Notowania akcji spółki LPP z 6 grudnia 2022 roku
We wtorek, 6 grudnia LPP (LPP) rozpoczęło notowania od poziomu 9410 zł, czyli o 0,63 proc. mniej niż na zamknięciu poniedziałkowej sesji, gdy rynek ustalił cenę akcji na poziomie 9470,0 zł. O godzinie 9.04 kurs akcji spadł do poziomu 9380 zł, a następnie o 14.45 wzrósł do wartości 9595 zł, by na zamknięciu spaść do poziomu 9515 zł.
Liczba transakcji dla spółki LPP wyniosła 77, przy wolumenie obrotu akcjami na poziomie 1 121 sztuk. Obroty wyniosły 8,87 mln zł., co oznacza, że kształtowały się na średnim miesięcznym poziomie generowanym dla spółki.
Spółka przełamała tendencję spadkową trwającą od 2 sesji i odnotowała wzrost. W ciągu ostatniego tygodnia wartość spółki wzrosła o 1,33 proc., w ciągu miesiąca zwiększyła się o 17,47 proc. Przez ostatnich 12 miesięcy obniżyła się o 28,83 proc., a od początku roku akcjonariusze stracili 39,39 proc.
We wtorek LPP zachowywało się lepiej niż rynek. Indeks WIG spadł o 1,01 proc. do poziomu 55 908 punktów, a wartość spółki wzrosła o 0,48 proc. Spółki z branży odzieżowej do których należy także LPP ciągnęły rynek w dół, wartość indeksu WIG-ODZIEZ spadła o 0,20 proc. do poziomu 5 301 punktów. To między innymi słaba kondycja spółek odzieżowych na sesji miała wpływ na to, że indeks WIG spadł. W odniesieniu do analizowanej spółki cała branża odzieżowa zachowywała się gorzej niż LPP, gdyż wartość indeksu WIG-ODZIEZ spadła o 0,20 proc., a wartość spółki wzrosła o 0,48 proc.
LPP zajmuje się projektowaniem i dystrybucją odzieży w Polsce, krajach Europy Centralnej, Wschodniej i Zachodniej oraz krajach Bliskiego Wschodu. Produkcja odzieży jest zlecana zakładom w Polsce i zagranicą (głównie Chiny). LPP zarządza pięcioma markami: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Międzynarodowa sieć sprzedaży liczy obecnie blisko 1800 salonów stacjonarnych na 25 krajach. (na podst. GPW).