Integer.pl pozyskał z prywatnej emisji 147 mln zł

Grupa Integer.pl pozyskała z prywatnej emisji akcji, kierowanej do polskich i zagranicznych inwestorów instytucjonalnych, ok. 147 mln zł - poinformowała spółka w komunikacie. Pieniądze zostaną przeznaczone na sfinansowanie ekspansji EasyPack i na rozwój sieci paczkomatów w Polsce i za granicą.

Grupa Integer.pl pozyskała z prywatnej emisji akcji, kierowanej do polskich i zagranicznych inwestorów instytucjonalnych, ok. 147 mln zł - poinformowała spółka w komunikacie. Pieniądze zostaną przeznaczone na sfinansowanie ekspansji EasyPack i na rozwój sieci paczkomatów w Polsce i za granicą.

Spółka oferowała 296.886 nowych akcji serii I oraz 292.771 nowych akcji serii J w ramach oferty prywatnej skierowanej do mniej niż 150 wybranych inwestorów. Oferta została zrealizowana w trybie przyspieszonej budowy księgi popytu wśród wybranych inwestorów.

"W obliczu ponad dwukrotnej nadsubskrypcji prezes grupy Integer.pl SA zgodził się wesprzeć dalsze poszerzenie bazy inwestorów poprzez sprzedaż mniej niż 5 proc. posiadanego przez niego i jego spółkę zależną A&R Investments Ltd. istniejącego pakietu akcji" - poinformowano w raporcie.

Reklama

Cytowany w komunikacie Rafał Brzoska, prezes Integer.pl, poinformował, że w ostatnim czasie spółka koncentrowała się na poszukiwaniu i kontraktowaniu lokalizacji pod kolejne urządzenia, rozlokowując ponad 500 nowych maszyn.

"Podtrzymujemy też plan zakładający rozstawienie jeszcze w 2013 roku około 3,5 tys. paczkomatów w różnych krajach. Inwestycje w tym zakresie szacujemy na około 70 mln euro. Dlatego nie wykluczamy kolejnych działań zapewniających grupie finansowanie na rozwój, szczególnie, jeśli zainteresowanie inwestorów będzie nadal tak duże jak w przeprowadzonej ofercie" - zapowiedział prezes.

Globalnym koordynatorem oferty i prowadzącym księgę popytu był Wood & Co. Financial Services.

"Komercyjny start paczkomatów w UK pod koniec kwietnia 2013 zapoczątkował jednocześnie nową strategię sprzedażową grupy w odniesieniu do paczkomatów InPost. Łączony model biznesowy - oparty na otwartej współpracy z partnerami, połączonej z aktywną sprzedażą własną - będzie kontynuowany na kolejnych rynkach, na których rozwijana będzie sieć urządzeń do całodobowego nadawania i odbierania przesyłek" - napisano w komunikacie.

Spółka poinformowała, że plany w tym zakresie na 2013 rok obejmą, poza Wielką Brytanią, m.in. Francję, Węgry, Turcję, Norwegię i Szwecję, a całościowo inwestycje w rozwój sieci szacowane są nawet na miliard euro.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: prywatnie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »