AmRest kupuje sieć Starbucks w Niemczech, planuje tam potroić liczbę kawiarni

AmRest Holdings (firma notowana na GPW) podpisał umowę zakupu za ok. 41 mln euro Starbucks Deutschland, który jest operatorem kawiarni Starbucks w Niemczech. AmRest planuje potroić liczbę kawiarni w Niemczech. O godz. 9.42 walory AmRestu na GPW zwyżkowały o 3,8 proc. do 220 zł.

Umowa wejdzie w życie 23 maja 2016 roku, co oznacza, że w tym dniu AmRest uzyska licencję na prowadzenie i rozwój kawiarni Starbucks na tym rynku.

Ostateczna wartość transakcji zostanie ustalona w momencie jej zakończenia.

"Zarząd AmRest widzi duży potencjał do rozwoju marki Starbucks na rynku niemieckim. Intencją spółki będzie potrojenie skali tego biznesu w perspektywie nadchodzących lat" - podano w komunikacie.

"Przejęcie Starbucks Deutschland pozwoli spółce AmRest wzmocnić pozycję lidera rynku restauracyjnego w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i przyczyni się do zwiększenia wartości dodanej dla akcjonariuszy" - dodano.

Reklama

Sieć w tym kraju liczy 158 kawiarni, z których 144 to lokale własne Starbucks, będące przedmiotem transakcji. Pozostałe 14 punktów zarządzane jest przez niezależnych licencjobiorców. Niemiecki biznes stanowi największą sieć kawiarni Starbucks w kontynentalnej części Europy.

Szacowane przychody Starbucks Deutschland w roku finansowym 2015 wyniosły łącznie ok. 131 mln euro, a zysk na poziomie EBITDA ok. 6 mln euro.

AmRest rozpoczął współpracę ze Starbucks w 2008 roku, kiedy otworzył swój pierwszy lokal tej marki w Czechach. Od tego czasu spółka poszerzyła zakres działalności w segmencie kawiarni o kolejne rynki: Polskę, Węgry, Rumunię, Bułgarię oraz Słowację, gdzie pierwszy lokal Starbucks ma zostać otwarty do połowy 2016 roku.

Pobierz: program PIT 2015

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »