Marka PKO Banku najcenniejsza

Marka PKO Banku Polskiego jest jedną z najcenniejszych na rynku. Dziennik Rzeczpospolita oszacował ją na 3,7 mld zł. W ciągu ostatnich 6 lat jej wartość wzrosła aż o 200 proc.

Marka PKO Banku Polskiego jest jedną z najcenniejszych na rynku. Dziennik Rzeczpospolita oszacował ją na 3,7 mld zł. W ciągu ostatnich 6 lat jej wartość wzrosła aż o 200 proc.

W IX edycji rankingu Rzeczpospolitej 330 rodzimych brandów łącznie wyceniono na ponad 57,5 mld zł. Większość uwzględnionych w zestawieniu marek zwiększyła swoją wartość.

PKO Bank Polski to najdroższa i najmocniejsza polska marka finansowa, wyceniona na 3,72 mld zł. W ciągu ostatnich 6 lat jej wartość wzrosła o prawie 2,5 mld złotych, czyli o 200 proc. Jak podkreślają autorzy rankingu, Bank m.in. dobrze wykorzystał czas kryzysu finansowego, rozwijając akcję kredytową, podczas gdy konkurenci należący do globalnych instytucji finansowych ograniczali biznes.

Reklama

- Tytuł jednej z najcenniejszych polskich marek zobowiązuje. Chcemy, by w naszym Banku wszystko zaczynało i kończyło się na potrzebach klientów: wysokim standardzie obsługi, atrakcyjnej ofercie produktowej, zróżnicowanych kanałach dostępu. To satysfakcja z relacji z bankiem zdecyduje bowiem o sukcesie w sektorze w najbliższych latach. Naszym celem jest być instytucją finansową pierwszego wyboru dla milionów Polaków - uważa Zbigniew Jagiełło, Prezes PKO Banku Polskiego, który odebrał nagrody w imieniu Banku.

Ranking Najcenniejszych Marek jest przygotowywany przez redakcję Rzeczpospolitej oraz firmę Acropolis od 2004 roku. Nagradzane są w nim najlepsze i najbardziej wartościowe brandy konsumenckie w 12 branżach. W badaniu biorą udział tylko te marki, które powstały w Polsce - bez względu na kraj pochodzenia obecnego właściciela marki.

Do sporządzenia rankingu wykorzystuje się tzw. metodę opłat licencyjnych (relief from royalty), która opiera się na określeniu hipotetycznych opłat, jakie ponosiłby użytkownik brandu, gdyby korzystał z niego na podstawie umowy licencyjnej. Opłaty takie ustalane są w relacji do przychodów ze sprzedaży netto.

Rankingowi towarzyszył w tym roku po raz drugi konkurs "Młoda Marka Sukcesu". Jego celem jest promocja firm, które w ciągu ostatnich lat zbudowały i rozwinęły dynamiczne rodzime brandy. Pod uwagę brano m.in. rozpoznawalność mierzoną w badaniu opinii konsumentów, efektywność i dynamikę rozwoju.

Podobnie jak w poprzedniej edycji, PKO Bank Polski był partnerem głównym konkursu i fundatorem nagrody głównej - wartej 400 tysięcy złotych kampanii reklamowej dla Młodej Marki Sukcesu. O wyborze zwycięzcy zdecydowała Rada, którą tworzyli szefowie firm o uznanej już renomie: Zbigniew Jagiełło, prezes PKO Banku Polskiego, Andrzej Klesyk, prezes PZU, Tomasz Suchański, dyrektor generalny sieci Biedronka, Jolanta Wiśniewska, wiceprezes Polskiego Radia oraz Dariusz Bąk, wiceprezes Presspubliki.

Tytuł "Młoda Marka Sukcesu 2012" przyznano firmie Mój Ulubiony, a Bogdan Woźniak, wiceprezes SDM w Wieluniu, właściciela marki Mój Ulubiony, odebrał z rąk Zbigniewa Jagiełło statuetkę oraz nagrodę główną.

- Dynamiczny wzrost polskiej gospodarki jest w znacznej mierze zasługą rozwoju w sektorze przedsiębiorstw. Warto wspierać i promować młode przedsiębiorstwa, którym dalszy wzrost rozpoznawalności pomoże w rozwijaniu działalności, budowaniu lojalności oraz zaufania klientów. Staraliśmy się wyszukać marki z dużym potencjałem i dać im szansę większego zaistnienia w mediach poprzez kampanię reklamową, którą sponsoruje nasz Bank - podkreślił Zbigniew Jagiełło.

PKO Bank Polski sam był już wielokrotnie nagradzany za działania wspierające i pozycjonujące jego markę. W 2012 roku otrzymał między innymi Srebrne Effie 2012 za kampanię repozycjonującą markę PKO Banku Polskiego z udziałem Szymona Majewskiego, Złotego Orła za PKO Bankowość Prywatną, Golden Arrow za kampanię Konta za Zero, Golden Arrow za repozycjonowanie marki Banku, wyróżnienie Złote Orły za identyfikację wizualną, statuetkę Lampart za działania promocyjne w 2011 roku oraz nagrodę Vedical za najlepszy kalendarz firmowy. Ponadto Tomasz Marszałł, szef marketingu w PKO Banku Polskim, otrzymał Grand Prix i tytuł "Dyrektora Marketingu 2011 roku" w konkursie organizowanym przez portal Mediarun.pl.

***

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Skonsolidowany zysk netto PKO Banku Polskiego za 3 kwartały 2012 roku wyniósł 2,87 mld zł. Bank jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Został uhonorowany nagrodą "Bank of the Year in Poland" przyznawaną przez międzynarodowy miesięcznik "The Banker". Doceniono zarówno jego wyniki finansowe, jak i kompleksową modernizację. Instytut Rachunkowości i Podatków uhonorował Raport roczny PKO Banku Polskiego za 2010 rok Nagrodą Główną w konkursie "The Best Annual Report" w kategorii Banki i instytucje finansowe. Bank otrzymał także Nagrodę Główną w rankingu "50 największych banków w Polsce 2012" branżowego miesięcznika "Bank". Doceniona została m.in. dynamika wzrostu sumy bilansowej Banku, a także całokształt jego rynkowej aktywności.

Opr. MZB

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Bank Polski | Marek | PKO Bank Polski | bańki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »