PKO BP planuje ponad 5 mld zł zysku netto w 2022 r.

PKO BP planuje, że w 2022 roku jego zysk netto będzie powyżej 5 mld zł, a wskaźnik ROE docelowo w 2022 r. wzrośnie do 12 proc. - poinformował bank w strategii na lata 2020-2022. Bank zakłada dalszy rozwój sieci oddziałów zagranicznych, placówki banku mają ewoluować w centra doradztwa, a liczba użytkowników aplikacji IKO wzrosnąć ma do ponad 5 mln.

Bank poinformował w poniedziałek, że jego zarząd przyjął strategię na lata 2020-2022, która została zatwierdzona przez radę nadzorczą banku.

PKO BP zakłada, że wskaźnik kosztów do dochodów w 2022 r. będzie na poziomie około 41 proc., koszt ryzyka w 2022 r. mieścić się ma w przedziale 0,60-0,75 proc.

Bank chce mieć zdolność do wypłaty dywidendy.

Bank podał, że zrealizował cele strategiczne z 2-letnim wyprzedzeniem.

Zgodnie z dotychczas obowiązującą strategią na lata 2016-2020 bank planował w perspektywie 2020 roku mieć wskaźnik ROE powyżej 10 proc., wskaźnik kosztów do dochodów poniżej 45 proc., a koszty ryzyka utrzymać w przedziale 0,75-0,85 proc.

Reklama

Po trzech kwartałach 2019 roku ROE banku wynosi 10,9 proc., wskaźnik kosztów do dochodów jest na poziomie 42 proc., a koszty ryzyka wynoszą 0,51 proc. Po trzech kwartałach zysk netto grupy PKO BP wyniósł 3,3 mld zł, czyli wzrósł 21,1 proc. rdr.

Poniżej obecne wskaźniki PKO BP, wskaźniki zakładane w strategii na lata 2020-2022 oraz wskaźniki ze strategii na lata 2016-2020.

po III kw 2019 strategia na lata 2016-2020 strategia na lata 2020 - 2022
ROE 10,9 proc. powyżej 10 proc. 12 proc.
C/I 42 proc. poniżej 45 proc. ok. 41 proc.
Koszt ryzyka 0,51 proc. 0,75-0,85 proc. 0,60-0,75 proc.

Bank założył w strategii, że CAGR (skumulowany roczny wskaźnik wzrostu) kredytów ogółem (skorygowany o FX) sektora bankowego w latach 2020-2022 wyniesie 5,5 proc. (5,8 proc. w latach 2016-2019), w tym kredytów mieszkaniowych w PLN 9,6 proc., a kredytów przedsiębiorstw 4,3 proc. Średnia stopa bezrobocia BAEL wynieść ma 4 proc.

Bank podał, że wykorzystuje potencjał do wzrostu nieorganicznego, buduje pozycję regionalną i chce być konsekwentny w realizacji strategii ekspansji międzynarodowej. Bank planuje rozwój sieci oddziałów zagranicznych i chce rozwijać w nich nowe produkty (leasing, faktoring).

PKO BP zakłada, że będzie miał możliwość ulokowania środków pochodzących z emisji długu MREL na nowych rynkach, co oznaczać ma zwiększoną akcję kredytową w euro.

Bank poinformował, że jego nowa strategia oparta jest na 4 filarach: "dostępny, mobilny, osobisty", "Otwarty, innowacyjny", "Cyfrowy i sprawny" oraz "Kształtujący kompetencje przyszłości".

PKO BP planuje, że w 2022 roku liczba użytkowników IKO wzrośnie do ponad 5 mln. W październiku PKO BP informował, że ma 4 mln aktywnych aplikacji IKO, a do końca 2019 roku ma być ich 4,25 mln.

Bank podał, że docelowo IKO ma mieć pełną funkcjonalność dostępną za pomocą komend głosowych, funkcje doradcze i wsparcie w zarządzaniu finansami oraz ma być zintegrowany m.in. z asystentem Google.

Oddziały banku mają mieć nową rolę, mają to być centra doradztwa i edukacji cyfrowej. PKO BP planuje poprawę lokalizacji placówek w ramach mikrorynków i optymalizację ich formatu.

Bank planuje otworzyć platformę samochodową, która zaspokoić ma potrzeby zarówno dealerów, jak i kupujących.

PKO BP podał, że do głównych wyzwań sektor bankowego na lata 2020-22 należy kwestia hipotek walutowych, rosnąca presja na koszty osobowe, dywergencja sektora, MREL oraz rosnąca ochrona konsumenta.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: PKO Bank Polski | PKO BP SA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »