Outdoorzy SA odnotowuje znaczący wzrost zysku i przychodów

Outdoorzy SA, spółka notowana na rynku NewConnect, zajmująca się sprzedażą odzieży oraz sprzętu sportowego za pośrednictwem własnego sklepu internetowego, miała prawie 207 tys. zł zysku netto po trzech kwartałach roku obrotowego 2018/2019, a jej przychody netto ze sprzedaży przekroczyły 6331 tys. zł. Spółka stawia na rozwój technologiczny i zwiększa swoje powierzchnie magazynowe.

Outdoorzy SA, spółka notowana na rynku NewConnect, zajmująca się sprzedażą odzieży oraz sprzętu sportowego za pośrednictwem własnego sklepu internetowego, miała prawie 207 tys. zł zysku netto po trzech kwartałach roku obrotowego 2018/2019, a jej przychody netto ze sprzedaży przekroczyły 6331 tys. zł. Spółka stawia na rozwój technologiczny i zwiększa swoje powierzchnie magazynowe.

Outdoorzy SA wypracowała w III kw. roku obrotowego 2018/2019 ponad 15 tys. zł zysku netto przy przychodach netto ze sprzedaży w wysokości 1970 tys. zł. W tym samym kwartale poprzedniego roku obrotowego emitent zanotował stratę netto w kwocie 34 tys. zł, a jego przychody netto ze sprzedaży ukształtowały się na poziomie 1151 tys. zł.

Tegoroczny wynik finansowy oznacza wyraźną poprawę rentowności przy ponad 70-proc. wzroście przychodów. Narastająco, po trzech kwartałach roku obrotowego 2018/2019 zysk netto spółki wynosi blisko 207 tys. zł wobec 8 tys. zł straty netto w poprzednim roku, a przychody netto ze sprzedaży zwiększyły się do 6331 tys. zł z 4213 tys. zł rok wcześniej. Zarząd Outdoorzy SA jest niezwykle zadowolony z osiągniętych wyników finansowych i dąży do tego, aby zysk netto za cały rok obrotowy był możliwie jak najwyższy.

Reklama

- W dużej mierze na dobre wyniki finansowe ma wpływ rosnąca sprzedaż detaliczna. Udaje nam się to poprzez skuteczne działania marketingowe. Intensywnie pracujemy nad utrzymaniem dynamiki wzrostu sprzedaży, która zależy jednak także od niezależnych od nas czynników zewnętrznych. Optymistyczne jest to, że przed nami kwartał, w którym przychody mogą wzrosnąć dzięki nadchodzącym świętom i takim dniom jak Cyber Monday czy Black Friday - mówi Łukasz Golonka, członek zarządu spółki Outdoorzy SA.

Spółka pracuje cały czas nad zwiększeniem zasięgu swojego sklepu internetowego i dotarciem z jego ofertą do odpowiednich grup klientów, co przełożyło się na wzrost przychodów ze sprzedaży online w segmencie B2C w III kw. roku obrotowego 2018/2019 o prawie 38 proc. w odniesieniu do analogicznego okresu poprzedniego roku obrotowego. Emitent prowadzi skuteczne działania marketingowe, które uwzględniają ich stałą dywersyfikację oraz weryfikację, co w połączeniu z analizą sprzedaży i doborem produktów wprowadzanych do oferty umożliwia wzrost dostępności produktów, które znajdują się w kręgu zainteresowania konsumentów. Outdoorzy SA nadal poprawia również czas realizacji zamówień.

Emitent kontynuuje też prace nad platformą on-line, której uruchomienie zostało przesunięte na początek 2020 r. Spółka zwiększyła także swoje powierzchnie magazynowe i wynajęła dodatkowe pomieszczenia, aby móc zwiększać zatowarowanie i zapewnić klientom jeszcze sprawniejszą realizację zamówień. Zarząd Outdoorzy SA uważa, że podejmowane działania rozwojowe w wielu obszarach funkcjonowania Spółki przyczynią się do utrzymania bardzo wysokiej dynamiki poprawy wyników finansowych oraz budowania wartości.

- Sprzedaż detaliczna rośnie, bo udało nam się zoptymalizować pewne obszary oraz trafić z nowymi projektami. Wydajemy również więcej na reklamę i inwestujemy w kanały budujące sprzedaż oraz prowadzimy działania wizerunkowe m.in. testując współpracę z influencerami. Na początku przyszłego roku chcemy uruchomić nowy sklep internetowy. Powiększyliśmy też nasze powierzchnie magazynowe, co pozwoli nam usprawnić procesy logistyczne - dodaje Golonka.

Outdoorzy SA po raz pierwszy w historii wypłacili dywidendę. Akcjonariusze spółki otrzymali dywidendę w wysokości 0,01 zł na akcję. Dzień ustalenia dywidendy przypadał na 28 czerwca 2019 r., a dzień jej wypłaty na 15 lipca 2019 r. W roku obrotowym 2017/2018 spółka zanotowała zysk netto w kwocie 148 tys. zł przy przychodach netto ze sprzedaży wynoszących 7225 tys. zł.

-------------

Outdoorzy SA to spółka notowana na rynku NewConnect od grudnia 2016 r., działająca w branży e-commerce i prowadząca sklep internetowy - outdoorzy.pl, który pozycjonuje się w pierwszej piątce największych sklepów o profilu outdoorowym w Polsce. Strategia rozwoju spółki zakłada dalsze zwiększanie zasięgu działalności oraz umacnianie wizerunku marki, co powinno pozwolić na dotarcie do dużej liczby użytkowników i budowanie grupy klientów powracających, którzy będą wielokrotnie dokonywali zakupów w sklepie. Głównym akcjonariuszem Outdoorzy SA jest notowana na rynku NewConnect Spółka Robinson Europe SA.

Interia, opr. MD

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »