Grodno sprzedało 1,2 mln akcji

Grodno SA, jeden z czołowych dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych działających na rynku polskim, sprzedało 1,2 mln akcji w drodze subskrypcji prywatnej i pozyskało 4,8 mln zł na dalszy rozwój.

Grodno SA, jeden z czołowych dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych działających na rynku polskim, sprzedało 1,2 mln akcji w drodze subskrypcji prywatnej i pozyskało 4,8 mln zł na dalszy rozwój.

Pozyskane środki finansowe zostaną przeznaczone na szybszy rozwój firmy, w tym rozbudowę oferty produktowej i powiększenie sieci sprzedaży. Zarząd optymistycznie ocenia rynek i podtrzymuje prognozy finansowe na lata 2014/2015 oraz 2015/2016.

W ofercie prywatnej Grodno sprzedało 1,2 mln akcji i pozyskało 4,8 mln zł, tj. 4 zł na akcję. Obecnie kapitalizacja spółki wynosi 57 mln zł. Spółka podtrzymuje plany dalszego rozwoju, a także przejścia na GPW w Warszawie.

Oferta prywatna Grodna spotkała się z dużym zainteresowaniem inwestorów. Inwestorzy zwrócili uwagę na fakt, że Grodno jest jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się spółek w branży wyznaczającą kierunki rozwoju dla konkurencji. Doceniono naszą konsekwencję w realizacji strategii i wyróżniającą się pozycję na rynku. Inwestorzy dostrzegli potencjał spółki i jej perspektywy rozwoju - mówi Andrzej Jurczak, Prezes Zarządu Grodno SA.

Reklama

STRATEGIA ROZWOJU

Spółka Grodno ogłosiła w czerwcu zeszłego roku strategię, która obejmuje rozwój sieci dystrybucji, rozszerzenie asortymentu, rozwój nowych kanałów dystrybucji oraz optymalizację i rozwój procesów zarządzania w obszarach logistyki i sprzedaży.

Środki pozyskane w ofercie prywatnej pozwolą na realizację kilku kluczowych projektów w bieżącym roku, co wzmocni pozycję konkurencyjną Grodna na rynku. W planach na najbliższe miesiące jest dalszy rozwój oferty fotowoltaicznej, rozwój oferty w segmencie przemysłowym i HVAC - mówi Andrzej Jurczak, Prezes Grodna.

Od 2014 roku firma otworzyła 9 nowych oddziałów sprzedaży na terenie kraju. 7 placówek powstało organicznie, 1 oddział dołączył do sieci sprzedaży Grodna poprzez nabycie większości przedsiębiorstwa Elektromag w Brwinowie, 1 punkt sprzedaży został uruchomiony na zasadzie franczyzy. Przejęcie oddziału Elektromagu w Brwinowie wzmocniło Spółkę w perspektywicznym segmencie przemysłowym, który ma stanowić 15% sprzedaży do końca roku obrotowego 2015/2016. W ramach współpracy z franczyzobiorcami w roku obrotowym 2015/2016 planowane jest uruchomienie minimum 20 oddziałów. Obecnie sieć sprzedaży Grodna obejmuje 44 placówki własne i 1 oddział franczyzowy.

Ponadto Grodno systematycznie zwiększało sprzedaż nowych produktów, co pokazuje skuteczność Zarządu w realizacji strategii rozwoju. W ostatnich miesiącach Spółka odnotowała skokowy wzrost zamówień w segmencie fotowoltaiki. W I kwartale 2015 roku portfel zleceń w tym sektorze stanowi aż 54% realizacji z całego 2014 roku. Zgodnie z planem na koniec roku obrotowego 2015/2016 fotowoltaika będzie stanowiła 5% obrotów w portfelu Grodna.

Nasz portfel zamówień fotowoltaicznych w pierwszych trzech miesiącach 2015 roku wyniósł 2,6% sprzedaży ogółem w tym okresie, co stanowi skokowy wzrost udziału. Dla porównania w całym 2014 roku sprzedaż projektów fotowoltaicznych stanowiła 1,2% całkowitej sprzedaży Grodna - mówi Andrzej Jurczak, Prezes

Zarządu Grodno SA. Rynek rozwija się więc bardzo dynamicznie, a to dopiero początek fotowoltaicznej hossy - podkreśla Andrzej Jurczak.

Na początku br. Grodno uzyskało wyłączność na dystrybucję urządzeń klimatyzacyjnych marki YORK w swojej branży.

Rozszerzenie asortymentu o produkty z sektora wentylacji, klimatyzacji i ogrzewania to kolejny krok w realizacji strategii rozwoju Spółki. Grodno jest jedyną firmą w branży elektrotechnicznej w Polsce mającą w swojej ofercie renomowane produkty marki YORK.

Uzyskanie wyłączności na dystrybucję urządzeń klimatyzacyjnych marki YORK w branży elektrotechnicznej zwiększa naszą przewagę konkurencyjną w zakresie oferty produktowej - podkreśla Andrzej Jurczak, Prezes Zarządu Grodno S.A. Konsekwentnie realizujemy naszą strategię rozszerzania asortymentu. Oczekujemy, że udział tego sektora w sprzedaży do końca roku obrotowego 2015/2016 wyniesie ok. 5% - dodaje prezes Jurczak.

PROGNOZY NA ŚCIEŻCE DO REALIZACJI

W ocenie Zarządu rynek elektrotechniczny rozwija się dynamicznie w bieżącym roku, przy kilkuprocentowym tempie wzrostu, co daje podstawy do optymizmu dla spółki.

Zgodnie z prognozą finansową Grodno zakłada w roku obrotowym 2014/2015 osiągnięcie 241 mln zł przychodów, tj. wzrost o 15,4% rdr. Z kolei EBITDA oraz zysk operacyjny mają wynieść odpowiednio 13 mln zł oraz 9,1 mln zł. Zysk netto ma wzrosnąć o 51,2% i ukształtować się na poziomie 6,2 mln zł. W następnym roku obrotowym 2015/2016 Grodno zamierza osiągnąć 292 mln zł przychodów ze sprzedaży. EBITDA ma wynieść 17,5 mln zł, EBIT - 13,5 mln zł, a zysk netto osiągnie poziom 9,7 mln zł.31 marca br. zakończyliśmy rok obrotowy 2014/2015. Podtrzymujemy prognozy finansowe na lata 2014/2015 i 2015/2016 - mówi Andrzej Jurczak.

GRODNO SPÓŁKĄ DYWIDENDOWĄ

Spółka wypłaciła dywidendę dla akcjonariuszy za rok obrotowy 2013/2014 w kwocie 984 tys. zł, co daje 8 groszy na akcję. Polityka dywidendy Spółki przewiduje możliwość rekomendacji Walnemu Zgromadzeniu przeznaczanie do 30% zysku netto na wypłatę dywidendy po każdym zakończonym roku obrotowym, jeżeli tylko będzie to możliwe przy uwzględnieniu możliwości finansowych, w tym poziomu generowanego zysku netto, prowadzonego programu inwestycyjnego oraz bieżących potrzeb kapitałowych.

opr.MZB

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »