Polska marka Reserved otworzyła sklep w Londynie

Polska marka odzieżowa Reserved otworzyła w środę pierwszy sklep w Wielkiej Brytanii na najważniejszej ulicy handlowej Londynu, Oxford Street. W uroczystości wzięła udział brytyjska modelka Kate Moss, która promuje jesienno-zimową kolekcję marki.

Sółka giełdowa LPP, właściciel marki Reserved, podkreśliła, że "debiut flagowej marki na jednej z najbardziej prestiżowych ulic handlowych świata to kolejny etap realizowania globalnych aspiracji i ważny krok w międzynarodowej ekspansji polskiej firmy".

- Londyn to prawdziwie globalne miasto, europejska stolica mody i okno na świat, co roku odwiedzane przez setki milionów turystów. Chcemy budować globalną rozpoznawalność Reserved jako marki i LPP jako firmy. Nasza obecność na Oxford Street to ważny krok w tym kierunku - powiedział prezes LPP Marek Piechocki.

Reklama

Jak dodał, "od jakiegoś czasu mówimy, że LPP jest +Made in Poland+". "Nasz londyński salon jest tego najlepszym przykładem. Przy jego projektowaniu i budowie pracowali nasi długoletni polscy partnerzy. Efektem ich działań jest sklep na absolutnie światowym poziomie, oparty na najnowocześniejszych rozwiązaniach technologicznych. Osobiście jestem z tego naprawdę dumny" - podkreślił szef LPP.

Oprócz szerokiej gamy produktów w nowym sklepie dostępna jest również specjalna londyńska kolekcja ubrań i dodatków inspirowanych polską szkołą wzornictwa i polską kulturą. Jednocześnie uruchomiono także sprzedaż wysyłkową i sklep internetowy.

W środowym uroczystym otwarciu sklepu wzięła udział brytyjska modelka Kate Moss, która jest także twarzą jesienno-zimowej kolekcji Reserved. Jej zdjęcia znalazły się także na nośnikach reklamowych na terenie Londynu.

Liczący ok. 3 tysięcy metrów kwadratowych sklep znajduje się w centrum handlowej części Londynu, West Endu, w towarzystwie takich marek jak Zara, H&M, New Balance i Debenhams. Według informacji branżowego stowarzyszenia zrzeszającego największych najemców sklepów w West Endzie rocznie przez Oxford Street przechodzi około 120 milionów osób.

Dziesięcioletnia umowa najmu została podpisana jeszcze przed ubiegłorocznym referendum w sprawie wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej i jest według informacji medialnych warta około 116 milionów funtów (ok. 538 milionów złotych). Inwestycje w projekt i budowę salonu pochłonęły blisko 20 milionów złotych.

Prezes firmy doradczej Brand Finance David Haigh przyznał w rozmowie z PAP, że "wprowadzenie się Reserved na Oxford Street oraz podpisanie kontraktu z Kate Moss jako ambasadorką marki wzbudziło ogromne zainteresowanie w mediach i branży".

- Ta odważna strategia marketingowa zwiększy rozpoznawalność marki w Wielkiej Brytanii, ale także wśród obcokrajowców, którzy przyjeżdżają do brytyjskiej stolicy na zakupy, m.in. z Rosji, Bliskiego Wschodu i Azji. Londyn jest oknem na świat i sklep na być może najczęściej odwiedzanej na świecie ulicy handlowej, jaką jest Oxford Street, może być dla Reserved przepustką do zostania prawdziwie światowym graczem na rynku mody - dodał.

Oprócz Reserved na Oxford Street swój sklep ma także polska firma kosmetyczna Inglot.

Założone w 1991 roku LPP S.A. to jedna z największych polskich spółek giełdowych notowana w ramach indeksu WIG20 i jedna z najszybciej rozwijających się firm odzieżowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Po wejściu na rynek brytyjski firma jest obecna w 20 krajach, w których ma ponad 1700 sklepów swoich pięciu marek - Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay.

O godz. 14 czasu polskiego notowania spółki rosły w środowej sesji o prawie 2 proc.

Sprawdź bieżące notowania LPP na stronach BIZNES INTERIA.PL

PAP
Dowiedz się więcej na temat: RESERVED | LPP SA | Moss
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »