Notowania akcji spółki LPP z 21 grudnia 2020 roku
W poniedziałek, 21 grudnia LPP (LPP) rozpoczęło notowania od poziomu 7380 zł, czyli o 0,61 proc. więcej niż na zamknięciu piątkowej sesji, gdy rynek ustalił cenę akcji na poziomie 7335,0 zł. O godzinie 10.17 kurs akcji wzrósł do poziomu 7590 zł, a następnie, o 13.36, spadł do wartości 7270 zł, by na zamknięciu wzrosnąć do poziomu 7400 zł.
Liczba transakcji dla spółki LPP wyniosła 117, przy wolumenie obrotu akcjami na poziomie 3 066 sztuk. Obroty wyniosły 20,1 mln zł., co oznacza, że kształtowały się na średnim miesięcznym poziomie generowanym dla spółki.
Analizowana sesja była kolejną wzrostową. W ciągu ostatniego tygodnia wartość spółki zwiększyła się o 4,74 proc., w ciągu miesiąca wzrosła o 5,64 proc. Przez ostatnich 12 miesięcy obniżyła się o 15,43 proc., a od początku roku akcjonariusze stracili 16,1 proc.
W poniedziałek LPP zachowywało się lepiej niż rynek. Indeks WIG spadł o 2,64 proc. do poziomu 54 139 punktów, a wartość spółki wzrosła o 0,89 proc. Spółki z sektora odzieżowego do których należy także LPP ciągnęły rynek w dół, wartość indeksu WIG-ODZIEZ spadła o 0,67 proc. do poziomu 4 583 punktów. To między innymi słaba kondycja spółek odzieżowych na sesji miała wpływ na to, że indeks WIG spadł. W odniesieniu do analizowanej spółki cały sektor odzieżowy zachowywał się dużo gorzej niż LPP, gdyż wartość indeksu WIG-ODZIEZ spadła o 0,67 proc., a wartość spółki wzrosła o 0,89 proc.
LPP zajmuje się projektowaniem i dystrybucją odzieży w Polsce, krajach Europy Centralnej, Wschodniej i Zachodniej oraz krajach Bliskiego Wschodu. Produkcja odzieży jest zlecana zakładom w Polsce i zagranicą (głównie Chiny). LPP zarządza sześcioma markami: RESERVED, Cropp, House, MOHITO i SiNSAY oraz wprowadzoną w 2016 r. marką premium Tallinder. Międzynarodowa sieć sprzedaży liczy obecnie blisko 1600 salonów. (na podst. GPW).