Reklama

Zelmer planuje wzrost przychodów

Grupa kapitałowa Zelmer w przyjętej przez zarząd strategii na lata 2011-2013 planuje zwiększyć swoje przychody w 2013 roku o 33 proc., a wynik EBITDA o 49 proc. w stosunku do 2010 roku, kiedy spółka miała 639 mln zł przychodów i 66 mln zł EBITDA - poinformował Zelmer w komunikacie.

Zelmer zakłada wzrost przychodów ze sprzedaży grupy kapitałowej w 2011 roku o 12 proc., w 2012 r. o 23 proc., a w 2013 r. o 33 proc. w stosunku do 2010 r. Grupa Zelmer będzie również dążyła do uzyskania wzrostu poziomu EBITDA w 2011 r. o 16 proc., w 2012 o 32 proc., a w 2013 o 49 proc. w stosunku do 2010 r.

Reklama

Zelmer w latach 2011-2013 będzie koncentrował się na największych rynkach Europy Środkowo-Wschodniej tj. Polsce, Rosji i Ukrainie. Spółka zakłada wysokie wzrosty rynków małego AGD w tych krajach.

"Przychody ze sprzedaży na rynku rosyjskim i ukraińskim mają znaczny potencjał wzrostowy, dlatego stanowić będą w najbliższych latach coraz większy udział w sprzedaży Grupy Zelmer tj. do 35 proc. w 2013 roku. Zgodnie z założeniami strategii Grupa Zelmer dążyć będzie osiągnięcia wzrostu sprzedaży na tych rynkach do 2013 roku: sprzedaż na rynku polskim ponad 20 proc., na rynku rosyjskim ponad 70 proc., na rynku ukraińskim 35 proc. Jednocześnie emitent zakłada związany z tym wzrost udziałów na tych rynkach, a największe przyrosty planuje osiągnąć w Rosji o ponad 4 pp i na Ukrainie o ponad 2 pp" - napisano w komunikacie.

Strategia Zelmera zakłada, iż głównymi motorami wzrostu sprzedaży i udziałów będą odkurzacze oraz sprzęt kuchenny. Spółka zamierza skoncentrować prace rozwojowe oraz nakłady inwestycyjne na tych kategoriach. W całym okresie strategii planuje się, iż nakłady inwestycyjne na nowe wdrożenia osiągną poziom ok. 70 mln zł i będą stanowić w 2011 roku 2,2 proc. przychodów, a w latach kolejnych: 3,0 i 3,9 proc. przychodów Grupy Zelmer.

Strategia Zelmera na lata 2011-2013 zakłada też poprawę efektywności kosztowej i podatkowej osiągniętą dzięki realizacji projektu budowy nowej fabryki zlokalizowanej w SSE oraz amortyzacji znaku towarowego, podniesienie efektywności operacyjnej, w tym dzięki połączeniu operacji na rynkach Słowacji i Czech oraz stworzenie organizacji o zasięgu międzynarodowym.

Zgodnie z założeniami strategii, redukcja kosztów wytwarzania o minimum 5 proc. (w 2012 r. vs 2008 r.) oraz wzrost wolumenów sprzedaży produktów pod obcymi markami przełożyć się ma na wzrost zysku netto. Jednocześnie Zelmer rozpoczął działania zmierzające do uzyskania przychodów ze sprzedaży nieruchomości, które pozostaną po dotychczasowej fabryce.

Strategia Zelmera zakłada kontynuację polityki dywidendowej na poziomie zależnym od osiągniętych wyników finansowych.

Plan rozwoju spółki oparty jest o wzrost organiczny, nie wyklucza jednak rozwoju poprzez przejęcia.

_ _ _ _ _

Zelmer chce w ciągu następnych 3 lat w całości wypłacić środki przekazane w 2009 r. na fundusz dywidendowy - poinformował na konferencji prezes spółki, Janusz Płocica. Spółka zamierza zwiększyć efektywność podatkową, co w kolejnych latach realizacji strategii PROfit 2013, ma przynieść spółce ponad 6 mln zł rocznie. Zelmer planuje kilkuprocentowy wzrost cen swoich produktów.

"W 2009 roku przekazaliśmy wartość dywidendy na rzecz funduszu dywidendowego. W ciągu następnych 3 lat będzie ona całkowicie wypłacona" - powiedział dziennikarzom Płocica.

Zelmer w 2009 r. przekazał funduszowi dywidendowemu 25,08 mln zł, co dawało 1,65 zł na akcję.

Strategia Zelmera, PROfit 2013, zakłada kontynuację polityki dywidendowej na poziomie zależnym od osiągniętych wyników finansowych.

Strategia Zelmera na lata 2011-2013 zakłada poprawę efektywności podatkowej, poprzez amortyzację znaku towarowego oraz ulgę inwestycyjną w SSE osiągniętą dzięki realizacji projektu budowy nowej fabryki zlokalizowanej w SSE.

"Przyniesie nam to ponad 6 mln zł rocznie w kolejnych latach realizacji strategii" - dodał Płocica.

Prezes spółki poinformował, że Zelmer podnosi ceny swoich produktów w celu amortyzowania rosnących kosztów. "Wzrost cen surowców, głównie tworzyw sztucznych, obserwujemy już od I kwartału 2010 roku. Marża brutto z IV kwartału już w pełni odzwierciedla te ceny. Nie możemy jednak, jako producent pokrywać wzrostu cen surowców z własnej marży, dlatego już zaczęliśmy podnosić ceny swoich produktów" - powiedział Płocica dziennikarzom.

"Ostatecznie skala podwyżki ma być kilkuprocentowa" - dodał. Po czterech kwartałach 2010 roku Zelmer zanotował zysk netto na poziomie ponad 37,9 mln zł wobec 11,6 mln zł rok wcześniej. Zysk z działalności operacyjnej wzrósł do 48,9 mln zł z 17,9 mln zł w 2009 roku, a przychody ze sprzedaży zwiększyły się do ponad 638,7 mln zł z ponad 505,8 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego.

Dowiedz się więcej na temat: przychód | 2013 | Nieplanowane | wzrosty

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »