Sąd Apelacyjny utrzymał 150 tys. zł kary dla Telekomunikacji Polskiej

Sąd Apelacyjny oddalił apelację Telekomunikacji Polskiej i utrzymał 150 tys. zł kary, którą na spółkę nałożył Urząd Komunikacji Elektronicznej za nieprzekazanie dokumentów - podał UKE w komunikacie. TP nie komentuje wyroku.

 Sąd Apelacyjny oddalił apelację Telekomunikacji Polskiej i utrzymał 150 tys. zł kary, którą na spółkę nałożył Urząd Komunikacji Elektronicznej za nieprzekazanie dokumentów - podał UKE w komunikacie. TP nie komentuje wyroku.

We wrześniu 2010 r. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oddalił odwołanie TP od decyzji Urzędu Komunikacji Elektronicznej z grudnia 2008 r., nakładającej na TP karę w wysokości 150 tys. zł. Kara została nałożona za nieprzekazanie do UKE odpowiednich dokumentów, czyli umów o połączeniu sieci, zgodnie z ustawą Prawo telekomunikacyjne. TP odwołała się od decyzji SOKiK.

Chodzi o trzy umowy o połączeniu sieci zawarte w styczniu 2005 r. ze spółką NOM, w lutym 2006 r. z Polkomtelem oraz w październiku 2007 r. ze spółką Petrotel. TP przekazała je UKE dopiero po wszczęciu postępowania przez Urząd - w sierpniu 2008 r. Zgodnie z prawem miała na to 14 dni od momentu podpisania umów.

Reklama

Zdaniem sądu, TP miała obowiązek przekazać UKE umowy, nie robiąc tego naruszyła przepis Prawa telekomunikacyjnego, co w konsekwencji doprowadziło do nałożenia kary.

Sąd nie zgodził się także z opinią TP, iż kara powinna ulec zmniejszeniu. W jego ocenie kara "została wymierzona w granicy dolnego ustawowego zagrożenia i dlatego nie może zostać uznana za wygórowaną" - podało UKE.

Biuro prasowe TP poinformowało w piątek PAP, że spółka nie komentuje wyroku.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Orange Polska S.A. | kara | Mustafa | sady | UKE
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »