CCC chce znacznie ograniczyć tempo ekspansji w Niemczech

- CCC planuje znacznie ograniczyć ekspansję w Niemczech, jeśli nie poprawi się rentowność sprzedaży na tamtejszym rynku. Chce też otworzyć do 20 sklepów w Rosji, a następnie przyjrzeć się ich wynikom i rentowności - poinformował wiceprezes CCC Piotr Nowjalis.

W Niemczech CCC ma 71 sklepów, a w Austrii 32. Na koniec przyszłego roku plan zakłada, że CCC będzie miał 104 sklepy w tych dwóch krajach.

- Jeśli nie wzrośnie nam rentowność w Niemczech, to znacząco ograniczymy tempo ekspansji w tym kraju, gdyż nie jest w interesie akcjonariuszy, aby ją kontynuować, gdy jest tyle innych atrakcyjnych i rentownych rynków w Europie Środkowo-Wschodniej - powiedział podczas czwartkowej konferencji prasowej Nowjalis.

Zapowiada, że w Rosji w ciągu roku powstanie do 20 nowych sklepów CCC, chociaż sprzedaż na metr kwadratowy sklepów w tym kraju jest drugą najwyższą pod tym względem ze wszystkich krajów, w których działa CCC.

Reklama

- Zamierzamy otworzyć około 20 sklepów w Rosji w ciągu 12 miesięcy i wtedy przyjrzymy się, jak sobie one radzą pod względem przychodów, rentowności, itp. I wtedy też zdecydujemy co dalej z tempem otwarć - powiedział Nowjalis.

Wiceprezes poinformował, że CCC nie ma planów wchodzenia na rynek ukraiński.

Grupa CCC w latach 2017-2019 przewiduje otwarcie około 300.000 m kw. powierzchni handlowej. Średniorocznie wzrost ten wyniesie 100.000 m kw. Stopień zaawansowania umów najmu na 2017 rok wynosi około 70 proc.

Tegoroczny przyrost to blisko 100.000 m kw. nowej powierzchni handlowej, z czego około 70.000 m kw. (90 sklepów) dodanych zostanie poza Polską. W pierwszych trzech kwartałach zrealizowano już ponad 40.000 m kw. Największy przyrost powierzchni grupa CCC odnotuje w Polsce, Niemczech, Austrii, na Węgrzech, w Chorwacji i w Rumunii.

Inwestycje grupy CCC w 2016 roku w środki trwałe przekroczą 150 mln zł.

Wiceprezes Nowjalis nie jest zadowolony z wyników finansowych grupy w III kwartale, ale zwraca uwagę na ciepły wrzesień, który nie sprzyjał zakupom.

Zysk netto grupy CCC, przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej, wyniósł w trzecim kwartale 2016 roku 8,2 mln zł wobec 33,8 mln zł zysku rok wcześniej. Konsensus PAP zakładał 11 mln zł zysku netto. Zysk operacyjny CCC wyniósł 25,2 mln zł wobec 24,3 mln zł rok wcześniej. Analitycy oczekiwali tymczasem 19,8 mln zł zysku EBIT. Z wyliczeń PAP wynika, że EBITDA grupy wyniosła w trzecim kwartale 44,2 mln zł. Konsensus zakładał 34,7 mln zł EBITDA.

Nowjalis wskazał na poprawę sprzedaży w październiku, kiedy skonsolidowane przychody ze sprzedaży CCC wyniosły ponad 460 mln zł i były o 47,2 proc. wyższe niż rok wcześniej.

- Utrzymujemy dynamiki sprzedaży z października, które były bardzo dobre. Sprzyja nam pogoda - powiedział Nowjalis.

Sprawdź bieżące notowania CCC na stronach BIZNES INTERIA.PL

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »