W środę, 13 stycznia LPP (LPP) rozpoczęło notowania od poziomu 7845 zł, czyli o 0,06 proc. więcej niż na zamknięciu wtorkowej sesji, gdy rynek ustalił cenę akcji na poziomie 7840,0 zł. O godzinie 11.36 kurs akcji spadł do poziomu 7680 zł, a następnie o 15.17 wzrósł do wartości 8030 zł, by na zamknięciu spaść do poziomu 7895 zł.
Liczba transakcji dla spółki LPP wyniosła 109, przy wolumenie obrotu akcjami na poziomie 3 385 sztuk. Obroty wyniosły 25 mln zł., co oznacza, że kształtowały się na średnim miesięcznym poziomie generowanym dla spółki.
Spółka przełamała tendencję spadkową trwającą od 3 sesji i odnotowała wzrost. W ciągu ostatniego tygodnia wartość spółki spadła o 2,53 proc., w ciągu miesiąca zwiększyła się o 11,75 proc. Przez ostatnich 12 miesięcy obniżyła się o 9,30 proc., a od początku roku akcjonariusze stracili 3,84 proc.
W środę LPP zachowywało się lepiej niż rynek. Indeks WIG spadł o 1,06 proc. do poziomu 58 533 punktów, a wartość spółki wzrosła o 0,7 proc. Spółki z sektora odzieżowego do których należy także LPP ciągnęły mocno rynek w dół, wartość indeksu WIG-ODZIEZ spadła o 1,03 proc. do poziomu 4 833 punktów. To między innymi słaba kondycja spółek odzieżowych na sesji miała wpływ na to, że indeks WIG spadł. W odniesieniu do analizowanej spółki cały sektor odzieżowy zachowywał się dużo gorzej niż LPP, gdyż wartość indeksu WIG-ODZIEZ spadła o 1,03 proc., a wartość spółki wzrosła o 0,70 proc.
LPP zajmuje się projektowaniem i dystrybucją odzieży w Polsce, krajach Europy Centralnej, Wschodniej i Zachodniej oraz krajach Bliskiego Wschodu. Produkcja odzieży jest zlecana zakładom w Polsce i zagranicą (głównie Chiny). LPP zarządza pięcioma markami: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Międzynarodowa sieć sprzedaży liczy obecnie blisko 1800 salonów stacjonarnych na 25 krajach. (na podst. GPW).