Reklama

LiveChat Software zwiększył zysk

Skonsolidowany zysk netto LiveChat Software w roku finansowym 2014/15 (zakończonym 31 marca) wzrósł o 91,3% do 18,56 mln zł. Przychody jednego z liderów globalnego rynku rozwiązań "live chat" wzrosły w tym okresie o 74,5% do 33,04 mln zł.

"Za nami kolejny rok bardzo dynamicznego rozwoju. Udowodniliśmy, że potrafimy utrzymywać wzrosty i znacznie przekroczyliśmy prognozę przedstawioną w naszym Prospekcie Emisyjnym" - powiedział prezes Mariusz Ciepły. LiveChat Software większość przychodów generuje w dolarach i korzystał ze wzrostu kursu tej waluty. Jednak dynamiczny rozwój zawdzięcza przede wszystkim bardzo skutecznemu pozyskiwaniu nowych klientów. Na koniec marca miał ich już ponad 10 tysięcy. Z jego usług korzystali m.in. Departament Stanu USA, Orange, Air Asia, Samsung, oraz wiele innych większych i mniejszych firm oraz instytucji z ponad 130 krajów na całym świecie.

Reklama

W ciągu roku liczba klientów spółki z Wrocławia powiększyła się o ponad 3 tysiące. Według stanu na 1 czerwca było ich już 10 895 - czyli o 3 178 więcej niż przed rokiem.

Spółka, która na głównym rynku GPW zadebiutowała w kwietniu zeszłego roku, przedstawiła swoją prognozę w Prospekcie Emisyjnym. Zgodnie z nią miała w minionym roku finansowym osiągnąć 14,90 mln zł zysku netto, 18,95 mln zł EBITDA oraz 25,32 mln zł przychodów.

Ostateczne wyniki okazały się jeszcze lepsze. Zysk netto wzrósł o 91,3% do 18,56 mln zł. Wynik EBITDA wyniósł 24,04 mln zł, wobec 12,61 mln zł przed rokiem. Przychody wzrosły o 74,5% do 33,04 mln zł.

Dla inwestorów kluczowe znaczenie ma fakt, że nie jest to tylko wynik księgowy, ale spółka generuje gotówkę. Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej wyniosły w zeszłym roku 17,84 mln zł i były o 60,2% wyższe niż przed rokiem.

Na koniec roku LiveChat Software dysponował środkami finansowymi w wysokości 15,16 mln zł. Jest to ważne, również dlatego, że zarząd deklaruje podtrzymanie polityki, która zakłada przeznaczanie na dywidendę całego zysku.

LiveChat Software S.A. to dostawca oprogramowania służącego bezpośredniej komunikacji w internecie pomiędzy odwiedzającym stronę www, a jej właścicielem. Spółka świadczy swoje usługi w modelu Software as a Service (SaaS), co umożliwia instalację jej usługi LiveChat w kilka minut przez osoby nieposiadające doświadczenia programistycznego. LiveChat Software ma ok. 11 tys. klientów z ponad 130 krajów, a większość sprzedaży generuje w USA oraz Wielkiej Brytanii. Jest też jednym z globalnych liderów oprogramowania typu live chat. Spółka 11 kwietnia 2014 r. zadebiutowała na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie

opr.MZB

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »