Rekordowe wyniki Grupy R22 w III kwartale 2017/2018 roku finansowego
Notowana na GPW, grupa technologiczna R22 osiągnęła w III kwartale roku finansowego 2017/2018 ponad 29 mln zł przychodów. Oznacza to wzrost o 44,5 proc. względem analogicznego okresu ubiegłego roku. Grupa wypracowała 6,4 mln zł zysku EBITDA i 2,6 mln zł zysku netto, co jest wynikiem o odpowiednio 22,0 proc. i 82,9 proc. lepszym niż rok wcześniej.
W okresie styczeń-marzec 2018 r. Grupa zanotowała wzrost przychodów we wszystkich segmentach działalności. Przychody segmentu omnichannel communication wzrosły o 46 proc. do 13,6 mln zł, natomiast przychody segmentu hosting wyniosły 11,6 mln zł i były o 65,9 proc. wyższe niż rok wcześniej.
- Trwający rok finansowy jest dla nas okresem przełomowym. W tym okresie przeprowadziliśmy ofertę publiczną akcji i zadebiutowaliśmy na głównym parkiecie GPW. Jednocześnie kontynuujemy działania konsolidujące rynek hostingu i komunikacji komercyjnej, tworząc silną grupę technologiczną. W mijającym okresie osiągnęliśmy rekordowe w skali Grupy wyniki finansowe, co jest efektem zarówno akwizycji, jak i silnego wzrostu organicznego - powiedział prezes R22, Jakub Dwernicki.
W samym III kwartale roku finansowego 2017/18, po znormalizowaniu wyników grupy o wpływ akwizycji i konsolidacji nowych podmiotów, przychody wyniosły 29,3 mln zł, a zysk EBITDA 6,7 mln zł i był o 15,6 proc. wyższy r/r. Przychody segmentu omnichannel communication wzrosły o 28,2 proc., w wynik EBITDA wzrósł o ponad 50 proc. do 2,3 mln zł. W segmencie hostingu znormalizowane przychody wzrosły o 10 proc., a zysk EBITDA o 37,8 proc.
- Konsekwentnie realizujemy założoną strategię dynamicznego wzrostu Grupy. Z sukcesem przejmujemy i konsolidujemy kolejne firmy, ale co jeszcze ważniejsze osiągamy równie dynamiczny wzrost organiczny. Umiejętne zarządzanie przejętymi markami sprawia, że poprawimy ARPU, a w kolejnych okresach spodziewamy się jeszcze wyższej dynamiki wzrostu - dodał Robert Stasik, wiceprezes R22.
W segmencie omnichannel communication grupa zanotowała wzrost przychodów i wyniku EBITDA, o odpowiednio 90,7 proc. i 78,1 proc., w okresie 9 miesięcy. Wzrost ten jest przede wszystkim efektem dynamicznego wzrostu ilości wysyłanych komunikatów e-mail i SMS za pomocą oferowanych przez grupę platform SaaS.
W segmencie hostingu grupa pracuje nad integracja przejmowanych klientów oraz wzroście ARPU dzięki ujednoliceniu oferty i dosprzedaży usług dodatkowych. W roku 2017/2018 Grupa pozyskała 70 tys. klientów hostingowych w wyniku przejęć oraz 2,7 tys. klientów dzięki działalności organicznej. Na koniec marca 2018 r. Grupa obsługiwała około 130 tys. klientów hostingowych i około 240 tys. domen.
W ujęci narastającym, w ciągu 9 miesięcy roku finansowego 2017/2018, grupa osiągnęła 80,0 mln zł przychodów, co jest wynikiem o 55,6 proc. lepszym r/r. Wynik EBITDA wyniósł 18,9 mln zł i był o 40,3 proc. lepszy r/r, a wynik netto wyniósł 7,7 mln zł, co oznacza wzrost o 76,1 proc. r/r. Uwzględniając konsolidację przejmowanych podmiotów od początku okresów sprawozdawczych, przychody wyniosłyby 85 mln zł (wzrost o 17,5 proc. r/r), a zysk EBITDA 21,5 mln zł (wzrost o 11,4 proc. r/r).
Opr. MD