Notowania akcji spółki Wirtualna Polska z 24 maja 2021 roku
W poniedziałek, 24 maja Wirtualna Polska (WPL) rozpoczęła notowania od poziomu 109 zł, czyli o 0,37 proc. więcej niż na zamknięciu piątkowej sesji, gdy rynek ustalił cenę akcji na poziomie 108,6 zł. O godzinie 10.38 kurs akcji wzrósł do poziomu 111 zł, a następnie, o 16.27, spadł do wartości 106,6 zł, by na zamknięciu wzrosnąć do poziomu 106,8 zł.
Liczba transakcji dla spółki Wirtualna Polska wyniosła 39, przy wolumenie obrotu akcjami na poziomie 2 809 sztuk. Spadek był przy małym obrocie, więc inwestorzy powinni obserwować co będzie się działo na kolejnych sesjach. Obroty wyniosły 281 tys. złotych, a w ostatnim miesiącu średni obrót dla tych akcji wynosił 1,5 mln zł.
Analizowana sesja była czwartą sesją spadkową. W ciągu ostatniego tygodnia wartość spółki obniżyła się o 6,64 proc., w ciągu miesiąca wzrosła o 9,54 proc. Przez ostatnich 12 miesięcy zwiększyła się o 58,46 proc., a od początku roku akcjonariusze zyskali 42,78 proc.
W poniedziałek Wirtualna Polska zachowywała się gorzej niż rynek. Indeks WIG wzrósł o 0,02 proc. do poziomu 63 639 punktów, a wartość spółki spadła o 1,66 proc. Spółki z branży medialnej do których należy także Wirtualna Polska ciągnęły rynek w dół, wartość indeksu WIG-MEDIA spadła o 0,50 proc. do poziomu 7 166 punktów. Pomimo negatywnego oddziaływania sektora medialnego na rynek indeks WIG wzrósł.
Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych – Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal o2 oraz specjalistyczne portale wertykalne, w tym m.in.: Money.pl, Biztok (biznes), Dobreprogramy (nowe technologie), Sportowe Fakty (sport), Pudelek (rozrywka), abcZdrowia, Parenting.pl (zdrowie) oraz radia internetowe OpenFM i PolskaStacja. Ponadto Grupa prowadzi działalność na polskim rynku reklamy online oferując swoim klientom szeroką gamę produktów reklamowych. (na podst. GPW).