W kolejnych latach Grodno planuje zwiększać sieć sprzedaży i rozwijać asortyment produktów w segmentach o wysokich marżach. Środki finansowe potrzebne na realizację programu rozwoju chcemy pozyskać w drodze oferty publicznej akcji na GPW w Warszawie - mówi Andrzej Jurczak, prezes Grodna.
REKORDOWE PRZYCHODY, ZYSKI POWYŻEJ OCZEKIWAŃ
W III kwartale roku obrotowego 2013/2014 spółka wypracowała rekordowo wysokie przychody ze sprzedaży na poziomie 62,6 mln zł, tj. 17% wzrostu rdr. Narastająco po trzech kwartałach przychody spółki wzrosły o 8% rdr do poziomu 160 mln zł, co stanowi 78% realizacji podwyższonej rocznej prognozy. Wzrost przychodów jest pochodną intensyfikacji sprzedaży w segmentach, takich jak obiekty wielkopowierzchniowe, dystrybucja i przemysł.
Działania w obszarze optymalizacji procesów sprzedażowych przełożyły się na 3,4-krotną poprawę wyniku ze sprzedaży, który wyniósł w III kwartale 3,4 mln zł, zaś narastająco 5,3 mln zł wobec 1,9 mln zł w 2012/2013. EBITDA ukształtowała się na poziomie 4 mln zł, tj. prawie dwukrotnie więcej (93% wzrostu rdr) niż w analogicznym okresie roku poprzedniego, kiedy wyniosła 2,09 mln zł. Narastająco po trzech kwartałach EBITDA spółki wyniosła 7,5 mln zł, co stanowi 76% realizacji podwyższonej rocznej prognozy wyników.
Zysk operacyjny spółki wzrósł w III kwartale 2013/2014 do poziomu 3,2 mln zł z 1,1 mln zł w analogicznym okresie obrachunkowym 2012/2013. Marża EBIT wyniosła 5% wobec 2% w analogicznym okresie 2012/2013. Narastająco spółka wypracowała 5 mln zł zysku operacyjnego, tj. prawie 2,5-krotny wzrost wobec 2,0 mln zł zysku w analogicznym okresie 2012/2013. Marża EBIT wyniosła 3,1% wobec 1,4% w analogicznym okresie 2012/2013. Wzrost rentowności to efekt dywersyfikacji oferty o towary typu Premium.
Wynik netto za III kwartał 2013/2014 zamknął się kwotą 2,3 mln zł, czyli 4,5-krotny wzrost rdr z poziomu 0,5 mln zł. Narastająco zysk netto wyniósł 3,2 mln zł tj. blisko 6-krotnie więcej niż w roku poprzednim, gdzie wyniósł 0,6 mln zł.
Po trzech kwartałach spółka zrealizowała pierwotną prognozę roczną zysku netto w 158%, zaś w ramach podwyższonej prognozy spółka osiągnęła 79% rocznej prognozy zysku netto. Do przerobienia w IV kwartale zgodnie z prognozą pozostaje 44,85 mln sprzedaży, co powinno przynieść 2,37 mln zł EBITDA. Spółka prognozuje przychody roczne w okresie 2013/2014 w wysokości 205 mln zł, tj. 6% wzrostu rdr, EBITDA w wysokości 9,9 mln zł, tj. 56% wzrostu rdr oraz zysk netto w wysokości 4 mln zł.
DALSZY DYNAMICZNY ROZWÓJ SIECI
Grodno dysponuje ogólnopolską siecią sprzedaży składającą się z 36 punktów, hurtowni rozmieszczonych w kluczowym miastach Polski, w tym w Warszawie, Poznaniu, Krakowie, Wrocławiu, Gdańsku, Rzeszowie i Katowicach. Od 2010 roku spółka uruchomiła 16 nowych oddziałów, w tym 6 poprzez przejęcie działalności firmy Ostel. W najbliższych 3 latach Grodno planuje dalej zwiększać sieć sprzedaży i rozwinąć dostępny asortyment produktów w segmentach o wysokiej dynamice wzrostu oraz wysokich marżach. W planach jest także dalszy rozwój sprzedaży produktów pod marką własną Luno.
W PLANACH OFERTA PUBLICZNA AKCJI I DEBIUT NA GPW W WARSZAWIE
Środki finansowe potrzebne na realizację programu rozwoju spółka chce pozyskać w drodze oferty publicznej akcji w bieżącym roku. W związku z nową ofertą akcji spółka planuje również przeniesienie notowań na rynek regulowany Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.
GRODNO SA to jeden z czołowych dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych działających na polskim rynku. Początki firmy sięgają 1990 roku. Obecnie podstawowa działalność spółki skupia się na handlu hurtowym poprzez sieć 36 hurtowni zlokalizowanych w całym kraju. Najintensywniej GRODNO SA działa w województwie mazowieckim, gdzie od wielu lat jest liderem. Dzięki dokonanym akwizycjom spółka rozpoczęła proces konsolidacji rozdrobnionego rynku i stała się jedną z czołowych firm w branży elektrotechnicznej w Polsce.
opr MZB








