowność na poziomie netto ze sprzedaży oraz EBIT, która spadnie do odpowiednio 13,7% i 13,1% w roku 2015 względem 15,0% i 14,3% w 2013 roku.

Ponadto zwracamy uwagę, iż w latach 2013-15 spółka będzie notowana z premią w stosunku do spółek z grupy porównawczej, którą po części argumentujemy rozwojem na rynkach wschodnich, sprawnym zarządem, perspektywami wysokiej dywidendy w przyszłości (w latach 2013-15 DY na poziomie ok. 1,0%), jednakże uwzględniając wysoki CAPEX w latach 2013-15 wyceniamy akcje na 5.677 PLN, który zawiera w sobie 26% potencjał spadkowy i obliguje nas do wydania zalecenia SPRZEDAJ.

Niewiadomą, a także czynnikiem ryzyka pozostaje zachowanie się OFE, które jak wynika z naszych kalkulacji na koniec czerwca posiadały 30,2% akcji spółki dających 17,1% głosów na WZA.

Ze względu na brak danych, w szacunkach nie zakładamy zapowiadanego rozwoju w krajach Arabskich (Zjednoczone Emiraty Arabskie, Arabia Saudyjska, Kuwejt, Katar), gdzie pierwsze sklepy mogłyby być otwarte w 2H'14. Podobnie nie uwzględniamy rozwoju w Chinach.

Ekspansja na nowe rynki mogła by być czynnikiem do podniesienia wyceny (wzrost sprzedaży podyktowany wzrostem naszej powierzchni franczyzowej i wyższymi cenami produktów oraz brak podatków), jednakże ze względu na brak danych i decyzji w modelu nie uwzględniamy tego.

opr na podstawie raportu BM BPS MZB.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »