Zysk netto grupy Eurocash

Zysk netto grupy Eurocash, przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej, w pierwszym kwartale 2013 roku wyniósł 11,3 mln zł wobec 10,3 mln zł przed rokiem - poinformowała spółka w raporcie kwartalnym. Rynek oczekiwał 15 mln zł zysku.

Zysk netto grupy Eurocash, przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej, w pierwszym kwartale 2013 roku wyniósł 11,3 mln zł wobec 10,3 mln zł przed rokiem - poinformowała spółka w raporcie kwartalnym. Rynek oczekiwał 15 mln zł zysku.

Zysk operacyjny grupy Eurocash w I kwartale wyniósł 21,2 mln zł (wobec 33,9 mln zł rok wcześniej). Analitycy spodziewali się zysku operacyjnego na poziomie 38,4 mln zł.

EBITDA wyniosła 50,2 mln zł wobec konsensusu na poziomie 67,9 mln zł. Rok wcześniej EBITDA grupy wyniosła 60 mln zł.

Marża brutto na sprzedaży spadła do 9,18 proc. z 10,06 proc. w analogicznym okresie 2012 roku.

Przychody grupy Eurocash wzrosły w I kwartale o 3,5 proc. rdr do 3,86 mld zł wobec spodziewanych przez analityków 3,94 mld zł.

"W I kwartale na wzrost sprzedaży grupy Eurocash przełożyły się wyniki formatów Cash&Carry oraz Delikatesy Centrum, które zanotowały wzrost sprzedaży o odpowiednio 14,9 proc. oraz 10,5 proc., przy wzrostach sprzedaży LFL na poziomie 8,1 proc. oraz 0,9 proc." - napisano w komentarzu do wyników.

Reklama

Eurocash poinformował, że w I kwartale sprzedaż hurtowni Cash&Carry do klientów zewnętrznych wzrosła o 14,9 proc. rok do roku do 992,8 mln zł. Wzrost sprzedaży dla stałej liczby hurtowni Cash&Carry (wzrost LFL) wyniósł 8,1 proc.

Sprzedaż hurtowa Eurocash w formacie Delikatesy Centrum wzrosła w I kwartale 2013 r. o 10,5 proc. rdr do 369,9 mln zł. Wzrost sprzedaży dla stałej liczby sklepów Delikatesy Centrum wyniósł w I kwartale 0,9 proc.

Sprzedaż KDWT do klientów zewnętrznych wyniosła 637,5 mln zł i wzrosła o 7,5 proc. rok do roku.

Sprzedaż alkoholu zrealizowana przez grupę spółek Premium Distributors wyniosła 417,5 mln zł (spadek o 2 proc. rdr). Sprzedaż Eurocash Dystrybucja z uwzględnieniem Pol Cater wyniosła 142,3 mln zł (spadek o 8,9 proc. rdr).

"Spadek sprzedaży był związany z rozpoczętym procesem przeniesienia obsługi stacji benzynowych do innych jednostek w ramach grupy Eurocash - wyrobów tytoniowych do KDWT oraz artykułów żywnościowych i napojów do Tradis" - napisano.

Spółka podała, że sprzedaż do klientów zewnętrznych zrealizowana przez spółki z Grupy Dystrybucyjnej Tradis spadła w I kwartale 2013r. o 5,6 proc. rdr 1.261,5 mln zł.

"Na spadek sprzedaży wpływ miał głównie proces integracji placówek cash&carry z formatem cash&carry Eurocash co spowodowało zmniejszenie sprzedaży Tradis w tym kanale sprzedaży" - podała spółka.

Eurocash poinformował, że w 2013 roku liczba hurtowni dyskontowych Eurocash Cash & Carry powinna zwiększyć się o około 6-8 placówek, choć ostateczna liczba nowych otwarć będzie uzależniona od procesu integracji z Grupą Dystrybucyjną Tradis. Liczba sklepów franczyzowych Delikatesy Centrum wzrośnie o ok. 120 placówek.

Na koniec trzeciego kwartału liczba hurtowni Cash&Carry wyniosła 151, liczba sklepów sieci abc wyniosła 5.509. Liczba sklepów franczyzowych należących do sieci "Delikatesy Centrum" wyniosła na koniec marca 799 placówek (w I kwartale otwarto 26 sklepów). KDWT posiadało 130 filii oraz 2 centra dystrybucyjne. W ramach sieci franczyzowych Grupy Dystrybucyjnej Tradis działały 3.555 sklepy (Groszek, Milea, Euro Sklep, Lewiatan), a w ramach partnerskiego serwisu detalicznego współpracowało 550 sklepów.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Netta
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »