Selvita Inc. rozszerza współpracę z University of California, San Francisco

Selvita Inc. z siedzibą w Cambridge, Massachusetts przedłużyła i znacząco rozszerzyła zakres umowy na usługi badawczo-rozwojowe świadczone w obszarze chemii medycznej zawartej z University of California, w San Francisco (UCSF).

Trwająca od trzech lat współpraca z Instytutem Chorób Neurodegeneracyjnych na University of California w San Francisco, obejmowała wsparcie z zakresu chemii medycznej, w tym syntezę chemiczną, oczyszczanie, określenie struktury oraz czystości związków o potencjalnym zastosowaniu w leczeniu chorób neurodegeneracyjnych.

Rozszerzenie współpracy zakłada przedłużenie kontraktu na kolejne trzy lata oraz znaczące zwiększenie zespołu realizującego badania w obszarze chemii medycznej i analizy ADME.

- Jesteśmy zachwyceni faktem, iż tak znana i szanowana instytucja badawcza, jak University of California, zdecydowała się na kontynuację współpracy z Selvitą. Przedłużenie i zarazem znaczące rozszerzenie tej współpracy stanowi potwierdzenie naszego doświadczenia i możliwości wspierania naszych klientów w projektach z zakresu odkrywania leków. Nie możemy się doczekać dalszych efektów tej owocnej współpracy - mówi Andrzej Nieradka, wiceprezes ds. rozwoju biznesu Selvita Inc., odpowiedzialny za zarządzanie projektem z UCSF.

Oddział sprzedażowy Selvity na Zachodnim Wybrzeżu USA rozpoczął swoją działalność we wrześniu 2015 r. Jego siedziba znajduje się w San Bruno, w Kalifornii.

Selvita jest polską, jedną z największych w Europie, firmą biotechnologiczną działającą w obszarze odkrywania i rozwoju leków stosowanych w obszarze onkologicznym. Ponadto poprzez spółkę zależną - Ardigen - tworzy zaawansowane rozwiązania bioinformatyczne. Selvita została założona w 2007 roku. Obecnie zatrudnia ponad 560 pracowników, z których ok. 1/3 posiada stopień doktora. Główna siedziba i laboratoria Selvity mieszczą się w Krakowie, drugi oddział laboratoryjny w Poznaniu. Spółka posiada także biura w USA (Greater Boston, San Francisco Bay) oraz w Wielkiej Brytanii (Cambridge). Od 2014 r. Selvita jest notowana na GPW w Warszawie, a w marcu 2017 r. weszła w skład indeksu sWIG80.

Selvita Segment Usługowy

W swojej działalności Segment Usługowy Selvity koncentruje się na odkrywaniu i rozwoju cząsteczek o działaniu terapeutycznym na zlecenie firm farmaceutycznych i biotechnologicznych z całego świata. Dział ten specjalizuje się w świadczeniu usług z zakresu zintegrowanych projektów badawczo-rozwojowych, oferując wsparcie na każdym etapie odkrywania leków, począwszy od identyfikacji celu molekularnego aż po wybór kandydata przedklinicznego. Spółka oferuje szeroki wachlarz usług z zakresu chemii medycznej i obliczeniowej, syntezy kontraktowej związków chemicznych, farmakologii in vitro, biologii strukturalnej, chemii białek, ADME/DMPK, analizy fizykochemicznej substancji chemicznych, a także badań porównawczych dla leków biopodobnych. Laboratoria Selvity posiadają certyfikaty GLP i GMP.

Interia.pl oprac MZB