Reklama

ARP: Sprzedaż węgla w Polsce drastycznie spadła

Sprzedaż węgla w Polsce w styczniu 2017 roku wyniosła 5,7 mln ton wobec 6,2 mln ton w grudniu i 6,08 mln ton w styczniu 2016 roku - podała Agencja Rozwoju Przemysłu, która analizuje rynek węgla. Według danych GUS w styczniu w sekcjach: górnictwo i wydobywanie ceny wzrosły aż o 29,0 procent.

Dane ARP dotyczą wszystkich krajowych producentów węgla. Stan zapasów na hałdach w końcu stycznia 2017 r. wyniósł 2,3 mln ton wobec 2,5 mln ton miesiąc wcześniej i wobec 5,7 mln ton w styczniu 2016 roku. Stan zatrudnienia na koniec stycznia wyniósł 84,5 tys.

Reklama

Natomiast 6,97 zł wyniosła w ubiegłym roku średnia strata kopalń na sprzedaży każdej tony węgla; to prawie czterokrotnie mniej niż rok wcześniej, kiedy do każdej tony trzeba było dopłacać średnio 26,81 zł - wynika z ostatnich danych Agencji Rozwoju Przemysłu (ARP).

Ministerstwo Energii zakłada, że polskie kopalnie wydobędą w tym roku 65 mln ton węgla kamiennego - wynika z planu działalności ME na rok 2017. Według danych katowickiego oddziału ARP w ubiegłym roku wydobyto 70,4 mln ton węgla. Resort Energii podał też, prowadzi prace nad Programem dla sektora górnictwa węgla kamiennego w latach 2016-2030.

Jak napisano, obecnie ME prowadzi prace nad programem przy współpracy strony społecznej oraz przedsiębiorstw, a zakończenie prac zaplanowano do końca I kwartału 2017 roku.

W styczniu 2017 r. ceny produkcji sprzedanej przemysłu były o 4,1proc. wyższe niż przed rokiem. Według danych GUS szczególnie ceny podniesiono w sekcjach: górnictwo i wydobywanie aż o 29,0 procent.

Dowiedz się więcej na temat: w polsce | węgiel | górnictwo | ceny węgla

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »