LiveChat Software zwiększył liczbę klientów o 45 proc.

W trakcie 2014 r. LiveChat Software zwiększył swoją bazę klientów aż o 45 proc.. Według stanu z dnia 1 stycznia 2015 r. z rozwiązania LiveChat korzystało 9428 firm z całego świata, wobec 6494 przedsiębiorstw przed rokiem.

W trakcie 2014 r. LiveChat Software zwiększył swoją bazę klientów aż o 45 proc.. Według stanu z dnia 1 stycznia 2015 r. z rozwiązania LiveChat korzystało 9428 firm z całego świata, wobec 6494 przedsiębiorstw przed rokiem.

Wrocławska firma jest jednym z trzech największych na świecie dostawców oprogramowania typu live chat dla biznesu. Jej klienci to firmy, które wykorzystują rozwiązanie LiveChat do bezpośredniego kontaktu z osobami odwiedzającymi ich strony internetowe, w tym m.in. do wsparcia sprzedaży.

Rozwiązanie oferuje też szereg dodatkowych narzędzi umożliwiających analizę m.in. ruchu na stronie, zachowania klientów czy jakości pracy konsultantów.

- Kończymy bardzo udany rok w którym LiveChat Software kontynuował dynamiczny rozwój i skokowo zwiększał skalę swojego biznesu. W jego trakcie przeprowadziliśmy też ofertę publiczną i zadebiutowaliśmy na warszawskiej GPW - powiedział prezes Mariusz Ciepły.

Reklama

LiveChat Software zadebiutował na rynku głównym w kwietniu 2014 r. Od tego czasu jego wycena wzrosła z ok. 480 mln zł do ok. 720 mln zł obecnie.

Wzrost bazy klientów ma kluczowe znaczenie dla wyników finansowych LiveChat Software. Pod koniec listopada, notowana na GPW spółka przedstawiła raport za I połowę swojego roku finansowego (czyli okres od 1 kwietnia do 30 września). W jego trakcie zysk netto spółki wzrósł o 71,2 proc. do 7,48 mln zł a przychody o 79,1 proc. do 14,28 mln zł.

LiveChat Software potwierdził też prognozę zgodnie z którą w całym roku finansowym osiągnie 14,9 mln zł zysku netto, 18,95 mln zł EBITDA oraz 25,32 mln zł przychodów. Po połowie roku zrealizował tą prognozę w ponad połowie (50,2 proc. na poziomie zysku netto, 51,8 proc. EBITDA oraz 56,4 proc. przychodów).

LiveChat Software oferuje swoje rozwiązanie w modelu SaaS (Software as a Service - oprogramowanie jako usługa) i dzięki temu jest firmą globalną. Najważniejszy dla niej rynek to USA, w Polsce generuje tylko kilka procent sprzedaży. Do jej klientów należą zarówno małe sklepy internetowe, jak i wielkie światowe marki, takie jak Orange, Play, Adobe, Samsung, Tele2, Kaspersky Lab czy Air Asia. Spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie 11 kwietnia.

opr MZB

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »