Reklama

Zysk Handlowego lepszy

Zysk netto grupy Banku Handlowego w pierwszym kwartale 2010 roku wzrósł do 150,9 mln zł z 46,2 mln zł rok wcześniej - poinformował bank w komunikacie. Zysk banku okazał się lepszy od oczekiwań rynku, który spodziewał się, że wyniesie on 125 mln zł.

Zysk netto grupy Banku Handlowego w pierwszym kwartale 2010 roku wzrósł do 150,9 mln zł z 46,2 mln zł rok wcześniej - poinformował bank w komunikacie. Zysk banku okazał się lepszy od oczekiwań rynku, który spodziewał się, że wyniesie on 125 mln zł.

Zysk netto grupy Banku Handlowego w pierwszym kwartale 2010 roku wzrósł do 150,9 mln zł z 46,2 mln zł rok wcześniej - poinformował bank w komunikacie. Zysk banku okazał się o 21 proc. lepszy od oczekiwań rynku, który spodziewał się, że wyniesie on 125 mln zł. Oczekiwania dziesięciu biur maklerskich co do zysku netto za I kwartał wahały się od 107 mln zł do 140 mln zł.

Zysk netto banku w I kwartale 2010 roku jest o 227 proc. wyższy niż rok wcześniej i o 49 proc. lepszy niż w IV kwartale 2009 roku.

Odpisy z tytułu utraty wartości kredytów wyniosły w okresie pierwszego kwartału 2010 roku 77,4 mln zł. Rynek oczekiwał tymczasem odpisów na poziomie 103 mln zł. W IV kwartale 2009 roku bank zawiązał rezerwy na poziomie 157 mln zł, a w I kwartale 2009 roku za 152 mln zł.

Reklama

"Spadek odpisów netto spowodowany był zdecydowaną poprawą proporcji pomiędzy kwotą rezerw rozwiązanych i utworzonych dotyczących kredytów zagrożonych w segmencie Bankowości Korporacyjnej - dzięki utrzymującemu się wzrostowi gospodarczemu i ustabilizowaniu się sytuacji finansowej klientów obniżyło się ryzyko niewywiązywania się kredytobiorców z terminowego regulowania zobowiązań" - napisano w raporcie. "Jednocześnie, w segmencie Bankowości Detalicznej nastąpił wzrost odpisów, który był spowodowany pogorszeniem się jakości portfeli kart kredytowych i kredytów konsumpcyjnych" - dodano. Wynik odsetkowy banku w I kwartale wyniósł 372,6 mln zł i okazał się o 4 proc. lepszy od oczekiwań analityków, którzy liczyli, że wyniesie on 358 mln zł (w przedziale oczekiwań 342-373 mln zł). Wynik odsetkowy spadł r/r o 5 proc. i wzrósł kw./kw. o 5 proc.

Wynik z prowizji w I kwartale 2010 roku wyniósł 149,5 mln zł i był zgodny z szacunkami rynku, który spodziewał się 151 mln zł (oczekiwania wahały się od 145 mln zł do 154 mln zł). Wynik z prowizji okazał się o 20 proc. wyższy niż rok wcześniej i o 1 proc. niższy niż w IV kwartale 2009 roku.

Koszty banku w I kwartale 2010 roku wyniosły 325 mln zł i były o 3 proc. niższe niż oczekiwał rynek, o 13 proc. niższe niż rok wcześniej i na podobnym poziomie jak w ostatnim kwartale 2009 roku. Koszty pracownicze spadły rok do roku o 7,9 proc., w tym koszty premii i nagród o 44,1 proc.

Wskaźnik kosztów do dochodów spadł w I kwartale 2010 roku do 54 proc. z 63 proc. przed rokiem. Wskaźnik ROE wzrósł z kolei do 10,6 proc. z 9,1 proc.

Portfel kredytowy banku na koniec marca 2010 roku wynosił 11,58 mld zł, spadając od początku roku o 3,3 proc., w tym portfel klientów korporacyjnych spadł o 4,2 proc., a indywidualnych o 2,2 proc.

Depozyty sektora niefinansowego banku w I kwartale 2010 roku wynosiły 18,29 mld zł, czyli spadły od końca 2009 roku o 11,1 proc., z czego najbardziej, o 18,9 proc., spadły środki na rachunkach bieżących klientów korporacyjnych.

Wskaźnik kredytów do depozytów wzrósł w I kwartale 2010 roku do 63 proc. z 58 proc. w I kwartale 2009 roku.

Pod koniec marca 2010 roku współczynnik wypłacalności grupy wyniósł 18,37 proc. i był o 1,66 pkt. proc. wyższy niż na koniec 2009 roku.

MARTA JEŻEWSKA, DI BRE "Wyniki są zgodne z oczekiwaniami, w relacji do naszych oczekiwań lepsze są koszty i rezerwy, w relacji do konsensusu rynkowego nieznacznie lepszy jest także wynik odsetkowy. Reszta danych jest zgodna z oczekiwaniami. Spadły portfele i depozyty i to jedyny minus tych wyników. Na poziomie wyniku operacyjnego przed rezerwami wynik był zgodny z moimi oczekiwaniami i o 7 proc. wyższy od konsensusu, czyli także był dobry".

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »